Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 4247 ggr
Anonym
0

Träffa kk online

Jag ville posta detta anonymt, därför skriver jag här istället för på relationer iFokus.

Jag har kontakt med en kille på ett community. Och han vill ses för att ha sex, och se ifall vi kan bli kk. Och det vill jag också. Ingen av oss är intresserad av att dejta. Jag har länge tänkt att ett kk-förhållande kanske skulle kunna passa mig bättre.

Jag är dock osäker på om jag ska våga eller inte. Jag tenderar att vara väldigt misstänksam mot människor jag inte träffat face to face utan bara på nätet. Om vi skulle träffas så skulle vi såklart träffas först på ett kafé inne i stan, och jag lär nog inte ge ut mitt nummer förrän vi träffats irl. Vi båda har smartphones, så vi kan ju nå varandra på annat sätt om det skulle vara så.

Grejen är att han är 32 år, och jag 23 (24 i år). Tycker ni att den åldersskillnaden är för stor när det bara handlar om sex (med tanke på min ålder)? Om jag var 25+ och han 9 år äldre så hade jag inte alls brytt mig.

Han har gett mig sitt nummer, och han har delat information om sig själv som jag skulle kunna googla på och därmed identifiera honom (vilket jag inte gjort, då det nog skulle vara creepy av mig). Och han har även talat om vart han jobbar. Så jag tänker att han nog inte är någon skum typ, för i så fall skulle han väl vara mer försiktig med vad han lämnar ut för information.

Hur skulle ni göra? Skulle ni våga?

Scorpio97
5

Ja, om magkänslan känns bra och man träffas på en offentlig plats första gången, så ser inte jag varför man inte skulle prova. Sen kan det ju hända att det inte alls känns bra när man väl träffas, och då är det ju så. Eller så känns det superbra, och ni får ett jättebra (kk-)förhållande. 

Ålderskillnaden tycker inte jag är så stor egentligen. Men det känner du såklart bäst själv.

//Jessie

[silkesnosen]
6

Du ska definitivt vara misstänksam och lära känna honom bland folk. Om han har givit dig uppgifter så att du kan kolla upp honom, så anser jag definitivt att du ska göra det. När jag dejtade kollade jag upp dem på om jag hade möjlihet, för att veta att det ej fanns fru eller något annat märkligt. FB kan t.ex ge en liten hint om vad det är för person eller Birthday..

Sedan anser inte jag att åldersskillnaden är så väldigt farlig….var mer fokuserad på vem han är som person.

[Thiah]
1

Ålderskillnaden är det bara du och han som kan kommentera. Sen bör ni träffas första gången på en offentlig plats och berätta för någon annan vart du ska och vem du ska träffa. Känns mag känslan rätt efter en fika/drink/glass så kör det du vill.

[Rhodugune]
8

Jag tycker du fått många bra råd redan, träffas först någonstans offentligt och bara umgås och se hur det känns.

Något som jag tror är en bra grej är att redan innan prata skydd och så vidare, dels för att komma överens, men även för känna honom på pulsen.
Det säger mycket om en person hur de ser på skydd, om de verkar var rädda om sig själva och dem de har sex med och om han över huvud taget bryr sig och känner sig bekväm att prata om sånt här.

Om jag var du skulle jag vilja vet när han sist var testad och om han har sex med andra och om det sker med skydd eller inte och om de gick och testade sig innan.
Dels för att också hur han ser på det, vilka rutiner han har och hur han är som person.

Hur brukar han göra i vanliga fall när han börjar ha sex med någon ny?
Hur vill han att ni ska göra om du eller han börjar ha sex med någon annan om ni skulle bli kk, skulle ni låta er testa er igen och hur gör ni med skydd då, räcker kondom?

Sen skulle jag om jag var du vilja att ni båda lät testa er för allt som går oavsätt om ni tänker köra med kondom eller inte.

Anonym
2

Tack för bra svar och råd! :)

Ja, vi har diskuterat skydd. Var faktiskt han som tog upp det först, inte som en diskussion utan mer som en kommentar. Jag skrev då också min syn på det - kondom är det enda som gäller. Men han verkade också lite inne på att bara ha koll på cykeln… men han verkade inte anti-kondom, utan han skrev att det var en självklarhet när man träffar någon ny.

Ja, ska se till att fråga honom innan vi träffas om han testat sig också. Jag har inte haft samlag ännu, men har varit intim med en kille förut, så ska också testa mig.

LinaLj
2

Håller med de andra. Träffas offentligt först och se hur det går. Det där med regler är väldigt bra att ha undanstökat innan man sätter igång 🙂. Inte bara det här med skydd utan även om man förväntas säga till om man har sex med någon annan och så vidare. Bättre att vara övertydlig än att riskera att det uppstår missförstånd.

ChristineL
4

Lär känna varandra irl först! Och använd för guds skull kondom! "Säkra perioder" är inte särskilt säkra och skyddar inte mot sjukdomar.

Anonym
1

Ja, självklart. Jag är stenhård på kondom. Om han skulle "klaga"eller ens tveka skulle jag inte träffa honom.

OlgaMaria
6

Du har inte haft samlag än men vill ha en kk med någon du inte träffat? Säger inte att du gör fel, men undrar hur du tänker? Varför vill du detta?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Vyer
5

Om du vill och det känns rätt, då tycker jag inte att du ska haka upp dig på åldersskillnaden. Det är kanske peppande att höra att min ena partner är 10 år äldre än mig, vi har aldrig haft några åldersrelaterade problem. :) 

Det enda tips jag kan komma med är att  du ska känna efter vad som rätt för dig. Vill du ha sex? Ha sex!

noraa
0

jag tycker du kan googla honom , det skulle vara säkrare för dig och dessutom skulle han inte få reda på det , så inte ett dugg creepy. 

åldersskillnaden är inte så stor , du är vuxen , han är vuxen! annat om du vore 18 år liksom :)

Zepp
1

Det känns fel på något sätt?

Inget fel i att vara KK ioförsej, det är vad många är/blir vid tillfälliga förbindelser, dvs när man går på krogen och/eller träffar någon spontant på någon fest eller liknade.

Finner man att det är mer som förenar än sexet så kan det leda till mer umgänge som innehåller både det ena och andra, tex gemensamma fritidsaktiviteter.

Altså själva sexet tar inte särskildt lång tid, det brukar vara över på en halv timme på sin höjd.

Som regel brukar det snarare vara en avslutning på en i övrigt trevlig kväll med umgänge på andra plan.

Jag tycker man gör tvärt om, dvs först så träffas man och umgås med någon gemensam aktivitet.. om det sen visar sig att det spänner i byxan på bägge så kan man gå vidare med sex.

Det är altså inget fel med sex för sexets skull.. det är en mänsklig drift.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.