Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 15300 ggr
Rödluvan
0

Försvunnen tampong!

Jag hade sex igår trots att jag hade satt in en tampong (väldigt dumt jag vet men jag glömde bort den) och nu kan jag inte få tag i den 😕 Jag kan känna den med fingertopparna men får inte ut den. Har någon varit med om samma sak? Kom den ut efter ett tag eller borde jag gå till gyn nästa vecka?

Väldigt tacksam för svar!

elegantbanan
2

Sätt dig ner på huk och försök "krysta" ut den!

melancholy were the sounds on a winter's night.

[EvelinaL]
4

Du borde ringa sjukvårdsupplysningen  1177 genast, om du haft den där sedan igår du kan få TSS och bli alvarligt sjuk :O

Rödluvan
0

#1 Försökte det men det gick inte.

Rödluvan
4

# Oj ok jag ringer dem!

OlgaMaria
2

Det är antagligen inte så svårt för en barnmorska att få ut den. Jag hade kanske till och med ringt förlossningen och frågat om jag kunde komma in en snabbis… de har ju i alla fall öppet jämt. Jag hade inte velat vänta till måndag liksom.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Aleya
0

Jag är en "gambler" och ibland så glömmer jag att dra ut snöret på tampongen.

Jag brukar ta fingret och leta reda på snöret och dra. Annars ställer jag mig bredbent och svär och har mig. Ibland tar jag tummen och pekfingret och får tag på en kant och drar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Rödluvan
0

#6 Jag kan inte alls få tag i den mer än att jag kan snudda vid den med långfingret.

Aleya
0

#7 testat att ligga ner och skjuta upp bäckenet och ta långfingret och se om du kan peta ner den? Jag undrar mest vart snöret har försvunnit. 🤔

Medarbetare för Julen

Rödluvan
4

#8 Det går inte.

Jag ringde 1177 och de sa att jag skulle åka in till gynakuten på Danderyd, så det gör jag.

Tack för svar!

Aleya
0

#9 hoppas att det går bra och snabbt.

Medarbetare för Julen

[EvelinaL]
0

Okej lycka till och hoppas allt går bra.

Rödluvan
1

#10 #11 Tack, åker nu.

Myrra
1

Hoppas allt har gott bra.🌺

Karmatarerskanise
1

Jag förstår inte hur man inte kan få tag på sin tampong. Slidmusklerna är väldigt starka.

Jag har råkat glömma en i, och sedan satt en till och ändå fått ut båda två.

[Devya]
3

#14 Vi är ju alla byggda på lite olika sätt så det är egentligen inte så konstigt. 

Min vän hade glömt en tampong i några veckor och åkte till gynekologen då det började lukta konstigt. Inte ens gynekologen hittade något fel. Sen en dag då hon var på toa så ploppade den ut.

Karmatarerskanise
2

#15 Om gynekologen inte såg en tampong kan hon inte ha tittat.

[Devya]
1

#16 Hon tittade faktiskt…… Varför säger du att hon inte tittade?

Min vän åkte in för att hon hade problem med underlivet, konstig lukt, och fast gynekologen tog sig en titt så hittade hon inget där.

[lenniiis]
1

#17 Tycker också det låter konstigt att gynekologen inte hittade något. De kan ju se livmodertappen om de så vill :o Och kände hon inte uppe i slidan? Men om du säger att det är så får vi väl lita på det.

Karmatarerskanise
2

#17 För att en tampong syns om gynekologen tittar in i underlivet. Den kan inte försvinna. Så om en gynekolog missar en tampong har den inte tittat.

[Devya]
7

#18 &19 Jag fattar varför ni säger emot då jag säger hur det ligger till. Jag blir faktiskt väldigt förolämpad här. 

Gynekologen hittade inget där. Min åsikt är att det var troligtvis en väldigt dålig gynekolog. Då jag fick veta det här av min väninna så sa jag åt henne att hon borde ha stämt gynekologen för hon borde ju ha sett den. Jag förstår inte heller hur en gynekolog kunde ha missat det hela men förfärligt är det ju.

Jag fattar att tamponger inte bara försvinner men gynekologen hittade inget där. Tampongen poppade ut först ett par dagar efter att hon hade varit till gynekologen och det var en förfärlig stank. Otroligt att hon inte blev sjuk.

Men jag måste säga att jag blev otroligt förolämpad av er som tror att jag ljuger. Varför i all världen skulle jag ljuga om en sådan sak? Jag förstår att det kan komma en massa otroliga historier men jag blir ändå otroligt förolämpad av er just nu.

Karmatarerskanise
7

#20 Ingen har påstått att du ljuger. Jag påstår att gynekologen gjorde det.

Ladydragon
2

tycker oxå det låter helt otroligt att en gynekolog verkligen kan ha missat en tampong dels så använder dom ett spekulum för att öppna upp så dom kommer åt och ser och ofta även en stark lampa 

till T.S tycker du gjorde helt rätt att söka vård så du får ut tampongen

OlgaMaria
2

Jag antar att gynekologen inte tänkte på att titta efter en tampong. Jag antar att vännen inte sa något om en tampong då hon glömt bort den. Så gynekologen tittade väl efter andra orsaker till lukt. Knasigt ändå!

[Devya]
2

#21 "Men om du säger att det är så får vi väl lita på det." Jag fann den här meningen förolämpade, som om att indirekt tro att jag ljuger. Jag har ingen orsak att sitta här och hitta på saker. 

Varför skulle dock en gynekolog ljuga om något sådant? =/ 

Jag förstår inte heller hur man kan ha missat en sån sak men tydligen så gjorde den här gynekologen just det. Skrämmande faktiskt. Eller kanske vi alla är så pass olika att det finns skrymslor och vrår där inne där den kan gömma sig? *spekulerar vilt*

OlgaMaria
3

En så gammal tampong lär ju bli ganska maskerad där inne också, pga färgen. 

Förstår din reaktion Devya, men om du läser den meningen som du blev upprörd över så kanske du kan se att det inte alls behöver ligga någon förolämpning bakom det ändå. Tror bara att folk blev chockade över hur detta kunde ske, men misstron behöver inte vara riktad mot dig!

[Devya]
0

#25 Mycket möjligt men då två stycken började ifrågasätta blev jag lite småsur faktiskt. =p 

Jag kan bara gå efter vad min vän har berättat och hur hon är numera rädd för att använda tamponger då inte ens gynekologen kunde hitta den då hon var dit. Jag förstår henne mycket väl. =/

Karmatarerskanise
3

Den gynekologen borde inte få jobba. Missar man en full tampong undrar man ju vad mer som missas!

[Devya]
1

#27 Precis. Hon borde ha anmält den där läkaren för den där missen var oförlåtlig i mina ögon. Jag hoppas att jag inte träffar på den typen då jag ska iväg till sjukhuset på måndag.. Borde fråga min vän om hon minns vad läkaren hette.

Karmatarerskanise
1

#28 Ja man kan bli riktigt sjuk. Din vän hade tur!

Håller tummarna för att du träffar kunnig personal.

[lenniiis]
4

#24 Men gud, förlåt! Det var absolut inte menat som att jag inte trodde på dig! Ser nu att det kanske var lite klantigt uttryckt av mig. Är du säker på att det inte är din väninna som "ljuger"? Ljuga låter ju så hårt, men hon kanske skämdes lite och av någon anledning skyllde allting på läkaren? Om det var gynekologen som ljög/inte hittade/vad som nu än hände är det ju heeelt sjukt 😮 Om det hade hänt mig hade jag skrivit en anonym insändare till tidningen och berättat om händelsen. Jag hade inte nämnt namn för det är väl lite väl elakt… Men ändå sagt att en gynekolog på Sjukhus X missade en gammal tampong i mitt underliv, och sedan i slutet ifrågasatt om han verkligen är lämplig som en gynekolog.

[Devya]
0

#30 Jag kanske helt enkelt överreagerade men då flera började ifrågasätta blev jag lite chockad. =p

Nej, hon skulle aldrig ljuga om något sådant. Det var ändå en pinsam historia från början till slut!:)  Vi kom fram till ämnet då min kille hade köpt fel sorts tamponger och jag frågade om hon ville ha dem. Hon berättade då om det som hade hänt henne som har gjort att hon inte vågar längre använda tamponger. Hon hade satt i tampongen innan en fest och sen blev hon väldigt packad och nästa dag hade hon helt totalt glömt bort att hon hade lagt in en tampong. =p

[JenniN]
2

Hur går det TS? 

Jag kan inte förstå hur man kan glömma att ta ut en tampong innan man ska ha sex, måste ju vara äckligt som bara den efteråt då. ^^ Men jag hoppas att du har fått hjälp med att ta ut den.

[lenniiis]
2

#31 Jag tycker att det är svårt överlag att veta hur något skrivs på internet! Brukar faktiskt 8 gånger av 10 tycka att folk är dryga mot mig här på iFokus så fort de ifrågasätter mig eller inte tycker som jag! Tror det är mest för att nästan ingen använder smileysar när de skriver och bara avsluar med en PUNKT liksom. Förstår givetvis att det inte är så, det är bara avsaknaden av smileysar som gör att det ser så argt ut (enligt mig). 

Hm, vad skum händelse ändå!! Och vad sjukt att läkaren inte hittade den.  Jag har aldrig haft problem med tamponganvändning. Dock gick snöret av en gång men sätter jag mig på huk och krystar glider den ut hur lätt som helst! Och om jag bajsar med tampong i glider den också ur direkt :P Haha…

Rödluvan
9

#32 Det gick bra tillslut, de fick ut den ganska snabbt och smärtfritt^^

Maria
0

Jag lovar att de är ganska vana vid att plocka ut "försvunna" tamponger😉

/Maria

Ladydragon
3

lite O.T men för min del så "försvann" en kondom vid ett samlag jag hade för några år sen både jag o partnern trodde att den hade råkat trilla av o hamnat nånstans på golvet 
sen fick jag illaluktande flytningar och även lite smärta i underlivet så jag bokade tid på Gynakuten där en förvånad Gynekolog plockade fram den försvunna kondomen 
hade ingen aning om att en kondom fullständigt kunde försvinna i slidan så att säga o både jag o partnern hade försökt känna efter så kondomen inte var försvunnen i mig men vi missade visst den helt 😞

[Devya]
0

#36 Jo, sådant där kan också råka hända. Det hände mig en gång men då vi inte hittade den någon annanstans i rummet så var den ju tvungen att finnas kvar innuti mig. Tog mig en halvtimme men till slut fick jag ut den genom att krysta på. =P

Anonym
1

Det fungerar suveränt om du tar dusch munnen och fyller tampongen med vatten så att den blir tung och ramlar ut🙂

Karmatarerskanise
0

#38 Man ska aldrig spruta in vatten så. 

Och en tampong som suttit i så många timmar är garanterat redan full.

Anonym
0

#39 Ska man inte? Varför?

Karmatarerskanise
1

#40 Du stör du miljön där inne.