Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: killsnack
Läst 1485 ggr
[Diddit]
0

Vad ska jag göra !?

Jag och min kille har varit tillsammans i mer än 2 år, men den senaste tiden har jag känt att mina känslor har falnat bort typ, samtidigt på detta så får jag känslor för min killes BÄSTA polare, och jag har många gånger fått höra från min kille att om hans polare skulle hålla på med hans ex eller liknande så skulle han be dom dra åt helvete. Nu sitter jag i sitsen där jag varken vill ha förhållande eller ingenting, jag vill prova något nytt, med mitt '' ex'' polare, jag gjorde slut med honom igår, men vi gjorde avtal att om jag ångrar mig och vi vill bli tillsammans igen så gör vi det, jag har sagt att han får ha sex med tjejer och sånt, samt sa han det till mig med.

Men vågar jag verkligen riskera detta ? måste jag berätta för honom att jag gjort eller vill göra det med hans polare ? eller hur tänker ni kring detta ?

För tillfället så vill jag inte ha förhållande, utan mysa, ha sex, snacka osv med mitt ex polare då, men ändå så betyder han så otroligt mycket och är rädd för att förlora kontakten med honom. Hur tänker ni kring detta ?

pyromanen
4

Vänta lite mer än en dag! Ett par månader åtminstone tänker jag om du vill visa nån liten respekt mot exet.

[Diddit]
0

vänta med att berätta ? eller vänta med att inleda något sexuellt med hans polare ?

pyromanen
2

Vänta med att inleda nåt sexuellt med hans polare

Trollan92
4

Skulle mitt ex bli tillsammans eller hålla på med min bästa kompis så skulle jag tycka de va förjävligt gjort. Även om de e hans polare så anser jag att de är fel av er båda.

Myrrami
4

Är du säker på att hans kompis skulle vilja samma som du?

Jag hade inte gjort något sånt mot min vän även om jag gillade hennes ex.

[Diddit]
0

jag kommer självklart inte säga detta till min kille, om han frågar, så ja, då kommer jag svara ärligt. Jag sa till honom att han får knulla runt eller vad han nu vill och han sa desamma till mig,jag behöver variera lite,  och inte sitta på samma punkt hela tiden, jag tror att både han och jag behövde tid för oss själva, och det sa han också.och ja, hans kompis och jag snackar .

Trollan92
2

#6 Jojo men hur skulle du själv tycka ifall läget va omvänt? Jag tycker bara de är dumt även om man har "känslor" för sitt ex bästa vän.

Skogsraah
6

#6 Men är "knulla runt" det enda intressanta efter ett uppbrott eller en paus? Jag vet inte hur gamla ni är, men jag föreslår att ta det lite lugnt. Känn efter om det verkligen känns värt att inleda något med hans vän. Men räkna verkligen inte med att du och exet(?) kommer kunna fortsätta vara vänner då.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[Diddit]
0

alltså jag vill inte inleda något förhållande med exets kompis, utan vi är väl mera kk/kompisar/ myskamrater, allt i ett typ, och nej. sex är inte det enda jag tänker på, men kändes som att sista droppen tog slut i mitt f.d förhållande då vi ständigt umgicks av gammal vana osv. :P

Trollan92
3

#9 Jo men ändå. Att ens ha den relationen med sitt ex kompis enligt mig är dumt. Sabbar ju vänskapen mellan dem 2 typ ^^

Vanja
6

Alltså, det låter inte som att någon av er (varken du eller din kille/ex) är mogna nog att ha ett stabilt förhållande. Isåfall skulle ni inte säga till varandra att det är okej att "knulla runt" hur som helst. Så i mina ögon är det väl taskigt mot ditt ex att ligga med hans bästa polare. Men det spelar inte så stor roll för ni kommer ändå inte hålla ihop speciellt länge, som jag ser det. 

Vill du skita i hans känslor så gör det, det är du som väljer vilken väg du vill gå. Och eftersom du redan skrivit att du har pratat med bästa vännen så du vet att det är något han också vill så har du redan passerat gränsen för längesedan och om du nu väljer att inte ligga med bästa vännen så kommer han troligtvis berätta för ditt ex för eller senare iallafall. 
Så det tåget att, allt ska ordna sig för er osv, har redan gått.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Vårnatt]
5

Om du ändå inte är intresserad av honom på ett djupare plan kan du väl lika gärna träffa en annan kille? Sen skulle jag nog vänta lite ändå men det är ju från person till person. Om du nu börjar träffa ditt ex bästa vän kan kommer du antagligen förstöra för alla tre.
Dels mellan dig  och ditt ex.
Dels mellan ditt ex och hans vän.

Jag skulle aldrig kunna göra så emot någon jag varit tillsammans med, framför allt inte om ni ska ha en "kännaefterperiod" vad han tror. Jag tycker att man alltid ska låta bli den andras vänner. Sannolikheten är stor att han får reda på det och annars måste du ju konstant dölja det tills ni säger upp kontakten eller du är beredd att berätta. :)

Så kör på en annan fisk istället tycker jag! :)

[Diddit]
0

alltså jag har lite känslor för honom, han har även sagt att vi ska ta allt som det kommer, vill vi bli tillsammans så blir vi det, att du säger att jag inte är mogen nog var nog det dummaste du sagt och du kommer nog ångra dig, jag och mitt ex var tillsammans i mer än två år och var väldigt mogna jämfört med andra i min ålder, och jag sa inte att det var jag som skulle '' knulla runt '' jag kan inte ha sex med en kille jag inte ens har några känslor för, så ? sedan har mitt ex nu efter om och men erkänt att han tycker att det är okej att jag gör vad jag vill med vem jag vill, och både jag och killen jag är på g med är med på den delen, kommer mitt ex flippa ? okej isåfall, men jag menar jag kan inte hjälpa att jag tycker om denna killen, och finns det något positivt i det hela ? ja, jag avslutade relationen innan jag inledde något med denna killen, då jag inte tycker att otrogenhet är okej.

så jag gjorde slut med mitt ex och var rädd för att killen jag är på g med inte hade samma känslor för mig eller att han inte ville, men jag gjorde valet.

[Diddit]
0

och jag bryr mig om hans känslor, varför tror du jag höll det '' hemligt '' för ? och dessutom så har jag frågat de senaste dagarna hur han mår, så att han inte faller i det mörka hålet han var i när vi träffades.

Karmatarerskanise
6

Verkligen respektlöst mot ditt ex om du gör något med hans kompis. Använd hjärnan.