Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 3164 ggr
fridarebecka
0

Vaknar vid mens

Varje gång min mens "kommer igång"(eller vad man ska säga) under en natt så vaknar jag, det är fruktansvärt praktiskt! Det är inte på grund av att det gör ont eller att jag känner att det rinner till, utan jag bara vaknar. Jag blir lite fascinerad över kroppen måste jag erkänna!

Händer det här fler än mig? Kanske det till och med är såhär för alla, jag har aldrig frågat folk om detta förut så vad vet jag 🙂

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
[brinker]
0

Jupp, samma här 😎

ShegoFan12
0

jag kan uppleva samma sak

Scorpio97
0

Jag har aldrig vaknat när jag fått mensen, men jag sover alltid väldigt tungt. Så jag vaknar i en blodpöl om jag får mensen utan att vara beredd på det (;

Dock brukar jag känna i magen dagen innan. Nu äter jag dessutom piller, så jag vet vilken dag den ska komma.

//Jessie

OlgaMaria
0

Jo det händer ofta, men inte alltid. Men brukar oftast få mensen dagtid.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

MsSofieG
0

Yes, om den kommer nattetid så vaknar jag ^^

IceTee
0

Jag får faktiskt aldrig mensen förrän på morgonen! Det finns inget i trosskyddet (vet när mensen ska komma, så jag lägger i ett trosskydd på natten innan) när jag vaknar, men så fort jag går på toa börjar det

Medarbetare på Skor iFokus

Hippieelsa
0

#6 typ samma här. Kommer typ aldrig förrän jag vaknat

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

Fridaaaa
0

Vaknar aldrig. Men aldrig fått det på natten heller så.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[xMondSy]
0

Nu för tiden vaknar jag alltid innan de kommer eller iaf rinner ut i sängen så att säga :-) Men förr kunde de komma utan att jag märkte

Michiis
0

Jag brukar med vakna innan mensen kommer om jag får den på natten, men oftast får jag mensen i samband med toabesök :) Den brukar inte komma plötsligt i alla fall, får som en förvarning lite konstig känsla i mage och oftast om jag går på toa då så kommer mensen.

// Michis

[AnimeV4]
0

De gångerna den bestämmer sig för att dyka upp på natten vaknar jag, just för att det rinner ner mellan skinkorna. Snabbt upp och skynda iväg till toan då, haha!

LinaLj
0

Jag brukar känna av att mensen är på väg 1-2 dagar innan i korsryggen så när den väl kommer är jag alltid redo så  jag sover lugnt vidare.

Anonym
0

Jag får nästan inget på natten, men så fort jag reser mig ur sängen då kommer allt! och de är massor! Har binda men det kommer typ så fort och så mycket att de rinner längst benen och ner som stora pölar på golvet. Jag tar numer en tidning och lägger på golvet nedanför min säng, och har vatten på flaska och papper brevid. Så jag kan torka upp de längst benen när jag slutat blöda massor (ofta efter ca 10 min) så att jag sen kan ta mig till toan och kissa. Sitter ofta läääänge på toa och låter de bara rinna. Detta är VÄLDIGT besvärligt. Det ända positiva är att min mens håller i sig i max 3 dagar.

Anonym
0

Kanske någon som har tips på hur jag kan förhindra detta? De är massor av blod som kommer, och jag hinner inte byta binda mitt i de hela. Ni kanske vet ett smartare sätt för mig att hantera detta. #13

IceTee
0

#14 blöder det så mycket kanske du borde ringa läkare för att kolla så allt står rätt till? Du kam ju alltid prova mens-kopp, den håller mycket mer än vad en binda kan!

Anonym
0

Jag har länge funderat på menskopp, men min mamma vägrar köpa en till mig. Får inte använda tampong eller kopp. Jag kan ju passa på att säga att jag är 15 år gammal. Jag trodde de var normalt att blöda så, att de inte kom ut under natten och att de "sparats" tills jag ställer mig upp. Jag vågar inte heller gå iväg och kolla.

IceTee
0

#16 får man fråga varför hon inte låter dig använda det? Jag skulle inte vilja påstå att det är normalt att blöda så mycket att det rinner längs benen när man ställer sig upp faktiskt… Antar att du kör på nattbindor?

Anonym
0

#17 Hon säger att det inte är naturligt att sätta upp saker för att suga upp blodet. Typ Och Ja jag använder nattbindor. Men kollar man på bindan när de slutat rinna massor, då är den nästan inte ens använd. De e precis som att de runnit förbi bindan.

IceTee
0

#16 får man fråga varför hon inte låter dig använda det? Jag skulle inte vilja påstå att det är normalt att blöda så mycket att det rinner längs benen när man ställer sig upp faktiskt… Antar att du kör på nattbindor?

IceTee
0

Vad bra, mitt meddelande lyckades komma med två gånger… Suck #18 men bindor suger ju också upp blodet? Dessutom så samlar en menskopp bara upp blodet, vet din mamma om det? Det kanske hade fått henne att ändra sig annars? Vad konstigt att bindan inte suger upp blodet, har du testat att byta märke?

Anonym
0

#20 Skrev typ, hon säger att de inte är normalt att trycka upp grejer. Hon har haft bindor hela sitt liv, och inget annat. Jag försökte förklara dehär med menskopp, men hon skaka på huvudet och sa att jag skulle lägga ner. Jag har provat massor av märken, inga funkar. Jag funderade på om de var att om de kom så mycket på samma gång så bindan inte hinner suga upp de.?

Chestnut
0

#16 när man ligger ner samlas mensblodet i slidan och när man ställer sig upp så rinner det ut av gravitationen. Inte svårare än så att förklara varför det kommer mycket och fort när du ställer dig upp på morgonen. Jag vaknar alltid när blödning är på g. Får så vansinnigt ont så vaknar ofta hyperventilerande med tårarna sprutande…

Med vänliga hälsningar
Chess

[kerstinthemilklover]
2

21# Köp tamponger eller en menskopp i smyg. Din mamma får ha sina åsikter om sin egen slida. Men vilket mensskydd som du föredrar har hon faktiskt inte att göra med, så länge det inte skadar dig. Det är din kropp, ditt underliv och ditt välbefinnande som är viktigt.
Var rebell och välj ditt mensskydd i smyg. Skolsyster har dessutom ofta tamponger som du kan få gratis. Så då kan du pröva kostnadsfritt.