Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: psykisk-hälsa
Läst 722 ggr
Rödluvan
0

Starka men ändå flyktiga känslor..Hjälp!

Jag har ett väldigt jobbigt problem…eller kanske personlighetsdrag som jag hatar. Jag blir väldigt lätt förälskad. Jag är kär i "A" men när jag träffade "B" så gjorde jag slut med "A" för att jag var säker på att "B" var den rätta. Men när jag var ensam hemma så kändes det inte helt rätt och efter ett par veckor gjorde jag slut med "B" och blev ihop med "A" igen. Två år senare (fortfarande ihop med "A") träffade jag "C" och samma sak hände igen.

Förutom att jag sårar "A" otroligt mycket när jag gör så här så ogillar jag mig själv mer och mer för varje dag.

Mina känslor blossar alltså upp jättemycket när jag är med en person men svalnar när jag är själv och kan blossa upp igen med en annan person.

Jag vet inte hur jag ska beskriva det. Det här är så FRUSTRERANDE!

Snälla säg att någon känner igen sig i det här och snälla säg att det går över när man mognar mer.

Jag älskar verkligen "A" och vill inte såra honom mer!

Är jag dömd till ett liv med oseriösa och korta förhållanden?

Sarah
3

Jag känner igen mig och jag lärt mig att inte bry mig om det om jag blir flyktigt intresserad av någon. Det går över. Sen har jag även bestämt mig för att inte göra slut för någon annan killes skull. Det blir inte bra. Ska jag göra slut så ska det vara för att relationen jag har inte fungerar, inte för att det kanske dök upp någon annan spännande en kort stund. Det är skillnad på att få förälskelsekänslor och att agera på dem. Att få känslor är för vissa lätt, men man mår så mycket bättre om man bara skiter i dem. Iaf när man är i en relation.

Rödluvan
0

#1 Jo men det är lätt att säga att man ska skita i dem, det har jag försökt men när känslorna är så starka som de är så är det väldigt svårt. Dessutom känns det som att jag är otrogen  tanken när jag blir förälskad i någon annan.

Sarah
2

Som sagt, jag har haft det likadant och vet att det går, trots att det är svårt. Varje gång man skiter i det så går det enklare. Samt att varje gång man skiter i det så går det längte tid tills nästa gång :) Jag kände likadant när jag var yngre, nu är det många år sedan jag ens tänkte tanken på att byta ut min kille.

Rödluvan
0

#3 Ok, det känns bra att veta att det kan bli lättare iallafall.

Skogsraah
1

Du kanske behöver vara ensam, utan partners, för att reflektera över läget? När du skriver att du känner så starkt för dem i omgångar låter det snarare som att du helt enkelt inte vet vem du känner starkare för. Och då är det ju dumt mot A, som troligtvis bara känner starkt för dig.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Rödluvan
0

#5 Jag har tänkt väldigt mycket på det och dessutom pratat med "A" om att jag kanske behöver vara ensam ett tag för att bli stabilare i mig själv men han tycker att vi kan lösa det tillsammans. Vi har prövat att ta små pauser på ca en månad i taget och vi saknar varandra så mycket att vi alltid börjar träffas innan månaden är slut.