Tips mot mensvärk
Hej!
Jag har väldigt krångligt med min mens och all som hör till, jag ska säga att jag är 26 och har haft mens sedan jag var 11. Det fungerade de första åren med sedan spårade det ur, vissa månader kom den inte alls. Kanske sex månader i streck och sen kom det flodvis kanske i en månad i streck. Nu har jag börjat äta primolut för två år sedan som ska reglera allt det här. Men för två månader sen kom forsen och den har inte slutat, även fast jag äter primolut, jag har då också en otroligt jobbig mensvärk, jag är trött och har ont i huvudet konstant.
men mensvärken är jobbigast. jag har provat att sitta med knäna högt och duscha varmt. Det fungerar bara lite grann. Promenader hjälper bäst, MEN det blöder mer när jag rör på mig så den största tampongen och två bindor räcker inte till en promenad på 1km. Och så fort jag slutar gå eller stannar till så gör det ont igen.
Jag äter både alvedon och ibumentin men det verkar inte heller hjälpa.
Ska också tala om att det kommer blodklumpar lika stora som halva tjugolappar titt som tätt.
Jag har såklart ring till Gyn och de hade inte tid för mig förän den 15 januari. Men tills dess, har ni några tips mot smärtan?
Mvh
En varm kornkudde, horisontalt läge, 2 pamol, en kopp starkt svart te och en bra bok ^^
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Blodklumpat i mens är normalt. Har du värme kudde? De kan hjälpa att lägga på magen å slappna av. Annars ta en flaksa med jätte varmt vatten. Dessa tycker jag är väldigt avslappnande å skönt :)