Mens bekymmer
Kan börja med att berätta att min mens varit en månad sen. Trodde först jag var gravid och testat mig en gång i veckan.
Idag kom mensen mitt i allt.. Stoppade dit skydd och mitt i allt så blöder det knappt någonting? Har ont i ländryggen , bröstvårtorna osv.
Hur lång tid kan det ta för mensen att komma igång?
Jag blöder igentligen aldrig mkt men inte såhär lite. Har dessutom mensvärk så kliar mig just nu i huvudet och undrar vad kroppen sysslar med =)
Har något annan haft såhär?
Brukar din mens vara regelbunden?
Det kan ju ändå vara så att du är gravid.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Den brukar hoppa typ 3-4 dgr varje månad vilket inte räknas som oregelbundet =P så kan väl inte säga att den brukar vara oregelbunden.. men har gjort så många tester så tkr de skulle vara rätt märkligt?
Ja. Har mensen upphört eller har den kommit igång mer?
Även om man har regelbunden mens kan det ju alltid hända något någon gång som gör att den snurrar till det. Du får helt enkelt avvakta och se vad som händer.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Har du tagit testerna med första morgonurinen? Kollat inom tidsbegränsningen? Man kan ju vara låghormonare och då är testen lite känsligare.
/Christine
Mensen kan ju också krångla om man t.ex. är väldigt stressad eller mår dåligt, om det skulle kunna vara en orsak?

Den kom igång senare på kvällen :) Dock en månad försen ;) men antar att det varit mkt i skallen som strulat till de :)
#6 så är det ibland, du får kanske se till att ta hand om dig själv extra mycket framöver, försöka slappna av om du är stressad/orolig :)