Tar bort anonymfunktionen
Tyvärr kommer jag ta bott möjligheten till anonymfunktionen en tid fram över. Den används inte korrekt av alla. Den ska användas för privata/personliga inlägg. Inte till för att skriva elakheter eller helt vanliga inlägg.
Det är synd att vissa förstör för de som verkligen sköter sig.
usch vad trist att det ska behöve bli så!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Hade den aldrig så de blir ingen skillnad direkt 😒
Mvh Tiktak
Trist att det måste gå så långt, men jag hade gjort samma sak
Medarbetare på Skor iFokus
Ska bli skönt att inte läsa 5-10 anonyma inlägg om vanliga saker i samma tråd…. Men synd för dem som verkligen behöver det.
Jag gissar att de som nyttjat den till vanliga inlägg kanske är yngre främst, så den biten hade jag bortsett ifrån. Men det här med att skriva dumheter anonymt är inte okej nånstans, så jag hade agerat likadant och tagit bort den funktionen.
#6 Fast åldern spelar ingen roll. Det blir väldigt tråkigt, opersonligt och rörigt i trådar när flera personer skriver anonymt helt utan anledning.
Ja visst är det så, menar bara att jag själv inte hade brytt mig om det hade varit enda problemet. 🙂
Förstår inte varför folk missbrukar den. Även ett användar namn är "anonymt" typ. För hur kan någon kolla upp dig genom ditt användar namn? Om nu förstår mig nu?
Trist att den tas bort, som du säger för de som behöver det
#9 Kan ju vara saker någon tycker är pinsamt eller något man inte vill att vissa ska veta som man vill fråga/berätta om,och då är ju funktionen bra
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#9 Mitt användarnamn är långt ifrån anonymt, har använt det för mycket så det är väl mitt eget fel.
För mig har det varit skönt att kunna vara anonym, jag brukar i alla fall inte missbruka funktionen utan har bara använt den då jag pratat om känsliga ämnen. Just för att mitt användarnamn inte är ett dugg anonymt, du kan ta reda på exakt vem jag är, med en enkel sökning.
Mvh Nathalie
#11 Jag kommer prova igen om ett tag och skriva riktlinjer på hur den ska användas.
#11 Jojo men de finns inga person uppgifter, namn, efternamn m.m. Det är inte som Facebook precis..
#13 nja det kan nog gå att få fram mer info om dig tror att genom att bara googla på din Avatar som är en bild på dig själv så kan man få fram mer info
man kan oxå gå igenom alla dina inlägg här på iFokus och se om du har skrivit något personligt som man kan använda
är själv en mycket van datoranvändare och om jag hade velat så är jag är säker på att jag hade kunnat hitta massor med info om dig om jag hade velat
så tänk på vad ni skriver på nätet vilken info ni ger ut och fundera även en gång till om man ska ha en bild på sig själv eller inte…..
#14 Men vill man ta upp personliga saker så kan man alltid starta ett nytt konto! :) mer så jag manar.
#15 - Fortfarande emot reglerna att ha mer än ett konto. Sajtvärdar har dessutom lämnat ut personuppgifter om sig själva iom tecknandet av värdavtal.
/Christine
#12 Det låter som en bra idé! Förstår ändå att det behövs.
Mvh Nathalie
#16 Varför skulle de vara emot reglerna? Det är ju ingen som vet ifall man har två lixom ^^ haha
#16 Det är väl lika mycket mot reglerna oavsett om någon vet det eller inte? Eller är det lagligt att köra mot rött så länge ingen ser en?
Dessutom borde det gå att se med hjälp av IP-adresser. Vet i alla fall att det systemet används på andra hemsidor.
//Jessie
Följer
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Jag gissar att aktiviteten på den här sidan kommer att sjunka rätt markant nu.
Jobbigt för de som använder den på "rätt" sätt, men jag förstår varför du gjort ditt val. Jag gjorde samma val på mobbing iFokus ett tag då jag insåg att det helt enkelt inte gick att ha anonym funktionen just då. För fler användare än jag gillade skapade trådar som bröt mot reglerna anonymt, och det är inte hållbart i längden.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag förstår inte varför folk skulle störa sig på om folk skriver anonymt och det är inga dumma saker de skriver.
Opersonligt och rörigt? Nej, jag förstår mig inte på just den punkten. Sen igen förstår jag mig inte heller på om det är vanliga inlägg som vissa väljer att skriva anonymt. Jag har svårt för att förstå båda sidorna angående det här måste jag erkänna.
Sen om anonymiteten tas bort pga att elakheter skrivs så förstår jag det mycket väl men jag tycker att det borde vara den enda orsaken och inte för att folk tycker att vissa inlägg inte borde skrivas anonymt. Det är väl upp till var och en vad de ser som pinsamt/privat osv?
Om det blir rörigt i tråden pga en massa anonyma skribenter, ja det kan jag kanske förstå. Men att ni börjar dra upp om att det är opersonligt? Det borde väl inte ha något med saken att göra. Nej, den biten har jag väl svårast att förstå mig på. Varför måste det vara "personligt"? Är inte ett inlägg personligt nog?
Vad händer då med de inlägg som redan är skrivna anonymt?
#26 Ingenting.