Smärtsam urinvägsinfektion!
Jag vaknade för två dagar sen med så ont i ryggen/sidan att jag knappt kunde resa mig upp ur sängen, jag åkte in till sjukhuset och efter blodprover och urinprov så fick jag veta att jag har en urinvägsinfektion som har gått upp i njurarna. Jag har fått antibiotika men det gör fortfarande otroligt ont. Är det någon annan här som haft det som kommer ihåg hur länge det gjorde så ont?
Det känns som att jag har en glödande boll av smärta istället för njure i kroppen.
Snälla svara!
Smärtan ska lätta (går inte över helt så fort men klart mindre ont) inom 2 dygn. Har du fortfarande lika ont efter 3 dygn har du fått fel antibiotika som inte biter på dina bakterier. I s f måste du tillbaka till sjukhuset och få ett annat antibiotika innan det blir värre. Håller tummarna att kuren du fått hjälper!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Ok! Hoppas att det blir bättre idag då.
Tack!
När jag haft de så, då har de gått över efter ett par dagar! :)
Fungerar inga värktabletter? Eller får du inte ta några? Jag had aldrig haft njurbäckeninflammation, så jag har ingen aning… :/
Medarbetare på Skor iFokus
Jag har haft, men så fort de tyckte i mig 2 st 500mg Alvedon så släppte smärtan och sedan fick jag ligga inne över natten. De gav mig antibiotika när jag skulle hem sen i ett par dagar
Jag får inte ta paracetamol, har prövat ipren men det hjälper inte
#6 testa att ringa 1177, de kanske kan ge något tips?
Medarbetare på Skor iFokus
Har du provat acetylsalislylsyra då? får du ta det? (tex treo) Om nu inte ipren hjälper. Diklofenak borde ju hjälpa lite annars kan jag tycka.
Ipren borde också fungera eftersom det är antiinflammatoriskt, men kanske för svag effekt för din elaka infektion..? Ipren hjälper ju liksom inte att ta mer av heller i så fall utan du kan behöva något annat.
Jag ska se hur natten går och om det inte är bättre imorgon så åker jag in igen.
Gör det!
Smärtan ska ju börja minska ganska så direkt när man får rätt antibiotika. Man kan känna skillnad på bara några timmar. Även om det först efter ett par dygn känns som en riktig lättnad.
När jag hade det blev jag inlagd i flera dagar. Hade 40 graders feber & var jätte sjuk. fick dropp & låg i eget rum.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Det känns bättre idag 😃
Inte bra men definitivt bättre!
Vad skönt rödluvan! Då går det åt rätt håll och medicinen fungerar! 👍
Hoppas du fått en tillräckligt lång kur så att du hinner bli helt bra innan den är slut också! :)
Tack, det hoppas jag med ^^