Luktar korvspad!
Seriöst vad händer? Upptäckte idag att jag luktar korvspad mellan benen efter nu avslutad mens. Har jag fått en svampinfektion eller vad kan det vara?
MVH Erika :)
Låter konstigt. Men det behöver inte betyda Svamp. Kan vara obalans också. Finns medel på apoteket som återställer balansen.
Jag har problem med nåt som jag tror kallas bakteriel vaginos, då de luktar rutten fisk som gynekologerna brukar säga. Sjukt jobbigt å ha problem med nåt sånt. Men ska finnas receptfria saker på apotek, annars får man gå till gyn å få receptbelagt.
// P&K Alexandra
Erika!
Svamp är ett tillstånd som är LUKTFRITT! Med andra ord är det inte Svamp du har. Svamp ger rodnad, klåda och kan ge kesoliknande grynig flytning. Men det luktar aldrig. Däremot om du har illaluktande flytningar som har ändrat färg, karaktär el lukt, då är det obalans/bakteriell vaginos!
Annars kan jag passa på att tipsa om en produkt som min gynekolog rekommenderade mig att använda eftersom jag själv tyckte jag luktade från underlivet, trots att jag inte hade någon illaluktande flytning eller annan vaginal sjukdom. Hon berättade att de svettkörtlar vi har under armarna, också finns i underlivet. Då svettas man alltså i underlivet vilket gör att det luktar! I mitt fall var det bara detta!! Så hon tipsade om en pH-neutral intimdeodorant som motverkar att man svettas i underlivet!! Och eftersom man kan svettas extra mycket innan, under och efter mens pga hormonnivåer så borde du testa den här!!
Produkten heter DeoDoc och är en intimdeodorant som finns i en sprayform eller som våtservetter. Testa - kan garantera att du kommer bli nöjd och aldrig mer lukta korvspad!! :)
Hej Sisela!
Jag är absolut ingen så kallad spammare, utan jag är en nybliven medlem som aldrig förut har skrivit inlägg på forum. Att detta är en gammal tråd, javisst, men jag antar att problemet kvarstår varpå jag har valt att svara, då det inte funnits många andra svar. Jag har aldrig tidigare brytt mig om forum och vet heller inte riktigt hur denna värld fungerar. DÄREMOT har jag haft samma problem som många av användarna här, oavsett om det är en gammal tråd eller inte. Eftersom jag själv lidit i det tysta i många år och misshandlat mitt underlivet, vet jag själv hur tacksam jag hade varit om någon hade berättat för mig att det finns lösningar på ens problem.
Eftersom det är en relativt ny produkt till skillnad från Lactal och Ellen-tamponger tex så har jag valt att nämna att det finns en ny produkt, för det är inte alla gånger man själv vet om det. Jag själv visste om produkten förrän min gynekolog rekommenderade mig den. Jag ville bara vara en god medlem och rekommendera något som har funkat väldigt väl för mig.
#5 Då rekommenderar jag dig till att skapa en egen tråd istället för att återuppliva gamla inlägg som är flera år gamla.
Vad är problemet? Herregud, är det förbjudet att skapa gamla trådar på forum?? Är det en slags oskriven regel jag inte känner till?
#7 Det var en rekommendation. Om man har så pass mycket att säga om sina egna erfarenheter så kan det istället löna sig att starta en egen tråd. Ingen orsak till att börja använda ord som "herregud".
Det är tydligt att du inte är bekant med forum och därför tänkte jag bara hjälpa dig en bit på vägen men det var tydligen inte uppskattat.
Haha märks det så tydligt att man är en ny "foruma-are" ? :P
Tydligen en ny värld med massa do's and don'ts. Jag tar med mig det du har rekommenderat och tills nästa gång ska jag skapa mig en egen tråd!
Att det var en rekommendation framgick inte, speciellt inte när du väljer att märka ord och väljer att påpeka vilka ord jag bör och inte bör använda. Då kan man välja en annan tonalitet för att det inte ska missuppfattas.
Men jag tackar för tipset så jag slipper göra bort mig på fler forum!
#9 Hur kunde du ha missat att det var en rekommendation då jag uttryckligen skrev: Då rekommenderar jag dig till att skapa en egen tråd istället för att återuppliva gamla inlägg som är flera år gamla.
Jag började anmärka ditt ordval efter min rekommendation. Jag hade inte skrivit något stötande på något sätt medans du valde direkt att använda ord som kan ses som stötande. Du hade också själv tydligt skrivit att du är inte van med forum. Jag ska då också i samma veva rekommendera att det kan vara bra att du läser på om forumets regler ifall du inte är så bekant med hur saker och ting fungerar. Det finns faktiskt saker du får inte göra på ett forum, det finns regler. Om du inte har märkt det så finns det en knapp där man kan trycka: anmäl, om ett inlägg bryter mot någon regel.
Nu säger jag inte att du har brytit mot någon regel men du skriver tydligt att du inte visste att det finns saker man får och inte får göra så då kan det vara bra att läsa på för det finns faktiskt regler att följa.
Sen om någon bara rekommenderar dig till att göra på ett annat sätt ska du inte bli stött av.
Du rekommenderade mig att skapa en ny tråd ja, däremot såg jag ingen rekommendation i när du anmärkte mina ord. Att jag blir stött är en egen tolkning du gör, jag kan inte någonstans skriva att jag blir stött iaf.
Men på riktigt - vem bryr sig? Det är forumet är väl till för att vi ska hjälpa varandra, inte sitta och klanka ner på varandra hit och dit och spekulera i saker som inte är av värde för tråden?
Dina rekommendationer har jag tagit i beaktande och tackad dig ödmjukast för att du tagit dig tiden att skriva detta till mig.
Make love, not war!
#11 Jag ville bara vara klar och tydlig.
Oftast då en person börjar skriva ord som "herregud" och flera frågetecken efter varandra så brukar det oftast handla om att personen har blivit stött på något sätt så jag ville bara försäkra mig om att det inte blir några missförstånd.
På forum är det otroligt lätt hänt att folk tar åt sig saker och ting personligt vilket jag har märkt otaliga gånger på forum. Det är också inte det allra lättaste att skriva neutralt heller. Minsta lilla sak kan missförstås.
Bara för att förtydliga saken så klankar jag inte ner på någon här utan ville bara poängtera att om du faktiskt vill att ditt meddelande kommer fram så är det faktiskt en bra idé att skapa en egen tråd om ämnet och ha diskussioner där med människor som kan vara intresserad av saken. Då kan de slippa att söka i andra trådar som inte direkt handlar om ämnet de söker efter. Dessutom är det trevligt med en egen tråd om ämnet så att det kan diskuteras närmare.
Redan nu är det väldigt off topic här men jag ville bara förklara varför det lönar sig att skapa en egen tråd om ett ämne som jag själv finner att är intressant.
Just nu vill jag varken fortsätta skriva om deon eller om varför jag anser att en egen tråd om ämnet borde ha skapats. Det har som sagt blivit ganska ot redan.:)