Konstig mens
Jag har ganska konstig mens. Först och främst är den ojämn. Jag kanske typ blödde jättemycket på natten så jag tar en stor tampong men när jag byter typ 5 timmar senare är den typ helt vit så då tar jag en mindre men då har jag blött igenom 2 timmar senare. Sen fortsätter det och är jätteojämnt i typ 3 dagar men sen försvinner det helt i typ ett dygn och sen kan det komma igen ibland fast bara i typ en dag. Då är det liksom typ över för sen fortsätter det att komma lite brunt på trosskyddet i typ en vecka. Är det normalt eller är det nåt jag borde göra något åt? Kan säga att jag haft mens i typ 8 månader
Kram Elsa<3
Cillaandersson.weebly.com
Jag tar inga piller eller någonting. Är oskuld
Kram Elsa<3
Jag tycker inte det låter konstigt. De bruna flytningarna är antagligen bara rester. Vi är olika och blöder olika mycket på olika tider :)
/Christine
#3 Det låter ju bra xD Hoppas att det är normalt
Kram Elsa<3
#4 - Jag skulle väl säga att det mesta är normalt när det kommer till mens. Sen är saker mer eller mindre vanliga men betyder inte att det är onormalt för det.
/Christine
#4 kanske borde sägs bra att det inte verkar vara nåt fel på mensen då xD
Kram Elsa<3
Första åren brukar dessutom mensen vara lite mer oregelbunden och "konstig" så jag tycker det låter normalt. Men är man orolig kan man gå till ungdomsmottagningen eller gyn och kolla (:
//Jessie
Din sexhistoria ändrar inget.
Första åren då man har mens kan den vara mycket oregelbunden och "konstig". Tycker inte du ska oroa dig. :) Kanske lättare om du använder bindor när du blöder olika mycket?
För min del blöder jag inte alls mycket första dagen, sen jättemycket andra dagen, sen lite tredje dagen och sen räcker det med trosskydd ett par dagar innan den är slut.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#8 - Det är klart att en historia med sex ändrar saker. Det hade kunnat vara en graviditet som hon inte kände till som slutat i missfall.
/Christine
#10 Men det är ju en helt annan sak, grejen är ju att det är en myt att en krossar nån hinna första gången en har sex.😉Det ändrar inget däruppe menar jag (om en inte blir gravid).
#11 - Men det har hon inte skrivit nånting om heller?
/Christine
#12 Hon skrev "jag är oskuld" inte att hon inte kunde vara gravid eller sådant. Oskuld är ju ändå myntat för den sk förändringen i tjejers kroppar och att tjejer får en skuld när de har sex. Onödig diskussion iallafall, ville bara informera henne om det i första inlägget, whatever.👍
#9 klarar typ inte av bindor… Tycker att det är jättejobbigt och blir typ svettig i rumpan när jag har det och tycker att det är så sjukt skönt med tamponger för så länge jag inte blöder igenom (…) märks de inte ens xD
Kram Elsa<3
Hoppas du testat bra och tunna bindor? :-) Men du får det säkert att funka med tamponger. Själv avskyr jag tamponger. Hehe..
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus