Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 10707 ggr
Glorious
0

Bästa epilatorn?

Tja!

Vill ha tips på en prisvärd och bra epilator. Är 19 och har verkligen tröttnat på att raka benen. Det blir ju sällan perfekt ändå. Jag önskar att jag var en stark tjej och bara kunde sluta bry mig och låta det växa fritt men tyvärr ser världen ut som den gör och jag skulle aldrig kunna känna mig sexig med lurviga ben haha… :( 

Tänker att en epilator är en liten investering och att det kan va bra och börja i tid för jag vill att mina ben ska hinna vänja sig lite innan studenten.

[Sabina]
1

Så bra att denna tråd kom upp. Jag har slängt min gamla men behöver en ny. Den gamla var typ 20 år så jag har ingen koll på vad som gäller längre. Jag har mest tunna men mörka hårstrån som går av jättelätt 😕

neasfotografier
0

Klassas väl inte som en epilator kanske men den här är bra om man vill slippa raka. Går att använda i duschen och funkade skitbra på mig när jag hade den, gick fort och smidigt 🙂
http://www.elgiganten.se/product/personvard-halsa/harborttagning-for-kroppen/LS5160/braun-silk-soft-ladyshave-bla

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

neasfotografier
0

Glorious
0

#3 Säkert jättebra :) men är lite såld på konceptet med epilator då det är som med vaxning att det dröjer längre innan det växer ut och på sikt kan stråna bli glesare och tunnare :)

ChristineL
3

jag har föregångaren till denna http://www.elgiganten.se/product/personvard-halsa/harborttagning-for-kroppen/SE3270/braun-silk-epil-3-3270-epilator och tycker den funkar kanon! Dessutom kan man välja att raka eller trimma också beroende på vad man vill ha var så att säga ;)

neasfotografier
0

Mina hår, har rätt tunna och glesa redan, blev ännu tunnare med den där och ibland kunde jag bara dra lös hårstrån när de vuxit ut en bit 🙂

mollyt
1

Jag har en Braun Silk-épil Xpressive  men vet inte exakt vilket serienummer… Men den är några år gammal. Men det fungerar att använda på både torr och våt hud. Har flera olika munstycken som begränsar hur mycket hår som avlägsnas. Jag har varit väldigt nöjd med den.

Glorious
1

#7 Tror jag ska köra på en Braun faktiskt, verkar som alla deras Silk-épil modeller har fått bra respons :)

[Sabina]
1

#8 Ja, jag hade ens Silk-épil förut och den höll sig bra länge, så det blir nog en sån för mig med. De verkar veta hur man gör en bra epilator som hålller bra kvalité.

Glorious
3

Tips tips! Jag var faktiskt så snål så jag köpte en via blocket :) Hon skrev att hon inte hade använt den alls mycket, pga att hon tyckte det gjorde for ont. Men jag tänkte att det kan ju vara bra att testa först iaf innan man lägger ut 1000kr på en ny typ. Fick den för 300kr och den såg superfin ut, en Braun Silk Épil 7 :) Nu ska jag bara vänta tills håren har växt ut, spännnande. Blocket och tradera är alltså alternativ om man inte är så noga med att den är sprillans ny.

hannaj98
1

Asså är det bara jag som tycker det gör för jävla ont? Har en och jag vill verkligen använda den men fyfan… Jag klarar det verkligen inte. Har max lyckats ta ett halvt ben men då grät jag nästan. Hahahah jag kanske är jävligt klen men jag pallar det inte. Men blir det bättre? Asså vänjer man sig typ? Någon som vet om vaxning gör mer eller mindre ont?

Glorious
0

#11 Dom flesta säger att man vänjer sig. Så man kanske får stå ut och hoppas på att det blir bättre? Jag tror att vaxning är ungefär likvärdigt eftersom det är samma process. Har du testat att duscha varmt eller ta ett bad innan? Det öppnar hårsäckarna och kan göra det lindrigare :)

[Sabina]
0

#11 jag tycker faktiskt också det gör jätteont med epilatorn, så i början använde jag den inte så mycket men när man använt den några gånger, går det bättre.
Jag kombinerade med att vaxa också för jag upplever inte vaxandet lika smärtsamt.
Sen använde jag inte epilatorn på några år och bestämde mig för att slänga den då håren blivit så tunna och glesa men nu har jag som sagt ångrat mig igen och vill ha en 🤪

hannaj98
0

#12 Nej det har jag inte testat, hade ingen aning om det. Tack för tipset. 🙂
#13 Okej, får väl försöka börja med den igen då. 

Raka benen är hemskt för mig då jag har väldigt känslig hy och får röda prickar/utslag av rakning. De kliar som sjutton och ser ju inte direkt bra ut heller… 
Av epilatorn får jag inga problem efteråt det är bara just när jag använder den som det gör ont. 

Får väl försöka börja med den igen så kan jag väl förhoppningsvis använda den ordentligt till sommaren. Tack för de snabba svaren! :)

hannaj98
0

Själv har jag förresten också braun silk épil 7. 🙂

Katti
1

Som tur är är jag extremt smärttålig, så jag tycker inte det gör ont. På benen kittlar det bara lite, bikinilinjen är värre, men håller man bara huden spänd så funkar det också. Jag ..hm… kör rubbet med epilatorn! Alltså även underlivet 😇. Det är lite trixigt att lära sig, men nu funkar det kanon! Orka raka liksom!

[Sabina]
0

#16 Haha, när min kompis kör med epilatorn i de nedre regionerna brukar hon grunda sig med ett par wiskyn först, hon säger att det  hjälper 😃 men jag har aldrig testat detdär.

Glorious
0

#16 & #17 Hahah whiskey it is! Nä men hoppas också jag är en stålkvinna och kan epilera det mesta, hade varit riktigt gött. Är väldigt trött på att raka armhålorna också för det är så oskönt med stubb där.  Har alltid tänkt att jag har hyfsad smärttröskel 🤔

[kerstinthemilklover]
1

#11 Angående smärta vid epilering så upplever jag att det gör olika ont olika dagar.
Det är som om min smärttröskel varierar mellan månadens olika dagar. Ett hett tips från mig är att ge upp när det gör för ont och försöka igen en annan dag.

ChristineL
1

#19 - Det stämmer! Man är ofta mer känslig vid mens :)

Katti
2

Det förklarar min ständigt höga smärttröskel - jag har hormonspiral och har inte mens 😃.