Urinvägsinfektion eller annat?
Jag är 20+ och har aldrig förut haft problem med mitt underliv. Aldrig klåda, ömt eller annat, Aldrig Svamp eller uvi osv (vad jag märkt av iaf)
Nu har jag problem sedan en månad tillbaka. Ingen klåda men det svider, men inte precis hela tiden, det kommer och går. När jag kissar så går det ofta bra ända till slutet, när dom sista dropparna urin ska ut så känns det så skört och så svider det till.
Det svider när jag sitter ner på en vanlig stol, jag vill gärna sätta rumpan lite snett på stolen så det inte blir så mycket tryck mot underlivet. Cykla går inte alls, det gör för ont. DEt svider också när jag tar i och krystar lite, tex när jag gör nr 2 och är lite hård i magen. Gör jag knipövningar så svider det till varje gång jag tar i och"kniper"
Jag vill gärna dra i trosorna hela tiden så det inte är något tyg som tar mot huden, det känns bäst så.
Men när man har urinvägsinfektion brukar det inte svida hela tiden medan man kissar då? eller är det som jag har att det bara svider när man nästan tömt ut allt och när dom sista dropparna ska ut?
Och Svamp ger väl klåda? Jag har ingen antydan till klåda.
Jag TROR ju inte att det är i slidan det svider, det borde väl vara urinröret eftersom det svider när sista kisset ska ut.
Jag har druckit stora mängder dessa veckor för att skölja ut eventuella bakterier. Vatten, citronvatten lingondricka tranbärsdricka.
Jag är inte sexuellt aktiv, det var ett år sen och jag har inga könssjukdomar och är inte speciellt intresserad av sex heller
Låter det som urinvägsinfektion eller annat?

Gå till vc/barnmorskan så kan de nog hjälpa dig
Jag läste bara en av frågorna för jag har bråttom, men när jag har urinvägsinfektion känns det som någon pressar in en nål i urinröret när jag kissar ut det allra sista, alltså inte annars. Då är det bara penicillin som hjälper på mig.
Hej jag har haft en del problem med mina "nedre regioner". När jag var liten var jag allergisk mot c-vitamin om jag drack eller åt för mycket kiwi citron eller andra sura saker, kanske du har något sånt? rekomenderar du testar köpa Bepanthen salva på apoteket å smörja underlivet.
Anväder du p-piller? när jag hade använt mina ett tag började jag känna av en svidande känsla i underlivet riktigt iriterande det sved inte riktit hela tiden och jag gick och tog flera gånger urinvägsinfektionstester men dom visade inget. men efter jag slutade med p-piller så upphörde svedan efter ett tag.
Har du börjat äta eller ta några nya vitaminer före det började svida?
Jag använder inte p-piller nej, inga p-medel alls, har aldrig haft några allergier av saker jag äter. Och jag har inte ändrat några vanor. Jag har börjat dricka mer vätska förstås men det var ju efter att jag fick dessa känningar.
Ser man om det är urinvägsinfektion bara på ett vanligt urinprov eller är det gynundersökning som måste göras?
(ursäkta dum fråga men jag har ju aldrig haft nåt krångel som jag behövt söka för)
Kan vara en uvi, men kolla upp de på vårdcentralen så fort som möjligt! Räcker med ett urinprov! Är det en uvi o den inte behandlas så kan den vandra upp i njurarna! var rädd om dig
//Odjuren
www.odjuren.com
Man kan väl köpa egna teststickor på Apoteket och kolla hemma själv om det är uvi?
Ja, det syns på ett urinprov! :)
Medarbetare på Skor iFokus
Tycker du ska kontakta någon läkare/gyn. När jag haft UVI har jag inte haft ont i underlivet så som du beskriver utan bara i själva magen och urinblåsan. Men det du har kanske är andra symptom. Sen tycker jag det är konstigt att du har haft det så länge, UVI brukar väl läka ut av sig själc efter ett par dagar?