Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1069 ggr
smidi
0

Hur vet man...

Hur vet man när man ska få mens nästa gång?

ChristineL
1

Det vet man inte alltid ;)

Anteckna alltid dina mensdagar och se om du ser ett mönster, är det ungefär lika många dagar mellan varje gång så är det bara att räkna efter det :)

Scorpio97
0

Tycker man att det är drygt att räkna själv, så finns även appar. Då får man klicka i när mensen börjar och slutar och appen räknar du ut när du bör få den nästa gång.

//Jessie

[Devya]
2

Jag litar inte på några appar eftersom tekniken bråkar ibland och mittiallt har man inte längre den där telefonen i skick. Jag föredrar att vara "old school" och anteckna i min almanacka. Den tekniken har fungerat sen jag var 12 år gammal medans telefoner och annat skräp har svikit mig jämt. :) 

Dessutom har jag funnit det kul att räkna i min almanacka emellanåt. :)

ChristineL
0

#2 - Ja, just det, jag är för gammalmodig :P Haha men det tar ett par månader innan den lär sig räkna ut hur det är för just dig.

[Forest]
0

Har du haft mensen kort tid så är det svårt att veta när man ska få mensen, det bästa är att man har med sig binda och extra trosor. 

2 vad är det för app du skulle rek?

Scorpio97
0

#5 Den jag använde för nått år sedan hette "menskoll". Väldigt enkel, och om man ville kunde man få påminnelse innan man skulle få mensen. Men jag har ganska dålig koll på utbudet, har ätit piller senaste året och då har jag ju inte behövt någon app (: Söker man på mens eller period i Google store så kommer det upp ganska många.

//Jessie

Sarah
0

#4 är ju bara att skriva in gamla datum när mensen kom, så har appen koll direkt :)