Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 1330 ggr
Förvirradtjej
0

Biverkningar av p-piller

Hej! Jag och en kompis har nyss skaffat p-piller. Vi vill därför veta ifall ni som använder Cilest 28 eller Cerazette har fått några biverkningar? Isåfall vilka? :)

xEmmsix
0

Jag använder Cerazette och jag har nog inga större biverkningar förutom lite oregelbunden mens, fast det är bara med max en 1-1,5 vecka, sen får jag inte lika jobbig mensvärk också (Tack gode gud för de😃) men det är nog allt :P

Don't cry, just say 'Fuck you' and SMILE!GladSkrattarGapskrattar

MsSofieG
0

Jag började blöda konstant på Cerazette. Blödde mer än jag inte gjorde det. Funkade inte för mig tyvärr :/

[WickedAlly]
0

Använde Cerazette en kort period i somras, blev riktigt lynnig och tappade all sexlust. Men jag verkar vara riktigt känslig för hormoner också.

Zadeira
0

Jag har haft Cerazette i 9 år och den enda biverkningen jag fått är att min mens försvann helt (vilket för mig är helt fantastiskt skönt). Så det är ju en positiv biverkning.

farvendal
0

Jag hade Cilest i ett par år och fick problem med torra slemhinnor "där nere" vilket gjorde att det gjorde ont vid sex. Synd nog tog det ett helt år innan "jag" kom fram till det. Jag träffade två läkare/barnmorskor som båda gjorde gynundersökningar men de förstod ingenting.. sedan var jag hos ungdomsmottagningen ett år senare i ett annat ärende och vi kom in på på ämnet och hon förstod DIREKT att det var cilest som var boven. Slutade med skiten och bara en vecka senare hade jag inte ont längre..

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

mollyt
0

Jag hade Cerazette i 9 år,  jag blödde konstant de första 5 månaderna men sedan var jag i princip mensfri i ett par år tills jag sista året hade mens varannan vecka och då gav jag upp och slutade helt med hormonella preventivmedel.  Tyvärr hade jag ingen sexlust under mina år med p-piller och jag tyckte att det var jobbigt att inte ha koll på min mencykel och tänkte att jag var gravid typ varje gång jag hade ont i magen/mådde illa - eftersom man inte får mens varje månad som "kontroll" på att cykeln rullar på.

Bjallstal
0

Jag blev väldigt lynnig och aggressiv av cerazette samt att min sexlust minskade galet mycket.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[Älskamig]
0

Cilest 28 använder jag, och jag trivs jätte bra med det. Inga biverkningar alls, vilket jag tycker är toppen. 😊

Ethina
0

Hade Cilest ett bra tag och de funkade näst bäst av alla p-piller för mig. Hade dock fortfarande mycket mellanblödningar och var jämnt torr där nere.. För att inte tala om acnen :D

Trollan92
0

Är dd inte så att hormonella preventivmedel kan balla ut för vissa? Att man sen inte kan använda de alls? Läst mycket här inne å de verkar som de? Jag hade p-piller i 5 år tills jag inte slutade blöda, fick problem med UVI och torra slemhinnor, så jag började med spiral å de gick inte så jag började med mini p-piller eftersom de e såpass liten mängt hormoner så trodde jag de skulle gå men då fick jag problem med torra slemhinnor igen. Jag tål inte allt hormoner idag. Slutade med mina mini p-piller för 3 veckor sedan å har tyvärr inget preventivmedel mer än kondom nu :/ Men ska till barnmorskan på måndag och se vad man kan göra :)