Fortfarande problem med magen
Jag mår dåligt i magen än plockat bort pasta och bröd men det funkar inte är fortfarande uppblåst och ont i magen sen lös i magen ibland. Är även gasig i min mage än. Fick ingen hjälp med magen från min husläkare alls han undersökte min mage men verkade inte bry sig alls om vad det var. Måste gå till läkaren så snabbt så möjligt pga missat massor i skolan pga min mage har varit borta två veckor om inte mer pga min mage. Läraren börjar sätta kravet att jag måste gå till skolan men det kan jag inte pga min mage :(. Läkaren fixade ett läkar intyg där han SKRV mina problem och sen även skrev HON KAN GÅ TILL SKOLAN SOM VANLIGT. Nä det är det jag inte kan alls . Skulle behöva ett läkar intyg och sen även en vidare undersökning men jaja får väl gå till plugget även att jag inte kan :(. Han tog mej inte ens seriöst röt till och sa att jag tänker fan inte gå till skolan med min mage pga så dålig är den nu mera :(. Hur ska jag lösa detta behöver vara hemma pga klarar inte att gå till skolan med denna mage :( ska tvinga mej dit på måndag pga måste så dom får se hur dålig min mage är så jag kan bevisa att jag mår piss i magen .
Om du tänker på gluten är det gluten i annat än bröd och pasta också.
Kollat så det inte är laktos, koffein eller liknande?
Eller magkatarr/stressmage?
Hade gått till annan läkare
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ska kolla men blir även dålig av pasta och sådant också :/
#2 Ja då kan det vara gluten. Men be dem göra tester.
Aa mamma ska be att hennes läkare även blir min :) då jag vill. Byta:)
Dock betyder det inte nödvändigtvis att man inte är känslig för gluten om testet nu inte skulle göra utslag. Kan mycket väl vara IBS, jag blev heller aldrig tagen på allvar förrän jag var 20 och nästan tuppat av vid busshållplatsen på väg hem av kramper…Det kan ta ett tag innan man hittar rätt läkare, hoppas du hittar rätt!
#5 Nej måste inte nödvändigtvis visas men kan ju vara bra att kolla om i fall att :)
om du har mycket bekymmer med diarré så finns det receptfria tabletter på Apoteket man kan prova (Imodium eller liknande)
men det vore oxå bra att försöka söka läkare igen helst någon annan så dom får utreda dig ordentligt
har själv rätt stora bekymmer med magen o har haft det sedan tonåren det är jobbigt o det tog oxå lång tid för mig att bli tagen på allvar o fått utrett magproblemen
Du var nyss hemma pga hjärnskakning. Kommer du inte förlora csn när du inte har läkarintyg?