Möjligt att ta studenten iår?
Det är så att jag pluggar frisör men har fått problem med min handled och får inte använda tummen/handen tills det är läkt. Det kan ta upp till 2 år och jag tar studenten 2016. Jag har alla ämnen utom samhällskunskap klar nu. Kan jag ta studenten iår ändå tror ni? Kan läsa upp matten och svenskan på komvux om det är så. Tänker inte gå i skolan och inte kunna göra nånting av det jag älskar.
Så länge det inte är praktiska kurser så är det ju inga problem att läsa dem?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Så rent tekniskt sett borde det vara möjligt att ta studenten iår? vi har praktik 4 ggr i veckan nu i skolan och det går inte så jag vill verkligen inte gå kvar men ändå inte byta då jag inte orkar gå 3 år till.
Det bästa vore att ta upp det med studievägledare/lärare så kan ni säkert komma överens om någonting tillsammans för att du ska kunna ta studenten som tänkt ändå 🙂
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
#2 Är 2015 nu itne 2016, står i #0 att du ska det 2016?
Men borde finnas en lösning på det.
Ja, jag ska ta studenten 2016 men kommer inte kunna klippa eller ens göra något i skolan nu med min handled så undrade om jag kunde ta studenten ett år tidigare.
#5 Bästa är om du pratar med syv, bara de som har svar på den frågan
Tror inte att det är möjligt att göra det ett år tidigare bara på grund av det. Man måste ju fortfarande läsa alla kurser för att få ett fullständigt gymnasiebetyg. Och det kommer ju nya kurser i årskurs 3 för dig.
Sen även om du inte kan göra något med din handled nu så kan det ju bli bättre så att du kan göra nånting i alla fall eller i alla fall medverka på lektionerna och lära dig nånting istället för att inte göra det alls.
Som jag sa tidigare, prata med studievägledare/lärare och kom överens om något tillsammans med dem. Det finns alltid lösningar!