Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 2943 ggr
laddare
0

Hårborttagningskräm?

Tänkte höra vilken hårborttagnings kräm (för ben etc) som är bäst? Vilka finns det att välja mellan och vars får man tag i den bästa?

Har slutat rakat benen hela tiden för får det ändå bara till ett litet, obehagligt stubb efter. Vilket inte är det önskade resultatet…

ChristineL
0

Jag tycker veet funkar super och man får tag på den i dagligvaruhandeln. Jag har dock svårt för lukten men inget jag inte står ut med :)

Karmatarerskanise
0

Ingen har tagot bort allt på mig..den för män var dock bättre.

Glorious
0

Tycker Veets funkar bra, inte perfekt men bra :) Räcker när man vill fräscha upp sig efter att ha samlat på sig vinterpäls haha 😃

[Lindizen]
2

Tycker också veet! Det finns en sort med en skrapa där du skrapar bort håret och en med en "tvättsvamp". Jag föredrar skrapan men det är en smaksak. Dock är krämen väldigt stark och luktar skarpt och faktiskt rätt äckligt - förvänta dig ingen raklödderdoft :-) (iafl dom jag testat - kan ju vara olika)! Men eftersom den är så stark är det lätt att huden reagerar och det kliar. Det tar sin lilla tid och du får inte heller dom där jättesläta nyrakade benen, kanske jag som gjort fel, men fungerar bra på vintern. Då "vilar" ju ändå benen från ev solljus och andra grejer.

Glorious
0

#4 Jaa precis, de fungerar bra på vintern :) Jag har använt den gröna förpackningen och jag tror den ska vara lite skonsammare (lite aloe vera i), men den luktar fortfarande starkt. 

Tappade bort skrapan men har använt ett gammalt kreditkort som jag inte har någon användning för längre och det funkar bra, om inte bättre tack vare den vassa/skarpa kanten.