Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 998 ggr
Adele01
0

Mini piller/P-piller farligt?

Hej! Jag tänkte bara fråga om p-piller eller mini piller kan vara farligt för hälsan? Jag har hört att det kan göra så att man ej kan bli gravid, är det sant?

[tk1971]
4

Det är helt sant att det gör så att man inte blir gravid.

Fridaaaa
1

#1 Tror hon syftar på efter man slutat med dem?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

nagev
0

men om du i en framtid skulle vilja bli gravid så är det bara att sluta och då blir du gravid så klart

[tk1971]
3

#2: suck… har ni ingen humor på det här stället?

Adele01
0

Jo asså jag förstår att man kan bli gravid när man slutar men jag har hört att det typ påverkar kroppen så att vissa får komplikationer med att bli gravida…

Scorpio97
0

Efter att man har slutat med p-piller/minipiller så tar det ibland lång tid innan ägglossningen och kroppen kommer igång igen, för vissa tar det år innan allt är normalt igen. Det gör såklart att det kan vara svårare att bli gravid när man precis slutat med piller.

Men annars har jag inte hört att det ska vara svårare att bli gravid för att man ätit p-piller eller minipiller.

//Jessie

Fridaaaa
2

#4 Vad som är ett skämt eller inte är inte så lätt att utläsa alla gånger.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2

#1 Haha, jag tyckte det var ett jättekul svar😃

/Maria

ChristineL
0

Farligt för hälsan, tja det finns ju ganska farliga biverkningar som propp exempelvis men det är inte särskilt vanligt. När man slutar med p-piller så kan det ta tid för kroppen att återställa sig och därmed kan det ta tid innan man blir gravid.