Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1283 ggr
jossis95
0

mirena (spiral)

För ca 2 veckor sen satte jag in min spiral. Jag har blött kraftigt nästan varje dag sen dess. Min bm sa inget om Hur länge de va normalt att blöda efter insättningen. Hur länge efter insättningen blödde ni?

[Sabina]
0

När jag satte in min Mirena tror jag jag blödde konstant i ca 2-3  veckor. Vet inte om det är normalt eller så men sen gick det över. Fast varje gång jag skulle ha mens höll jag på att blöda i ca två veckor åt gången (fast inte lika kraftigt som när jag hade mens utan Mirena insatt). Detta höll på så det första året men sedan började blödningarna minska mer och mer. Nu efter tre år är de nästan helt borta, jag får bara lite stänkblödningar när jag har "mens" så det räcker i stort sätt med trosskydd då.

emeliiiiieee
0

Jag blödde i evigheter känns det som. Hade iofs bara min mirena i ca 2 månader men under dom månaderna blödde jag konstant. Min BM sa att det är normalt att blöda i upp till 6 månader konstant.

Trollan92
0

Jag tog ut min kopparspiral för 2,5 vecka sen å jag blöder ännu. de e normalt att blöda., men hur länge är junior till kroppen att läka såret :)