Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: sjukdomar
Läst 1734 ggr
sanne62
0

Bakteriell vaginos

hej alla kvinnor! Min dotter som är 26 år har sen några år tillbaka haft återkommande bakteriell vaginos…hon är jätteledsen för detta och är i desperat behov av att få hjälp…de 5-dagars kurerna hon fått på gyn, hjälper ett kort tag men sen är det tillbaks igen. ingen inom vården verkar ha en bra metod för att bota BV…hon har googlat runt jättemycket och läst en massa olika tips…kan någon här ge henne ett supertips????

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Kyllan56
2

Kolloidalt silver är starkt antibakteriellt och användes mycket innan antibiotikan fanns. Köp det och skaffa en kateter och spruta upp i slidan några gånger7dag.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Fialialej
0

Jag hade problem med det hela gymnasietiden och något år efter och provade ALLt. Började sen använda menskopp och efter det har det aldrig åtekommit. Kan verkligen rekommendera! Kan vara lite trixigt i början, men man kan använda menskopp+binda i början tills man lärt sig hur den ska sitta. :)

"På natten är alla katter svarta"

Fialialej
1

IceTee
0

Fick höra av min läkare (nu senast jag fick medicinen utskriven för det) att vissa får det här problemet återkommande hela livet, och att man inte kan göra något åt det helt och hållet! Sen antar jag att det är extremt viktigt att sköta hygienen på rätt sätt där nere! Kan tänka mig att #2 har rätt om menskoppen då den är bra mycket mer hygienisk än binda och tampong, och att se till att inte tvätta med tvål och vatten (det rubbar lätt hela balansen) och att också vara noga med att torka framifrån och bak, inte tvärt om

Medarbetare på Skor iFokus

vallhund
4

#1 Nej det är det inte, däremot är det mumbo-jumbo.

TS, hur ofta o hur tvättar sig din dotter i underlivet? Använder hon tvål o i så fall vilken?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

sanne62
0

hon tvättar bara med vatten och naturligtvis torkar hon sig framifrån och bakåt…går utan trosor så mycket som möjligt och sover utan…sen detta började har hon ju tagit reda på så mycket fakta som möjligt…

Fialialej
0

Tycker det är konstigt att sjukvården inte har menskopp som första tips. Om problemet uppstår efter samlag kan det kanske bero på ändrad ph-balans när kropsvätskorna blandas, och isåfall kan lactal, eller att använda kondom kanske hjälpa

IceTee
1

Vet inte om det kan hjälpa, men hon kan testa att smörja in sig med olja också, jag kan t.ex. inte va vatten i mitt underliv, det blir torrt och börjat klia!

Medarbetare på Skor iFokus

OlgaMaria
0

Håller med om #1. Det fungerar bra!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

sanne62
0

tack för alla svar och tips…nu har jag skickat efter ecovag-kapslar till henne, så får vi hålla tummarna…