Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 1150 ggr
[lilalila]
0

Vad gör jag för fel?

Hej, nu vet jag inte riktigt om jag har hamnat på rätt ifokus-sida. Men jag skulle behöva hjälp med ett litet hudproblem. Min hud har alltid varit lite rödflammig (mest på kinderna). Men nu har den börjar blivit ännu mer rödflammig efter att ha börjat blivit bättre. Och jag undrar om det finns någon som vet vilka produkter jag borde börja/sluta med. Jag har använt: Neutrugenas daily face scrub, mandelolja från apl, ACO mini derm, astellas Locoid (en starkare version av hydrokortison), The Body Shops seaweed mattifying day cream, och CLINIQUEs all about eyes. Tack så jättemycket för svar.

Rumblebee
2

Har du varit hos en läkare? För det kan vara en hudsjukdom. Jag själv lider av rosacea sedan npgra år tillbaka. Är röd på kinder och näsan samt lite på hakan. Har du tänkt på om rödheten förvärrats av något? Tänkte om du börjat använda en ny produkt som gjort att det förvärrats. Personligen undviker jag produkter med alkohol, mineraloljor och parfym i ansiktet. Jag undviker även smink som innehåller bismuth vilket kan irritera.

ChristineL
0

Är du torr också? Prova med kokosolja så slipper du massa konstgjorda produkter.

[Thiah]
1

Scrubba inte ansiktet alls. Det räcker med att torka med handduken efter en tvätt/dusch. Använd inte(!) kortison i ansiktet om du verkligen, verkligen inte måste. Använd då ytterst lite och av mildaste sorten. Kortison kan ge utslag i ansiktet(har själv fått svamputslag runt munnen av det som jag nu kämpar med) och dom utslagen blir värre ett tag efter att man slutat med kortison. Vatten inifrån är bra. Smörj med naturliga medel. Kokosolja, rapsolja eller liknande är bra. Jag har själv en köpt kräm med camomill i som funkar lugnande för min hud.

[lilalila]
0

Jag måste tyvärr använda Locoid pga. utslag som blir mycket bättre av det.
Det har även blivit mindre ¨rödflammigt¨ av att använda scrub. Och jag tror verkligen inte att jag har någon form av hudsjukdom. Men jag ska prova med kokosolja. Tack så mycket för svaren.

[Thiah]
0

Kortison i ansiktet kommer alltid leds till att utslagen i ansiktet kommer tillbaka eller att du får andra utslag. Jag använder kortison överallt förutom i ansiktet.