Får inte behålla något??
Har inte fått behålla något i matväg nu under snart 1 vecka och helt ärligt.. det börjar skrämma mig.
Tog en tablett(adhd tablett av någon form) i lördags efter att jag dragit i mig lite alkohol och en stund efter tog jag och min vän varsin shot och efter det drack vi rätt mycket, hela natten och hon hon låg i en snöhög och spydde blod(hon tog en starkare tablett) under natten men jag mådde fint.. Jag hade dock rätt ont och en skum känsla i magen dagen efter,tänkte inte mer på det, drack på söndagen men ballade ur och spydde som en gris, det var riktigt hemskt. Sedan dess åt jag inte på 2 dagar för fick inte i mig något och nu på det senaste har jag ätit lite mer riktiga måltider och inte får jag behålla det, efter någon timme kommer det ut och det är ingen härligt känsla.. ska väga mig senare för att se hur många kilon jag gått ner och det känns som att jag tappat ett par kilon och man kan se mina revben igen och jag behöver verkligen!!!! inte gå ner mer!!
Skolsyster sa när jag var där i tisdags att jag troligtvis hade magkatarr men jag ska väl ändå kunna äta något???
Ring 1177 och fråga.
Prova att dricka Samarin. Det neutraliserar den sura magsyran. Försök äta lite och ofta. Inga sura eller starka saker. Ingen kaffe om du dricker det eller Cola eller energidrycker. Ingen röd parika, tex. Försök att alltid ha någonting i magen. Får inte gå mer än 4 timmar mellan måltiderna. Nu när du mår så dåligt så försök att äta/dricka något litet varje timme.
Banan, kokt ris, kokt fisk, kokt kyckling är bra mat. Vitt bröd med lite smör på är milt. ProViva dryckerna är bra. Min bästa vän är deras nyponsoppa. Annars vanlig nyponsoppa och blåbärssoppa. Ät nu i början inga stora måltider, då chockar du magen.
Sedan måste du och din väninna ta det lugnt med alkoholen. Att kräkas blod är allvarligt och egentligen skulle hon ha åkt raka vägen till sjukhuset. Att äta ADHD-medicin för att parta på den är ingenting man ska göra. Den medicinen när den ges till personer som har diagnosen tas under övervakning då den inte alls är bra för hjärtat. Så ta ingen mer sådan, och inte droger överhuvudtaget. De gör mer skada än nytta i människans kroppar. Särskilt i hjärnan. Hjärnan och hjärtat, de två organen som är de viktigaste vi har, utan dem levde vi inte.
Var rädd om dig! ❤️
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Jag tycker att du skall ringa 1177 eller gå till vårdcentralen.
Tänk på att det är viktigt att du är ärlig med vad du har druckit och vilka tabletter du har tagit annars kan de inte ställa rätt diagnos.
Vissa mediciner reagerar väldigt illa med alcohol och kan ge blödningar i magen eller irritation i maghinnan vilket i sin tur gör att du inte kan få i dig den näring du behöver. Det kan också påverka andra organ i kroppen och ge biverkningar som kan sitta i en väldigt lång tid.
Vet du inte ens vad du tog kan det bli svårt att hitta det exakta felet, men ring 1177 som dom andra sagt. Nu kanske du vet till nästa gång att inte blanda tabletter med sprit😃
Du tog någon form av centralstimulant, och på mig har de aldrig varit snälla mot magen (har adhd och har fått prova alla) och att blanda med alkohol är något läkare avråder från. Antagligen har du irriterat magen, kräks du eller har du diarré, eller är det båda? Undvik i vilket fall som helst fibrer, de "startar" magen och får tarmarna att jobba bättre, och det är vad du vill unvika. Ät inget surt, det irriterar bara magen. Välj vitt bröd, kokt fisk och kokt ris som de andra har sagt! Och ring 1177, något stämmer inte!
Medarbetare på Skor iFokus
#5 Jag spydde i söndags och jag har ju spytt under fyllan förut men det här var verkligen värst, jag spydde verkligen som en gris. Sedan dess har jag inte spytt men dålig mage har jag haft hela tiden sedan dess… Vad är fibrer? Går vanlig pasta bra? Jag har inget vitt bröd, inget ris och verkligen ingen fisk men pasta har jag.. Kan man salta pastan med typ örtsalt typ, eller blir det för mycket?
#6 fiber är sånt som finns i bla mörkt bröd! Pasta går fint, men hade nog skippat örtkryddan, kan bli lite väl starkt för en redan irriterad mage! Det är bra att du inte kräks längre, magen kommer nog lugna sig snart också! Testa att investera i mjölksyrebakterier, det hjälper magen och är aldrig fel att äta! Jag använder probi mage och tycker att det gör underverk!
Medarbetare på Skor iFokus