mycket nattkissande..
ja de är så att jag kissar mycket under natten. minst en gång i allafall å ibland 3-4 gånger under natten.. jag vet att jag inte har diabetes så de är uteslutet de är testat ett antal gånger.. men frågan är varför jag blir så kissenödig under natten.. de spelar ingen roll om jag dricker mycket under dagen eller om jag inte dricker nåt alls i stortsett.. men kan de vara så att min kropp inte behöver den vätska jag dricker eller vad kan de annars vara?.. å de är inet så att jag känner mig kissenödig å de inte kommer nåt.. för de kommer som vilken gång som hellst..man börjar ju undra om de nåt fel eller om de faktiskt är okej.. för många säger att man inte "ska" kissa under natten..
nån som vet nåt eller har funderaringar? eller kanske rent av funderar på samma sak?
Jag kissar också mycket på nätterna. 2-3 gånger är jag normalt sett uppe och kissar. Har ingen aning om varför.. 

Ska och ska, alla kroppar är olika, en del kissar ofta bara. Jag har perioder när jag är kissnödig på nätterna, vilket oftast beror på att jag druckit/ätit någon urindrivande på kvällen.
Sen kan det ha med blåsstorlek att göra bland annat, och om man tömmer blåsan helt när man kissar.
Qui dormit, non peccat
okej kanske inte behöver fundera så mycket på de då?:-S för många säger ju "ja de är ett tecken på diabetes" men som sagt de kollade jag nyligen så de är inte de.. men då är jag kanske "normal" iaf då:-P
okej kanske inte behöver fundera så mycket på de då?:-S för många säger ju "ja de är ett tecken på diabetes" men som sagt de kollade jag nyligen så de är inte de.. men då är jag kanske "normal" iaf då:-P

Ja tänk på dina nattvanor, vad dricker du på kvällen och hur mycket. Har du alltid varit kissnödig av dig?
Qui dormit, non peccat
#5 jag dricker inte mycket över lag nångång, me visst kissar jag mer om ntterna om jag har druckit mycket men även när jag inte dricker kan jag vara uppe 3-4 gånger på en natt.. å jag är inte lika kissenödig om dagarna de är de jag tycker är så konstigt..
Jag kissar mycket nattetid i perioder. I synnerhet om det har varit varmt, då jag samlar på mig vätska under dagen, oavsett om jag dricker mycket eller ej.
Jag var sån en period, men tillslut orkade jag inte kissa så jag höll mig hela natten. Dock inte så kul om man drömmer att man går på toaletten, HAHA! :)
Nu vaknar jag bara väääldigt kissig men sover hela nätterna :)
#8 Hehe, känner igen det där. 
grejen är att om jag vaknar på natten å är kissenödig så kan jag inte somna om
så jag MÅSTE kissa annars ligger jag bara å tänker "jag är inte kissenödig, jag är inte kissenödig".. haha å då kan jag inte sova..
#8 haha drömma om att man går på toa eller kissar händer oooooofta för mig när jag är kissendig å då "säger" sger jag till mig själv "vakna nu du måste kissa"hahahah
Haha jaa jag är typ också medveten att jag drömmer och väcker mig själv och springer på toa sen :D
Jag känner inte alls ingen mig i det ni skriver. Jag går aldrig upp på nätterna för att kissa 
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Har samma problem som du. Jag tror att ju mer man kissar ju lättare blir man kissnödig pga att blåsan krymper.
fast de lustiga är att de känns som att jag kissar ftare på nätterna än dagarna. men de är väl kanske för att man inte har nån tiduppfattning på natten kanske. men på dagen känns de som att jag inte kissar så ofta.. hmm ja jag vet inte..
Har ni sett att Netdoktor.se har en expertchatt om nattkissning (nokturi som det också kallas) just nu i dagarna?
http://www.netdoktor.se/somnloshet/chatt/chatta-med-expert-om-nokturi-hos-kvinnor/
jag kissar också jätte mycke vissa nätter! och det började för typ 3-4 månader sedan. har testat för urivägsinfektion och könssjukdomar, men allt är negativt. Förstår inte heller varför det är just på natten och man kan hålla sig under dagen. Jätte jobbigt!
Har varit på vårdcentralen de sensate gångerna, men nu tänker jag nog gå till min doktor istället och be om hjälp. vill bli av med detta problem
Lev inte i då tiden eller framtiden, gör som hundarna och njut av nuet! http://bloggbybella.se/, https://www.facebook.com/starkreumatiker medarbetare cockerspaniel ifokus
Jag har haft detta problem många år, och värre under mina graviditeter så klart. Jag uppfattar det som att det till stor del är en vanesak, dvs något man kan vänja bort. Om jag är duktig på att hålla mig länge under dagarna, speciellt kvällarna, så kan jag hålla mig bättre under natten.
Men det kan ju vara lite olika kanske vad det beror på. Själv hänger det här klart ihop med att jag går på toa ofta på dagarna också. Överaktiv blåsa helt enkelt. Om det är så att man inte alls går ofta på dagarna och sen kommer allt på natten istället så är det väl något annat. Om det är så att man samlar på sig vätska under dagen kan kroppen ha lättare att göra sig av med det på natten då man slappnar av, då släpper kroppen lättare ifrån sig vätskan.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Jag brukade aldrig kissa på nätterna förut. Men så kom katten Köttbullen in i mitt liv. Han hade en period när han promt skulle gå ut klockan 4 varje morgon. Så jag släpade mig ner för trappan och släppte ut honom och tänkte att nu när jag ändå är vaken kan jag ju passa på att kissa.
Nu är det ett halvår sedan Köttbullen slutade med att gå ut kl 4, han sover hela nätterna. Men jag vaknar fortfarande runt 4 varje morgon och behöver gå på toa. Det är en ovana som är enormt svår att bryta. Nu lider jag inte av det direkt för jag vaknar sällan helt utan är halvsovande på mina toabesök. En dag kommer jag att vakna nere på toa för att jag somnade där jag satt 😃
drick mycket vatten under dagen och minska med drickandet efter 18 det är mitt tips. Att gå upp så pass många gånger som 3 stör sömnen antar jag, jag skulle kontakta läkare om det inte hjälper med ändra intaget på dricka mer under dagen och minska drickandet efter 18.
det spelar ingen roll om man dricker inget, lite eller mycket. Det kommer lika mycket kiss iaf som om man går på toa. Jag har gjort tester så jag vet att jag har nånting, men de antibiotikerna jag fått prova har inte funkar än…
Lev inte i då tiden eller framtiden, gör som hundarna och njut av nuet! http://bloggbybella.se/, https://www.facebook.com/starkreumatiker medarbetare cockerspaniel ifokus
ser att ni svarat på ett 4 år gammalt inlägg jag har gjort hihi:P
kan meddela då att jag inte kissar lika mycket om nätterna längre.. ibalnd kisstar jag inte alls.. men då är jag jättenödig vid ty kl 7 men de måste ju ändå vara normalt.. å vaknar ag mitt i natten så kan jag gå upp bara för att.. så de har blivit bättre =)
Hehe, tack för rapporten! :)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus