Lat eller utsliten?
Hej på er!
Jag jobbar som en slags utesäljare och har jobbat upp mig till avdelningschef.
Jag jobbar frygt 50% just nu, men till sommaren blir det 100% igen. Igår kväll grät jag när jag tänkte på att jag skulle till jobbet idag, trots att jag varit ledig sedan tisdag. Jag har haft perioder då jag lovat mig själv att jag ska byta jobb, men det blir aldrig av. Sedan har jag haft stunder som det känns hanterbart. Senaste månaderna har varit riktigt jobbiga.
Anledningen till allt detta är för att jag inte kan stänga av jobbet när jag kommer hem. Eftersom det är mig allting hänger på, så har jag ständig stress och press på mina axlar, dessutom gör jag mycket administrativt arbete hemifrån på min dator och har mycket jobbmaterial som ockuperar lägenheten. Det är mig de ska göra av sig om de är sjuka, det är mitt ansvar att de säljer bra, om vi säljer för dåligt läggs verksamheten ner, så mina resultat är inte det enda jag har i tankarna. Jag älskar att leda folk, jag läser egentligen till lärare men det här jobbet har avskräckt mig även från läraryrket då jag fått känna på hur det är att vara anträffbar 24/7, måste jobba hemifrån och har andras folks resultat att tampas med. När jag inte jobbar, så tänker jag på jobbet. Jag försöker verkligen inte göra det, men det är jättesvårt. Speciellt nu när mitt team haft låga resultat senaste tiden. När jag började lyfte jag upp teamet från att vara Sveriges sämsta till att bli bland topp 3. Men mitt engagemang och ork försvinner, jag vill mycket men jag har verkligen inte orken längre. Det känns som jag är åt det hållet att bränna ut mig. Samtidigt känner jag mig som världens mes, tänk om det bara är jag som är lat?