Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1537 ggr
Anonym
2

Blöder mycket helt plötsligt!

Jag brukar ha mens 6-7 dagar. Och igår på dag 5 så var det väldigt lite.. vilket det brukar mot slutet. Jag fick inte ens in tampongen, så jag sov utan. Då vaknar jag på morgonen av att jag ligger i en blodpöl :o Har haft mens i många år och har aldrig någonsin hänt detta. Är det något fel?

[Lindizen]
1

Är du orolig så prata med en barnmorska. Det är så svårt att säga att någonting är fel då nog alla kvinnor vet att mensen ibland lever sitt egna lilla liv. Sådana här uppehåll eller bara när det går lite upp och ner är fullständigt normalt. Jag har det ungefär var 5e mens, ena dagen kommer det mycket, 2 dagar ingenting alls sen börjar det om igen. Men hade jag varit du - hade jag väntat för att se hur nästa mens är, om den kommer när den ska, varar så många dagar som den brukar och allting känns som det ska - annars gå till barnmorska! Troligtvis är det inget fel men det hjälper för att minska oron. Lycka till!

Calcifer
0

Det är egentligen inte onormalt om det bara händer en gång. Jag använder menskopp och kan t:ex ha den inne hela dagen, sen när jag går och lägger mig och tömmer så är den nästintill tom så jag tänker att då är det ok att sova utan, sen vaknar jag i en blodpöl. Ytterst irriterande men inte särskilt ovanligt. Så det behöver absolut inte vara något fel, men om du är orolig ska du såklart prata med en barnmorska.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"