Ingen sexlust.
Hej!
Jag lever tillsammans med en man sedan 1 år tillbaka och tycker att vi har en bra relation men med små brister vi måste arbeta med.
Men nu behöver jag hjälp innan det här förstör vårat förhållande. Jag har ingen sexlust och min man tycker att sex är väldigt viktigt i en relation och vill ha det varje dag. Vi kan knappt mysa och pussas längre eftersom han vill att de leder till sex.
När jag säger att jag inte är sugen på att ha sex och inte har någon sexlust tar han det väldigt hårt och blir besviken/små sur och går hemifrån eller är tyst och små irriterad större delen av dagen. Jag börjar känna mig kvävd för han går alltid runt med sin sexlust och vill mysa, pussas, hångla osv. hela tiden och jag vill inte för jag vet att det leder till sex.
Jag ställer dock upp ibland och när vi väl har sex är det skönt, men jag vill inte och jag har ingen lust.
Vad ska jag göra?
Vet du varför du inte har lust? Har det varit så länge? Förstår att det är jobbigt, gått igenom samma men då var det bara för en tillfällig period som hade sin anledning. Men även då hade min kille jobbigt att förstå det. Är det något ni kan prata om? det finns ju andra sätt att njuta än bara genom samlag.
||My Love For Animals Is Immortal||
Äter du nån form av preventivmedel? Dessa kan minska/ta bort sexlusten helt. Har du alltid känt såhär eller har det kommit med tiden?
http://sirinulot.wordpress.com/

Undrar också om det alltid varit såhär. Det blir ju en väldigt ond cirkel. De flesta behöver iaf närheten och myset (och sexet). Förstår att det är helt omöjligt för dig att slappna av med gos om du hela tiden känner att han kommer försöka få dig att gå längre. Men om du får möjlighet att slappna av med gos så kanske det leder till att även du vill ha sex.
Kanske kan ni ha en överenskommelse, att han inte under några som helt villkor får försöka övertyga dig att ha sex. Att gos inte får leda till sex nu. Att du måste få chansen att känna att närhet är trevligt, utan press. Med press så funkar ingenting, som ni nu märker. Sen, när du väl känner att du kan slappna av, att det är trevligt med en puss och hångel. Kanske kan ni då säga att sex måste ske på ditt initiativ, att han inte får vara drivande. Han får inte tjata (inte med kroppen heller). Sakta med säkert kan du kanske slappna av då.