Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 1643 ggr
Fialialej
1

Har fått finnar

Jag har fått jättemycket finnar sen ett halvår tillbaka - mest småplitor men också en del stora as. Jag misstänkte först att det hade med menssykeln att göra, för det dök upp med jämna mellanrum, men tror nu att det beror på stress. I vilket fall somhelst så lär det ju då vara hormonrelaterat. Jag använder kokosolja till ansiktet om jag är torr, och foundation om jag ska va bland folk men inget annat. Hur gör jag för att få bättre hy? Tips oxh trix?

"På natten är alla katter svarta"

Karmatarerskanise
0

Min hy blev väldigt bra av primaluceserien. Så fort jag missar en dag märker jag att det kommer nytt.

IceTee
0

Tvättar du inte huden med något? Och hur gör du för att få bort sminket då? Min första tanke är också att kokosolja kan vara för fett, men det är jag inte så insatt i! Har märkt själv dock att jag fått fler finnar på sistone, och de kom strax efter jag började må riktigt dåligt (stress och sådant), och det tror jag inte man kan göra något åt på ytan, utan de får försvinna när de försvinner (sen kan man ju se till att inte förvärra det!)

Medarbetare på Skor iFokus

Fialialej
0

#1 kan du länka till nån produkt du tycker är speciellt bra? :) #2 Gnuggar loss smink med kokosolja och torkar av med fuktig handduk. Smörjer sedan med lite olja om det behövs. Har gjort såhär länge, och tror inte det har med saken att göra. Har för övrigt bra fukt/fettbalans i huden. Vill gärna undvika produkter med massa konstigheter i. Tror du kan ha rätt i att det mest är att vänta ut tyvärr, men hoppas nån har en mirakelkur. ;)

IceTee
1

Får du tag i en mirakelkur får du dela med dig!

Medarbetare på Skor iFokus

[rumelle]
1

Jag fick plötsligt mycket finnar för ett par år sedan. Läste att det kunde bero på brist av någon B-vitamin, så jag började ta B-vitaminer och som på ett mirakel försvann finnarna.

Trollan92
1

Sluta använd foundation, du täpper bara igen porerna å de blir de värre. Tvätta ansiktet varje dag. Oljan kan vara för fet för din hy å även orsaka oren hy :)

Sarah
1

Vet många som har blivit bättre av att äta zink.

Fialialej
1

Hittade den här länken och tror det kan stämma ganska bra. Ska se över de områden som jag har problem med så kanske det blir bättre. Värt ett försök! :) http://naturalcuresnotmedicine.com/this-is-what-your-acne-reveals-about-your-health/