Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: gynekologsnack
Läst 1755 ggr
gickan87
0

Vart söka hjälp?

Har problem med min mens. Den blöder rikligt och vill inte sluta. Vart söker jag hjälp? Har sökt runt lite och får fram både husläkare och gynekolog. Har husläkare och barnmorska på min vårdcentral vem ska jag ringa? Är så sjukt orolig och tror jag drabbats av cancer eller något :'(

MVH Erika :)

Aleya
0

Det är gyn. Alltid gyn.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

gickan87
0

Alltså blir det barnmorskan i mitt fall? :/

Aleya
0

#2 gyn finns på sjukhus. Så skulle ringa till närmaste sjukhus eller privat gynekolog.

Medarbetare för Julen

gickan87
0

Sj?

Aleya
0

#4 jag fick telefonsamtal och då skickades meddelandet innan. Läs det jag skrev i #3

Medarbetare för Julen

inu
0

Hur gick det? Man kan alltid ringa husläkarjouren (jour på vårdcentral) och be om råd, men också sjukvårdsupplysningen på nr 1177, de kan alltid hänvisa dig till rätt vård.

http://sirinulot.wordpress.com/

farvendal
0

Ring 1177 och fråga var du ska vända dig.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

gickan87
0

Ringde 1177 och fick svar på mina frågor och goda råd. Fick rådet att öka dosen CykloF. Nu är det *peppar peppar* 24 timmar sedan jag tog förra dosen. Tar dock en tablett när jag lägger mig för att vara på säkra sidan.

noraa
0

hur länge har du blödit?

gickan87
0

7 dagar nu varav 2 väldigt riklig

noraa
0

vissa har 7 dagars lång mens! blöder du mindre nu än innan?

gickan87
0

Ja, blöder mycket mindre än tidigare. Jag har själv 9 dagars blödning. Har alltid haft liksom mamma och mormor.

Aleya
0

Jag säger boka tid hos gyn. Så du får reda ut detta. Bm eller vc är skit när det gäller onormal mens. Bäst är gyn som är privat.

Medarbetare för Julen