Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: sjukdomar
Läst 4089 ggr
vaniljkaka
0

Varit sjuk över en vecka

Fan. Har varit sjuk i över en vecka, Orkar inte mer. 

Började med halsont, sen förkylning, täppt och rinnig näsa.
Sen fick jag värsta locken för öronen som gjort ont,  sen tappade jag rösten, nu något i halsen som gör att jag måste hosta hela tiden, fortfarande förkyld och lock i öronen.  Ingen feber dock. 
Så här länge har jag aldrig varit sjuk, är helt nedstämd och trött. 
Ska jag bara vänta eller finns det något jag kan göra för att friskna till?

IceTee
2

ta det lugnt, drick något varmt och tyck lite synd om dig själv är nog det bästa man kan göra när man är förkyld!

Medarbetare på Skor iFokus

Valkyrija
0

Jag har ett eget litet recept på en dunderkur om man har ont i halsen och hostar. Fyll ett glas med varmt vatten. Blanda i en matsked kokosolja och ca en till två matskedar honung och drick medan vattnet är varmt. Fungerade super bra för mig och gjorde halsen alldeles len och skön. 
Sedan rekommenderar jag dig att vila mycket så din kropp återhämtar sig fortare. Stressa inte upp dig och gör så lite du kan så ska du se att det går över. Hosta kan hänga kvar i flera veckor och om det blir ett problem så rekommenderar jag dig vatten + bikarbonat och/eller Bromwell Comp från Apoteket :)

Lycka till!

Vänligen, Taralii ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

siberlina
0

det du har verkar  vara  något  som fler  har haft  denna  säsong, jag  brukar aldrig få  lock   i  örona  ,en det fick jag  ,jätte  obehagligt

powerade
0

slemhosta? va vaksam så du inte åker på lunginflammation och blir drt inte bättre så kanske du kan åka till vårdcentralen. jag var sjuk i 3 veckor och hade början på lunginflammation, efter 3 veckors hostande å harklade orkade jag knappt stiga ur sängen

AmandaJE
0

Är inne på andra veckan nu, så himla tråkigt att komma så mycket efter med skolan och träningen. 😕 Ska nog till doktorn imorgon.

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

[Devya]
0

Försök vara sjuk i tre veckor…. Själv är jag inne på min fjärde vecka. Jättejobbigt.

Som mest har jag varit sjuk i 3-4månader och då hostade jag hela den tiden samt hade feber varje dag. Gick så långt att jag knappt kunde stå rakt upp för det gjorde fruktansvärt ont. Fick ingen hjälp då och får ingen hjälp nu heller fast jag har varit till läkaren.

1-2 veckor låter med andra ord som väldigt lite tid i mina öron. Mina förkylningar brukar pågå i minst en månad. =/

Det enda jag rekommenderar är att ha tålamod. Sådant där brukar ta tid.

pyromanen
0

Många som är sjuka nu. Jag brukar köra med: dricka mycket, färsk ingefära som dryck mixat med citon och socker + vatten eller som te, och mycket antioxidanteik mat (förgstarka bär och frukter). Sen brukar jag må bättre av utomhusluft och försöker gå ut på superkorta och superlångsamma promenader (ett varv runt huset på en halvtimme) eller sitta mit en solvägg och tanka D-vitamin i huden..

Ria74
0

Min morfar sa alltid att när man får en riktig förkylning är det såhär: 4 dagar tar den till, 4 dagar står den still och 4 dagar sätter den av.

Med andra ord menade han att den oftast höll på i 12 dagar och för mig stämmer det rätt bra.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Karmatarerskanise
0

I min familj var vi sjuka ett par månader.