Sprickor i underliv
För ett par dagar sen började det klia som bara den i underlivet, var röd och hade ont. Köpte en salva mot Svamp vilket inte riktigt funkat. Det kliar fortfarande, är rött, gör ont som bara den vid sex och nu har jag som sprickor?! Vad ska jag göra för att få bort det? Någon som vart med om samma sak? Blir galen!
Ha absolut inte sex om det gör ont! Aldrig någonsin.
Sen ska du gå till gyn, det är inte säkert att det är Svamp, så dumt att behandla mot det då.
/Christine
Gå till gyn!
Även om det är Svamp är det inte alla som tål ämnena i svampcremer som pevaryl eller cortimyk tex. Då blir det ju bara värre av att använda de krämerna.
Men det finns annan hjälp att få med det behöver du få på gyn i så fall!
Och skulle det nu vara något annat än Svamp vore det ju bra om de fick ta reda på vad det är i så fall så du får rätt behandling!
lycka till!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Undvik tvål i underlivet, och helst vatten också. Smörj in dig dagligen med någon olja, och gärna innan dusch med! Sluta ha sex i ett par veckor så allt får läka och gå till gynekologen! Jag hade själv aldrig vågat behandla något jag inte vet vad det är, speciellt inte i underlivet! Så låt bli svamp-medel och liknande, och försök att inte klia
Medarbetare på Skor iFokus
OM det är Svamp, så behöver man oftast behandla rätt (dvs smörja två till tre gånger om dagen) och i ungefär en vecka, till och med upp till två veckor om det behövs. Svampkrämen har som biverkan att man kan få mer klåda och sveda men detta går också över efter ett tag. Sex ska man som ovanstående nämner aldrig ha när det gör ont.
Tycker det låter som du har Svamp om jag går tillbaka till mig själv hur jag brukar ha det när jag har haft Svamp, men man kan aldrig veta när det gäller våra härliga underliv : p
Det är alltid bäst att kontakta gyn, ungdomsmottagningn, vårdcentral eller sesammottagning men det är inte alltid så lockande att söka för problem i underlivet, man drar sig gärna.
Man kan också ringa dem och fråga om råd och du kan även ringa sjukvårdsupplysningen.
http://sirinulot.wordpress.com/
Behandla inget utan att en diagnos är satt. Gå till gyn.