Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 909 ggr
Anonym
0

Nu är jag less, vad göra?

JAg en en tjej på 20 år, blir 21 i juni och jag har alltid sen jag började få mens (11-12 år gammal) haft en regelbunden mens var fjärde vecka, blöder alltid 5-7 dagar. Rätt så KRaftiga blödningar

Men när jag slutade med P-Piller (Cerazette) så har jag haft mens varannan vecka, och nu fick jag mens förra Fredagen (alltså inte 3 dagar sen utan för 10 dagar sedan) och då tänkte jag väl jahapp det sög ju, men sen var det inte mer med det, däremot så slutade jag blöda igår kväll, (Sent då) så jag gick in i duschen idag pga att jag tycker det är så ofräscht att inte duscha efter mensen, men igår var det för sent som sagt, när jag kom ur duschen började jag blöda igen, dett är riktigt Frustrerande, jag brukar ha en dag utan mens och sedan nästa dag får jag "efterblödningar", men uppehållet hade jag i fredags sen på lördag böejade jag blöda igen sen igår Slutade jag att Blöda så där skulle ju mensen vara slut egentligen, men den kom tillbaka, Så min fråga är varför f*n kom den tillbaka?

VÄldigt flummigt inlägg, men hoppas att nån fattar iaf :p

Karmatarerskanise
0

Tycker du ska gå till gyn och kolla upp det.

Anonym
0

Jag har inte direkt ont nånstans och har inte så mycket pengar då jag studerar annars hade jag gått när För ofta mens problemen började, dessutom får jag inge pengar förrän sista Februari x-x HAr tänkt att kolla upp det då om jag inte får nån vettig förklaring här ^^

Stephanie
0

Hur länge sen var det du slutade med Cerazette? Det är väl nästan mer regel än undantag att mensen hoppar lite hit och dit ett tag efter att man slutat med hormoner 🙂 Själv slutade jag med p-ringar för ett halvår sedan och det är först nu den börjar bli något sånär regelbunden igen.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Anonym
0

Ca, 3 månader sen, slutade endast för att dom På UMO Inte Skriver ut mer

Karmatarerskanise
0

#4 varför gör dom inte det?

Anonym
0

Jag vet inte riktigt dom sa nått om massa blodproppar i släkten? jag vet inte

Trollan92
0

Det kostar kanske runt 300kr att gå till en gyn? Antar att dem priserna är fasta. När min pojkvän bröt armen fick han betala 300kr varje gång han skulle på undersökningar eller vad man säger. Men man kan ta de på faktura om man vill! :)

Anonym
0

#7 Jasså? det visste jag inte, men drar mig lite för att gå till sjukhuset ändå så väntar till jag har pengar, har ju som sagt inga besvär med ont nånstans eller så ^^

Trollan92
0

#8 Man behöver inte ha ont för att det ska vara något fel på en! :)

Anonym
0

#9 Naj det är ju sant, men inga besvär alls då överhuvudtaget förurom att mensen är lite dum :p Men jag ska åka så snart jag får pengar, thats a promise =)

[xMondSy]
0

Hos oss kostar det inget att gå till Umo/Mödravårdcen har jag för mig. Fick betala 150kr en gång men det var för cellprövningen.

OlgaMaria
0

Hoppas det rättar upp sig! Hur länge har du ätit p-piller innan?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

neasfotografier
0

Fast Cerazette är ju ett av de få pillerna man kan äta om man har blodproppar i släkten?
Jag får i alla fall inte äta nåt annat då jag har hjärt/kärlsjukdomar i släkten.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

OlgaMaria
0

#13 Hon menade kanske att UMO inte får skriva ut mer p-piller över huvud taget för att det behövs högre kompetens, t ex ta hänsyn till blodproppar i släkten.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Trollan92
0

#11 det är skillnad på UMO och gyn! :)

Anonym
0

#12 P-piller har jag ätit i 6 månader innan, från maj till November, i november tog dom slut och då ville inte UMO skriva ut mer.

#13 Jo jag vet och det var därför jag fick dom i första hand, men sen skrev dom inte ut mer och dom nämnde något om alla blodproppar i släkten, närmst är min pappa, sen min moster och min andra moster, sen mor-/farföräldrar, så det finns ju i alla generationer, om man kan säga så :p