irriterat underliv?!
Så nu har det hänt för första gången för mig. Mitt underliv är lite väl irriterat på mig….. Det är torrt, irriterat, rött och kliar sin del också. Självaste klitoris är svullen och gör förjävligt ont. Att torka sig efter toalett besök är inte precis något man tycker om just nu….. Vad är det här? Som en ung person (17) så fattar jag inte alls och har smått panik. Sover alltid utan trosor men ska jag göra det nu? Är det någon som vet eller har några tips?
Kolla upp innan du behandlar mot något! Om du rakar dig så sluta med det, har du haft oskyddad sex så kan det vara en könssjukdom.
/Christine
Eftersom det är söndag kan jag ju inte kolla upp något men finns det något man kan göra hemma för att underlätta? Det luktar inte mycket men det luktar inte heller gott…… några tips?
#2 - Nej, men du kan ringa det första du gör imorron. Lufta och tvätta inte, eftersom ingen kan svara på vad det är så är det också svårt med huskurer. Är det Svamp kan man badda med filmjölk och sen trosskydd i trosan så det inte blir så kladdigt.
/Christine
Åk till ICA eller någon annan affär och köp lite barnolja och smörj in dig med. Se till att hålla torrt eftersom fukt är svampens bästa vän. Du kan även pudra ljumskarna med lite potatismjöl eller lägga en kompress eller liknande där så du inte blir torr och svampig där.
Om du har jätteproblem kan du ju faktiskt ringa husläkarjouren och be att få en tid, eftersom vårdcentraler faktiskt har öppet kvällar och helger med : ) inte alla som vet det, men det brukar vara speciella tider och man får ringa och rådfråga dem så kan de boka in en "akuttid" så man får hjälp även kväll och helg.
http://sirinulot.wordpress.com/
Barnolja innehåller ofta paraffin, vilket inte är bra för huden och då i synnerhet inte underlivet.
Jag hade inte behandlat alls utan kollat upp med en gyn, eftersom du skriver du aldrig haft detta tidigare.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Använd kokosolja, raps- eller olivolja att smörja med.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Liberos barnolja är faktiskt bara rapsolja fast i annan förpackning.