Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettkillsnack
Läst 886 ggr
[Sonys]
0

SKa jag träffa honom?

Detta kommer kanske att låta konstigt, men jag skulle behöva lite råd då jag inte har något direkt erfarenhet av killar…

För bara ett par veckor sen började jag snacka med en kille på datorn.
Och problemet är att detta lilla "Hej" har blivit på tok för mycket.
Han är mer eller mindre förälskad i mig…

Han är GUDASNÄLL så det nästan blir lite mesigt.
Han skriver varje dag om hur bäst jag är, dränker mig i komplimanger och om jag inte svarar som skriver han minst en gång i timmen och frågar om det har hänt något.
Jag kanske är konstig, men jag tycker inte alls det är attraktivt med killar som är så "på". Speciellt inte när man själv levt som singel i 21 år…
Jag har sagt till honom att "tagga ner" men då blir han istället ledsen och tror jag dissar honom och ja…

MEN, idag på alla hjärtans dag bjöd han mig på dejt typ. Han ville iallafall träffas.
Även om jag aldrig har träffat honom så vet jag att han är seriöst, snäll och inte bara är ute efter ligg!
Men jag känner mig inte ett dugg intresserad. Han är för ung (i min smak) och för mycket.

Men vad anser ni om att träffa en kille man egentligen inte har något intresse för?

Åsa S
2

Låter inte speciellt ärligt gå på dejt med nån ifall man redan innan bestämt sig för att man inte vill ha en fortsättning med personen i fråga. Att tacka ja ger ju förhoppningar hos personen som frågade.

Soleii
3

Varför ska du träffa honom om du inte vill? Vad är syftet i så fall? :) Tycker du ska lita på det du känner nu, min erfarenhet är att sådana här killar blir mer "på" i verkligheten också. Sen spelar det ju ingen roll att han är snäll om det är en egenskap som du redan tycker är jobbig :)

[JenniN]
0

Nej jag tycker inte att det är rättvis att gå på dejt med honom, kanske skulle du förklara att du hellre bara vill vara vän och kanske ses på en vanlig fika eller så om han fortfarande vill träffas. 

Jag tycker inte du ska inleda honom i falska förhoppningar om du inte är intresserad,

[silkesnosen]
8

Jag skulle nog uppleva en sådan person som obehaglig, då han verkar okänslig inför hur du uppfattar honom. Han agerar endast utifrån egna behov.

[Udoon]
4

"Även om jag aldrig har träffat honom så vet jag att han är seriöst, snäll och inte bara är ute efter ligg!"

Hur kan du veta det🤔 

Ger snubben dig dessutom obehagskänslor för att han är för på, och du inte ens gillar honom, tyckar jag inte ni ska träffas.