Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsamlevnad
Läst 1360 ggr
Fridaaaa
1

Alla hjärtans dag

Vad ska ni hitta på med era partners då?
Jag & sambon brukar hitta på något men i år kommer jag inte på något vettigt (ja vi vill hitta på något extra då, brukar vi göra).

Enda vi har bestämt är att vi ska laga mat tillsammans men inte mer. 
Något man kan göra hemma. Hemmaspa är inte min sambo så värst intresserad av och film med tända ljus brukar vi göra annars på helgen så känns inte som något "extra".

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ChristineL
0

Vi firar bröllopsdag och ska vara barnfria på riktigt för första gången, dottern ska sova hos sin mormor och vi ska ut på restaurang. Jag hoppas verkligen att vi inte behöver hämta hem henne, skulle vara så skönt att komma hem och typ duscha tillsammans och få sova ut på söndagen!

[Torpedtass]
0

Min man jobbar den dagen så ingenting.

Ung1969
0

Har en helt underbar dag framför oss . På morgonen blir det sex en härlig mys frukost till lunch suger jag av honom han har inte fått de på länge . Sedan mot kvällen ska vi ut och käka och titta på gray filmen gå mys promenad kanske köra en omgång ute på stan lite sådär förbjuder 😍 och efter en stämningsfull kväll eller hemma vi får helt enkelt se

[Eleya]
1

Vi ska inte göra något alls..såsom de senaste 9 åren. det är en medveten överenskommelse och vi känner inget behov att följa denna trend och hysteri..svårt att tro kanske, men vi firar och är tacksamma för vår relation varje dag, absolut inget tas för givet!

Fridaaaa
2

#4 Ingen hysteri eller "trend" för våran del, vi gör det för att vi känner för det 🙂 Och "firar" och tacksamma för vårat förhållande gör vi dagligen också

[Eleya]
0

Alla ser den dan olika, vi har valt att ta avstånd från firandet. Bland min närmsta är några närmst hysteriska inför denna dagen och sätter "krav" på sin partner om hur dagen ska se ut..det är inte hälsosamt och det är inte det dagen går ut på!

Fridaaaa
2

#6 Nej sätta krav osv hur dagen ska se ut osv det tycker jag är till överdrift :)

Ung1969
1

Vi är inte hysteriska över detta heller de handlar inte om det. Tycker sådana högtider är bra klart man myser och grejar annars också och har sex och grejer men sådana dagar kan göra att på mins lite och kan göra det ännu lite mysigare tror de tär tanken som räknas och detta med att faktiskt kanske lämna bort barnen ochbumgås med varandra lite en slags paus i det man rullar i . En högtid för att stans upp andas och tänka på sig själv lite sådana dagar behöver man .

Soleii
0

Med tanke på diskussionen som uppstod lite här så kan jag säga att jag har mycket blandade känslor för den "högtiden". Vill egentligen inte bry mig, och jag har en fantastisk relation med en fantastisk kille som jag uppskattar varje dag, men det fokus som låg på AHD typ när jag var tonåring har gjort mig lite skadad och att jag har förväntningar fast jag inte vill. Tror det har att göra med besvikelsen över att jag aldrig blev uppvaktad som yngre. Jag är typ livrädd för att bli besviken och för att inte bli lite uppvaktad, samtidigt som jag inte vill och ja… ni förstår ju komplexiteten i detta :)

Fridaaaa
4

Alla hjärtans dag är ju för alla, gäller ju inte  bara partners, utan kan ju vara till djur, andra människor mm också 🙂

[Devya]
1

Jag kommer att umgås med min bästa vän den dagen. Vi ska äta god mat och ha film maraton. Min så kallade partner spenderar den dagen på att fara på en gala med sin bästa vän.

Jag är jätteglad att få spendera dagen med min bästa vän. Jag kommer att ha en jättetung lördag och var tvungen att ha någon vid min sida den dagen och hon var så snäll att hon ställde upp direkt.  <3

Ung1969
1

Håller Med 10