Rakning i underlivet
Hej, jar har lite problem när jag ska raka mig i underlivet. Det funkar fint om jag låtit håret växa ett litet tag men jag vill ju liksom hålla det rakat. Håret växer så otroligt fort så jag försöker raka mig med två dagars mellanrum då har det blivit lite stubb men det är nästan omöjligt att raka bort det då och det gör mycket ondare och jag skär mig mycket lättare. Är det någon som har något tips på hur jag kan göra?
Vad har du för typ av rakhyvel och hur ofta byter du blad?
Jag rakar varje eller varannan dag för att hålla undan stubb och har aldrig haft några problem. Inte heller om det har gått någon dag extra. Använder rakblad från Gillette Mach 3.
Jag använder Venus Embrace och jag byter rakblad när dom börjar bli slöa dock tycker jag inte att det är världens bästa rakhyvel så är på jakt efter en ny är dom för män bättre? :)
Jag har samma problem så jag följer den här tråden.
Testa någon av RFSU produkter för rakning! Har själv inte testat dem men har hört en massa bra om dem!
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
#2 Jag använde också Venus förut men numera har jag inte kunnat hitta några blad som inte är superbreda och konstiga, så jag kör med de för män istället.
Du kan också prova om det fungerar bättre att raka efter en varm dusch, när både hår och hud är lite mer uppmjukade.
Testa hårborttagningskräm istället, finns särskilda för underlivet, jag upplever att det blir lenare då.
/Christine
#6 har letat efter sånt som en galning känns det som, kan du skicka en länk? Jag älskar att kunna använda det till benen nämligen, skulle vara skönt att ha något sådant till underlivet också
Medarbetare på Skor iFokus
#7 - Ska finnas på apoteket, ska se om jag lyckas hitta :)
/Christine
Äsch, är helt säker på att rfsu har haft. men jag gick in på veets hemsida och fick fram detta http://www.veet.se/the-right-veet-for-you.php
/Christine
#9 det enda de rekommenderade där var vax :/
#10 - Välj normal hudtyp, bikini och direkta resultat så kommer det upp creme också :)
/Christine
#5 Ja jag ska nog ta och köpa en rakhyvel för män :)
#10 Ska ta och kolla upp det där med hårborttagningskräm, kanske en lite dum fråga men på veet's hemsida står det att krämen är för bikinilinjen då är det väl inte mellan benen eller?
Kan vaxning vara ett alternativ? Jag har slutat raka mig där nere, för jag får alltid klåda dagen efteråt och det är hemskt! Så nu vaxar jag enbart och det trivs jag jättebra med
(Förlåt för att jag kapar tråden) #13 vaxar du hemma eller på salong?