Fantasin och lusten är som borta
Skriver från detta kontot, då jag inte vill skriva från mitt vanliga utifall någon jag känner läser om mina "problem". 😊
I alla fall, så är det som rubriken säger; fantasin och lusten är som borta! Jag har under lång tid tillbaka (är 18 år idag) kollat på porr och nu det senaste sexchattat en del. Efter att jag gjort detta, känns det inte som att det finns någon fantasi kvar. Jag har ingen lust, jag vet allt jag tidigare vart nyfiken på och nu känns inget främmande eller ens tändande längre. Jag har kollat på allt från mjuksex, åldersskillnader till bondage och dominant. Nu har jag ingen fantasi längre.
Dessutom är jag nu mer stängd som en mussla och har definitivt inte någon sexlust till min pojkvän längre.
Det är så tråkigt. 😕 Jag vet inte vad jag ska göra.
/Anonymos
Äter du p-piller eller har andra hormonella preventivmedel? Dessa kan tyvärr förstöra sexlusten ganska rejält.
//Jessie
#1: Ja, men jag äter Cilest 28 och min barnmorska sa att de sällan brukade påverka sexlusten. Har egentligen inte märkt någon skillnad från det att jag började med dem, och sen innan. 😊 Tror inte att det är dem som spökar till det.
/Anonymos
Är du stressad? Lider du av t.ex. depression eller känner dig nedstämd? Sådant kan göra att man inte känner någon sexlust.
(e.s.)
#3: Mår hur bra som helst, men kan dock vara stress. Skolan stressar mig en hel del.. 😡 Några tips på hur man slappnar av?
/Anonymos
#4 Vad skönt! Hm.. det är bra att idrotta/röra på sig.. så kanske något sådant? Sen kan du ju prova avslappningsövningar och mental träning osv. Alltså lära sig att "andas bort" stress och oro. Att göra upp scheman och planera sina studier kan också hjälpa, för då får man full koll (det hjälpte för mig iaf).
Du kanske kan be din pojkvän massera dig? Ni kan gå på dejter osv och göra annat än att ha sex.. för sex är ju inte allt :) Sexlusten kommer när den kommer och man ska inte försöka stressa fram den!
(e.s.)
#5: Jag blir stressad när jag idrottar/rör på mig av någon anledning, så försöker inte överdriva med det nu mer för att se en 'förbättring' .. 😊 Försöker planera och så, men hjälper inte ens det. Har börjat få hjälp med det av min mentor, men inte ens hennes hjälp hjälper tyvärr.
I alla fall, ja. Helt säkert kan han göra det. Problemet är att jag aldrig har "tänt" på min pojkvän på det sättet. Han har inte varit tillräckligt 'snuskig' om man säger det så, och när jag tagit upp detta med honom, säger han att han inte vill vara mer än någon som han själv är, och det är väl inte hans stil till att vara sådär 'extra snuskig' som en del varit.
Jag är frustrerad att jag inte tänder på honom, för kär, det är jag verkligen. Gråter för att jag inte känner någon lust och tar ALLT INOM SEX som ointressant. Det är väl inte så det ska vara när man är nyfyllda 18 år? 😴
/Anonymos
Såg att de skrev att du går på p-piller. P-piller kan dra ner på sexlusten, och i värsta fall kan man bli av med den helt!
#7: Inte märkt någon skillnad från att jag började med ppiller och innan, som jag skrev innan, så därför tror jag inte att det är det som spökar.
Tror det är attj ag inte slappnar av helt. Tack för alla tips!
/Anonymos
#8 Man kan inte känna de på sig ifall de e P-pillerna. Allt som har med hormoner å göra kan dämpa sexlusten. Du kanske ska sluta med dem ett tag å bara se då? :)
#8 Man kan inte känna de på sig ifall de e P-pillerna. Allt som har med hormoner å göra kan dämpa sexlusten. Du kanske ska sluta med dem ett tag å bara se då? :)
Det kan vara något som män (det är väl endast forskat på dom) kan ha. PED, även kallad för porrimpotens. Men om man simpelt ska säga vad det är så att sex, porr eller synen av något sexigt inte ger dig upphetsning. Hjärnan är helt "bedövad" och sänder inte några njutningssignaler. Det du ska göra är att under tre månader undvika: • Porr • Onani • Orgasm Detta för att liksom starta om hjärnan.

Memento mori

Medarbetare för Julen
#10: Tror fortfarande inte att det är ppillrerna, för idag kom jag till och med när vi hade sex. Så tror det har med att jag även vart stressad ett tag :)
#11: Tack för svaret :) Jag ska testa. Kanske inte så länge, men mellan varje gång jag och min pojkvän träffas, ska jag inte smeka mig på egen hand eller se på porr osv. Testade detta ett par dagar, och idag kom jag faktiskt för första gången av att han smekte mig.
/Anonymos
#12 Det kan man även göra. :) men om du nu vet att de inte är p-pillernas är det väl inte de. Men de är ju värt ett försök. För de är ju hormonerna som påverkar de. Å då finns ju ju mini p-piller som har mindre mängd hormoner som kan kan äta istället.
#13: Jo visst, men har egentligen trott det var något med mig, då jag kände exakt samma innan jag började med ppiller… Behövdes nog bara lite dirtytalk och annat, så fick han igång mig, hahahahah!😃Så nu är jag glad .
Tack för alla tips och råd, ni är underbara!❤️
/Anonymos
#14 Jaha aja men då är de ju löst. Härligt! :)