Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmammarollen
Läst 4906 ggr
Anonym
7

Snart blir jag gravid!

Idag är det den 1:a januari, det betyder att jag i år (förhoppningsvis) kommer att bli gravid! Jag och min fantastiska pojkvän och sambo har bestämt oss för att börja försöka i augusti. Om jag får bestämma kommer vi att försöka ännu tidigare, men det kan jag nog glömma. 😉 
Jag är hur som helst väldigt lycklig över detta då jag har längtat efter barn sedan jag var typ 14 år, jag blir i år 22. 
Att jag delar med mig av detta anonymt är för att jag inte vill riskera att någon som vet vem jag är får reda på det. Det är något jag och min pojkvän vill hålla för oss "själva" tills jag faktiskt är gravid och är förbi de första 12 veckorna. Jag vet inte ens om det är någon jag känner som hänger här på iFokus, men man vet ju aldrig. 
Att jag delar med mig över huvud taget är för att jag är så lycklig och vill att alla ska veta det, och för att det kanske finns någon annan där ute som också ska börja försöka i år som vill diskutera. 😃
Jag tänkte dela med mig av detta på Gravid iFokus först, men att jag inte gör det är för att de inte har aktiverat så att man kan göra anonyma inlägg.

Jag vet inte om jag la det här inlägget i rätt grupp nu, men annars är det väl bara för admin/medarbetare att ändra på det. 🙂

zakkris
0

Jag och min sambo försöker med, och har gjort i 4 månader. Gick nyss igenom ett missfall så hoppas på bättre år

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Anonym
0

#1 Usch, vad tråkigt, håller tummarna för att det går bättre den här gången!
Har du några barn sedan tidigare? 🙂

zakkris
0

Inga barn, har inte haft ett tillräckligt stadigt förhållande för det. Men både jag och min sambo har velat ha barn sedan 17 års åldern

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Anonym
0

#3 Jaja, okej. 🙂 Min sambo har alltid velat ha barn, men inte tidigt. Han gjorde mig gravid i början av vårt förhållande och han mådde fruktansvärt under den tiden. När vi hade varit tillsammans i ungefär 2 månader gjorde jag abort trots att jag ville behålla, jag var då i vecka 5. Jag skulle fylla 18 och han 17 det året, idag är jag glad över att jag valde att göra en abort. Vi hade förmodligen inte kunnat ge vårt barn allt vi vill om vi hade behållit.
Oj, det blev visst lite längre än jag tänkte nu. Men men. 😃

[lenniiis]
1

Åh grattis!! Kul med bebis! Hoppas det går vägen 🙂

OT, men kan alla vara anonyma? Jag hittar inte vart man gör det 😮 Kan ju vara bra att veta ifall man vill ta upp något personligt i framtiden 😉

Anonym
0

#5 Tack! 😃

Vad jag har fattat det som måste man vara en insidermedlem (vilket jag idag insåg att jag är, jag har ingen aning om hur länge jag har varit det eller varför 🤔). Så, först och främst måste man vara en Insider, och förutom det beror det på om sajten man vill göra inlägg i har det aktiverat. Om man prickar in dessa saker ska det finnas en ruta man kan bocka i under inlägget/kommentaren. Hoppas jag var någorlunda tydlig nu.🙂

[lenniiis]
0

Jaaa, du var tydlig! Då är jag ingen Insider då, för jag kan inte göra sådana inlägg här på kif :(

Calcifer
13

#7 Nu har du Insider i en månad, God jul och använd det till att göra många anonyma inlägg nu på kif! :)

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Frosstis
0

Åh gud vad kul!! Längtar efter barn jag med fast jag är bara 16, får vänta ett tag 😉😃❤️

[lenniiis]
1

#8 Nämen!! Tack fina du :) Haha will do, will do! 😉

Calcifer
2

#10 Jag har så många Guldmynt, vet inte vart jag ska göra av dem, så blev en liten hastig julklapp sådär! :) Var så god!

Och grattis såklart till TS, hoppas du blir gravid igen och att allt går bra!

[Nettan120]
0

Håller tummarna ni kommer bli härliga föräldrar :)

Anonym
0

Tack allihopa! Jag är faktiskt övertygad om att vi kommer att bli jättebra föräldrar! Fast vad som är "jättebra" är väl relativt…😃

Anonym
0

Har ni några namnförslag förresten? Jag har redan två listor på pojk- respektive flicknamn trots att det är över ett halvår tills bebis ens börjar gro. 😛

Calcifer
1

Jag har en miljon namn, eller nja, nästan. Men håller dem för mig själv för de flesta är väldigt unika och jag vill inte att någon annan "tar" dem. :P

Däremot finns det massor med barnnamnssidor, jag har använt dem när jag skrivit böcker. De är jättebra.

Tror säkert ni kommer bli fina föräldrar, ni verkar ju vara beredda på allt hårt arbete och det är nog det viktigaste!

Anonym
0

#15 Haha, jag förstår dig. Jag skulle inte heller vilja dela med mig om jag hittade något riktigt unikt som jag gillar. 😉
Jag har kollat en massa namnsidor, det är från sådana sidor jag har fått nästan alla mina namn. Men det är få namn jag och sambon är överens om, så jag behöver fler!
Jag kan inte säga att vi är helt förberedda än, och jag tror inte att man någonsin blir det till 100% heller. Men vi har ju som sagt lång tid på oss att planera så vi kommer nog att vara så beredda vi kan när det väl är dags. 🙂

Calcifer
2

Nä, faktiskt tror jag sanningen är att hur gammal man än är blir man ALDRIG helt förberedd på hur det är att vara förälder. Och då kan man vara 15 eller 45. Har man aldrig upplevt det förut, så hur ska man veta? Men så länge man ser verkligheten bakom att ha barn så säger jag kör på, faktiskt. Så länge man inte tror att det är som på film, att barnet aldrig gråter, att man alltid har tid för sig själv, eller att allt är superbilligt, så kör. Bara kör. Det finns folk som är 20 som är bättre föräldrar än de som är 40. Åldern spelar egentligen ingen roll, det är ens insikt som spelar roll. Har ni den så lycka till och hoppas det blir bebis nästa år!

Anonym
0

#17 Jag kunde inte ha sagt (skrivit) det bättre själv!
Jag är ju så pass lyckligt lottad att jag har flera vänner som har barn, den ena är mer pessimistisk än den andra. 😂 Jag är helt införstådd i att det mååånga gånger kommer att bli tufft, men den kärleken man känner för sitt barn, som gör att allt det jobbiga inte är fullt så jobbigt, den kärleken längtar jag något otroligt efter att få känna. 
Tack, jag längtar och håller alla mina tummar och tår, både för mig och sambon och för alla andra där ute som försöker! ❤️

Calcifer
1

Som sagt, så länge man förstår att ett barn är ett livslångt ansvar så kör. Det finns folk som blir föräldrar när de är 30 och inte alls borde få vara det alls. Åldern har egentligen inget med det att göra, bara förståelsen på vad man ger sig in i. Jag är 26 och har velat ha barn sedan jag var tonåring, men av personliga orsaker är jag inte redo än, och det är okej för mig.

Anonym
0

#19 Du skriver precis det jag tänker, så jag har inget att tillägga. 👍

Calcifer
0

Det är för att jag är smart ibland. :P

Anonym
0

#21 Ja, du verkar vara ganska klok du. 😉

[lenniiis]
1

#11 Det var väldigt snällt av dig! God jul och kramar från mig! 🤗

Angående namnförslag! Jag tycker att Miley är jättejättefint! Det låter så glatt på något sätt. Gillar även Lilly, Todd, Gustav, Lina… Finns många fina :) (haha that rhyme though :P)

Anonym
0

#23 Miley är fint, men jag tänker på Cyrus då och henne får jag dåliga vibbar av. Vad gäller resterande namn kan jag bara säga OJ åt, vilken olika smak på namn vi har. 😂 Inget av de namnen faller mig i smaken, Lilly är dessutom paxat av en nära vän till mig. 😉

Såhär ser mina namnlistor för närvarande ut:

Pojknamn

1. Milo

2. Noel

3. Joel

4. Florian

5. Noah

6. Alwin

7. Elias

8. Jamie

9. Theo

10. Maximilian

11. Milian

12. Zacharias

13. Mio

14. Milton

15. Viggo

16. Liam

Flicknamn

1. Nellie
  2. Joline
  3. Lexi
  4. Leia
  5. Leah
  6. Julia
  7. Alice
  8. Celine
  9. Ella
  10. Alicia
  11. Tilda
  12. Tilde
  13. Emilia
  14. Ebba
  15. Melissa
  16. Noelle
  17. Mila
  18. Moa
  19. Stella
  20. Elise
whysoserious
1

Milo och Leia tycker jag är riktigt fina namn. Är 17 och har haft en hemlig liten längtan efter barn i flera år. Men bäst att inte säga något för det skulle väl skrämma vettet ur pojkvännen.. :P Skulle dock aldrig skaffa barn än på några år haha. Känner som du TS nämnde, man vill ju kunna ge sitt barn det allra bästa och allt den behöver. Samtidigt vill man (jag) ju ha gått ur skola, ha fast jobb, fast boende och ha levt ut sitt ungdomsliv, så det är väl typ 6+ år kvar för mig :( Är faktiskt lite avis på dig TS, verkar så mysigt att vara gravid och ha en liten bebis i sin mage hihi! ^^

Anonym
1

#25 Just Milo och Leia ligger i toppen för mig, men sambon totalvägrar. Och han vägrar komma med några egna förslag. Det enda namnet han tycker är fint är Nellie, vilket ligger ganska långt ifrån mina favvonamn.. 😭
Min mamma fick mig två månader innan hon skulle fylla 18, när hon skulle fylla 21 kom min lillebror. Hon har aldrig kunnat ge oss allt det vi och hon har velat. Vid ett tillfälle hade hon tre jobb samtidigt för att kunna försörja sig själv och oss. Jag har absolut inte haft en dålig barndom eller ett jobbigt liv, jag har varit så överöst med kärlek under min uppväxt och hon har ändå givit oss så mycket hon har kunnat. Men jag vill inte behöva kämpa för mina barn som min mamma har gjort för mig och brorsan. Jag vill att de ska få en trygg uppväxt med en mamma och en pappa som gick ut gymnasiet och har jobb, som har någonstans att bo osv. Det är det enda som har gjort att jag inte har skaffat barn tidigare (och att sambon inte har varit redo såklart). 
Du, jag är till och med avis på mig själv! 😂 Jag längtar fruktansvärt mycket efter att få veta att det ligger en bebis där inne som växer och gror.

whysoserious
0

#26 haha det är typiskt, jag och min pojkvän kom faktiskt in på detta ämne med att namnge barn (lustigt, precis efter jag skivit i denna tråden) så sa han ett namn han tyckte va fint, så sa jag Milo då? Haha det tyckte han inte heller om alls ;) Jaha då förstår jag att du tänker som du gör. Min faster fick barn hyfsat ung med en random kille, sedan fick hon min andra kusin med en annan, därefter fick hon barn med samma kille som den första igen och nu senast för några år sedan fick hon barn med ännu en ny. Nu är hon ensamstående och jobbar i mataffär, hon tjänar inte särskilt mycket och de blir tvungna att flytta ganska ofta för att hyran blir för hög. Hennes barn (mina kusiner) vill absolut inte ha barn säger de… De bråkar ganska mycket med sin mamma i perioder också. Tror att väldigt mycket angående ens barntankar kan ha att göra med sin egen uppväxt och uppfattning i familjen faktiskt :/

Anonym
1

#27 Jo, jag tror det jag med. Man påverkas nog mer än man själv tror av ens uppväxt och släkt/vänner runt omkring.

Frosstis
0

Jag älskar engelska namn och vi verkar ha rätt samma smak på namn. Jag gillar namnet Jillian jättemycket (på tjejer då). Noelle är också fint

Anonym
1

#29 Jillian… det är ett namn jag nog måste smaka lite på innan jag bestämmer mig för vad jag tycker. 😉 Noelle gillar jag mycket, men favvonamnen är Leia och Leah eller Milo, Noel, Noah, Milian, Milton och Liam (märks det att jag gillar namn på M, N och L?).

Anonym
0

Isolde är ett namn jag tycker är jättevackert också! ❤️

Anonym
0

Sambon tycker att Alexander är fint, det håller jag med om, men då vill jag att han stavas Alexzander (en vän till mig som gick bort för några år sedan stavades så, så den stavningen skulle vara en liten hyllning till min vän), men det vägrar han. Suck. Tur att jag har lång tid på mig att omvända honom. 😉

Elinim
1

#24 Haha vad kul, vi har jättelik namnsmak 🙂 Har många av de namnen som favoritnamn. Älskar namnet Noel, Noelle har jag inte tänkt på men det var ju också superfint! Vad tycker du om Vincent? Det har alltid varit en favorit för mig, men min killes ex barn heter det haha, så det går tyvärr bort. 

Grattis förresten!

Anonym
0

#33 Men vad kul! 😃 
Jag kände en Vincent när jag var yngre, han var väldigt speciell och allmänt dryg. Så när jag hör det namnet tänker jag direkt på honom, tyvärr. Dessutom har jag en kusin som heter Vincent, och så heter killens pappas hund det, haha!
Tack så mycket!  🙂

Mitralis
0

Hoppas att det går bra för er 🙂
Själv slutade jag med p-piller 13 september 2010, men det har inte blivit nån bebbe än. Men vilket år som helst 😉

Anonym
0

#35 Det här är säkert året för dig. 😉
Jag har inte ätit p-piller på säkert ett halvår. Mitt recept tog slut och jag lät bli att förnya, så nu kör vi på den där säkra ut-med-den-och-sätt-på-en-kådis-innan-vi-fortsättermetoden. Sambon vill ju inte att jag ska bli gravid än, men han tänker lite att "händer det så händer". 😃

IceTee
1

ååååh, grattiiiiiis! ❤️ 

Har velat ha barn sen jag var 13, då hette det "när jag är 18 skaffar jag barn!", nu är jag 19 (ska fylla 20 i oktober) och säger "helst inom 5 år", men det tycker jag låter som ett väldigt uppnåligt mål, snart når jag och pojkvännen 1,5 år och vi har fått gå igenom en hel del tillsammans så vårt förhållande har blivit väldigt starkt! Håller det i 5 år till så blir det nog någon unge 😉

Får jag en dotter ska hon heta Naja, det bestämde jag mig för för lääääänge sedan!

Medarbetare på Skor iFokus

Anonym
0

#37 Taaaack! 🤗 
Åh, hoppas du får en inom 5 år då! 😃 
Jag har alltid vetat att jag har velat ha barn någon gång, men när jag var ca 14 började jag längta ordentligt. Men då var jag fast inställd på att jag skulle adoptera pga rädsla för förlossningen och för att jag ville rädda ett oönskat barn. Nu är jag fast inställd på att jag definitivt vill genomgå en graviditet och en förlossning! Tänk bara vilken mäktig (och en aning läskig) känsla. 😍

IceTee
0

#38 jag längtar så efter att få bli gravid ❤️ ha ett liv i mig som växer och är helt beroende av mig, det måste vara underbart! Jag har IBS, så jag lär må dåligt mest hela tiden, men det är det för tusan värt!

Anonym
0

#39 Usch, låter inget vidare. Men ja, du har nog helt rätt i att det är värt att må dåligt för. 🙂

IceTee
1

#40 man får ju tänka att jag mår dåligt i nio månader, men är lycklig resten av mitt liv! Det är ett väldigt lätt val 😉

Anonym
0

#40 Ja men exakt! 😉

Anonym
0

#41 Ja men exakt! 😉

Anonym
0

#41 Ska det såklart stå.

Anonym
0

Oj, admin eller Medarbetare får ta bort #42 och #44. Råkade bli lite för många inlägg. 😃

Anonym
0

Har ni några fina längre namn på lager? Jag har ett kort efternamn så ett längre förnamn känns mer passande.

mollyt
0

Vad roligt för er!! Vi kommer också börja försöka till sommaren, vi gifter oss i Juni och har bestämt att vi ska vänta med att börja försöka tills efter bröllopet. Känns jätteroligt, år 2015 kommer bli fantastiskt! 🥳

Anonym
0

#47 Åh, gud var kul! Jag vill också gifta mig, längtar såå tills det är dags, men det ligger nog ganska långt fram i tiden. Grattis till er i alla fall! 🥳 Vi kanske blir jämngravida då. 😃

mollyt
0

#48 Vi får hoppas på det, jag ska hålla tummarna för dig! Vi lär ses på Gravid iFokus sen 😊 Jag hänger där redan nu!

Anonym
0

#49 Och jag håller tummarna för dig! 😃 Samma här, jag kikar runt där i princip varje dag. Speciellt magbilder tycker jag är himla mysigt att titta på, drömmer mig bort och längtar tills jag också har en stor mage att titta och känna på. 😍 Sambons bror ska snart ha barn, hans flickvän har en så fin mage, det gör inte att jag längtar mindre precis.. 🤪

mollyt
0

#50 Det känner jag igen! haha! Jag njuter också av att titta på andras magar, höra deras tankar osv. Ljuvligt att få längta lite.

Anonym
0

#51 Verkligen! 😊