Ovanlig klump vid mens (X)
Jag fick min mens igår och imorse kände jag hur en klump var på väg ut ur slidan. Jag är van vid att klumpar förekommer vid mens, inget nytt och smärtan jag har har jag haft i några år nu så det är "normalt", men den här klumpen var ca 3-4cm lång 2cm bred och 1 cm tjock, kan det ha varit ett helt ägg som lossnat och kommit ut eller bör jag ringa UM och fråga dom? Jag äter även Zoely kan det vara en biverkning ifrån dom?
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Låter inte som något konstigt. Klumpar kan variera i storlek.

Ett helt ägg är det definitivt inte, ägg är knappt nån millimeter stora och följer med ut efter varje mens. Däremot kan det vara en större klump livmoderslemhinna och koagulerat blod. Jag skulle inte oroa mig. Ibland kommer det ganska stora klumpar…
För övrigt har man inte ägglossning när man äter p piller.
#2 funderade på att det kanske skulle kunna vara större klump livmoderslemhinna & koagulerat blod men man blir ju osäker ibland, nog för att jag haft stora klumpar men den här slår nog rekordet av dom jag haft.

Låter helt normalt, har haft rejält stora klumpar ibland. Har nästan undrat om det var en alien som kommit ut eftersom det varit så stort ibland ;)
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Låter helt normalt, ibland blöder jag mycket när jag sover men ibland nästan inget då kommer det ut som klump/ar som du beskriver.
intressant, lite läbbigt dock! Fick aldrig lära mig om sex och samlevnad i skolan utan fick ta allt eftersom det kom, min mamma sa att det som hände idag inte borde vara något att oroa sig för, men när man inte vet så är det skönt att höra från andra oxå ^.^
Koagolerad blod i klumpar upp till storlek som ägghalvor har jag varit med om…
7 låter bra att du ändå kan prata om detta med din mamma, själv uppväxt med en mamma som inte prata alls om mens eller något sånt det var hyss hyss om det nakna 😕Jag har äldre systrar så det var dom jag vände mig till när det gällde hur man sätter in en tampong, vad är bäst mot mensvärk, och när det gällde sex tog man det samtalet till viss nivå med dom.
#9 ja absolut, vet inte hur det hade varit annars, hon hade det typ som du när hon var liten, det pratades sällan om det, så jag är glad att hon delar med sig och att vi har en sån bra relation.