Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: fysisk-hälsa
Läst 3714 ggr
Blanksteg
1

Rött märke på huden

Hej,

Jag har i kanske 1,5 veckor nu haft ett rött ~runt märke (ca 2 cm) på magen, några centimeter ovanför naveln. Det varken kliar eller ömmar, och flagnar inte. Det stör inte alls på något sätt. Jag har för mig att jag haft något liknande förut, på benet, som gått bort efter ett tag. 

Vad kan det vara? Någon reaktion på någonting?

Blanksteg
0

Läste om ringorm, men det smittar oftast från husdjur, och jag har inte varit i närheten av ett djur sedan i julas. Har inte heller haft någon närmare fysisk kontakt med någon annan person mer än nån kram och handslag.

[Silverräv69]
0

Jag hade något liknande några år sedan, min läkare sa att den var en svampinfektion, hon skrev ut en kräm som jag smörjde på utslagen och ett schampo jag duschade i varje dag i en vecka, sedan var det borta. =)

Blanksteg
0

Ok, jag ska ringa vårdcentralen idag och höra om jag behöver gå till läkaren med det. Kanske är svampinfektion trots allt då.

Blanksteg
0

Hittade ett gammalt inlägg som jag skrev förra hösten, och hade tydligen ett rött märke på armen då också, och ett på benet. Kanske är medaljongsjukan? Har iaf tid hos VC i slutet av månaden, så får se då.

Man får ju medaljongsjukan på våren eller hösten oftast, och kan återkomma, även om det är ovanligt.