Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 4123 ggr
Kokburra
0

Olika stora bröst

Jo, det är så att jag har olika stora bröst. Mår verkligen dåligt av det, ser helt korkat ut. Ingen av mina kompisar har det, varför har just jag det? Är femton år. Vågar typ inte visa mg i bikini:/

Fridaaaa
6

Skulle säga att alla har olika stora bröst men på vissa syns det mer än på andra.
Helt naturligt 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EvelinaL]
2

Det finns ingen människa som har två lika stora bröst. Dock kan man ju ha det mer eller mindre och det kan absolut bli en större skillnad under puberteten men om du har jätte problem med det så finns det ju inlägg man kan ha, det har ju till och med börjat bli vanligt med bh:ar och inlägg för kvinnor som opererat bort ena bröstet så jag skulle rekomendera det tills du blir äldre och om det inte fixar sig och du fortfarande har problem med det så kan du ju gå till en plastikkirurg men jag tror det kommer fixa sig av sig själv.

ChristineL
9

ALLA har olika stora bröst, på mina skiljer det nästan en kupa. Ingen ser likadan ut på höger och vänster sida kroppen, du är helt normal :)

villlvaraanonym
5

Hej jag förstår dig verkligen! Jag hade exakt samma problem. Nu vet jag inte hur mycket det skiljer på dina bröst men för mig skilde det drygt 2 kupstorlekar och jag mådde fruktansvärt dåligt.

Skolsköterskan sa alltid att det skulle gå till sig och att jag var normal och jag kände inte att jag blev tagen på allvar alls av henne och det gick aldrig till sig trots att åren gick.

Så jag gömde mig i jättekläder och grät varje dag, vågade aldrig visa mig naken för någon. Sex var inte att tänka på. Hela mitt liv blev förstört och jag drog mig undan situationer då man skulle vara finklädd. Det var ett elände med att fylla den i princip tomma bh-kupan till en D-kupa så det skulle se någorlunda normalt ut mot mitt stora bröst.

Först vid 23 års ålder sökte jag hjälp. Det var inga problem för mig att få en operation betald av landstinget. Det var helt klart en onormalt stor skillnad på mina bröst ansåg läkarna.

Idag är jag så otroligt lycklig. Jag kan vara på badhuset som jag älskar. Helt otänkbart för mig tidigare. Jag har fått min första pojkvän och jag är ok med att han ser mina bröst. Helt otänkbart för mig att visa mina bröst för en kille tidigare.

Nu är du bara 15 år än så det kan hända att dina bröst växer ikapp. Men gör dom inte det och du mår fruktansvärt dåligt av det så tveka inte att söka hjälp.

Jag berättade om mitt problem i den här tråden:

http://kvinna.ifokus.se/discussions/52ab15f5ce12c41439000d3c-olika-brost

pyromanen
3

Ingen har exakt lika. när mina växte till sig var dom väldigt olika, både i storlek och utseende. Ffa tyckte jag det var jobbigt att ena bröstvårtan och vårtgården var mycket större och " fulare" än den andra. Men skillnaden blev allt mindre med tiden och som vuxen är den så lite att det inte stör mig alls. Eftersom du är så ung som du är så finns det bra chans att det jämnar ut sig.

ToniaMV
3

Ja, jag har inte så mycket att tillägga till alla de som svarat redan - men jag kan väl säga själv att man nog är väldigt överkänslig när man själv tittar i spegeln eller bara tittar ner - den skillnaden man själv ser och reagerar så starkt på, uppfattas absolut inte av omgivningen på det sätt som man själv tror - kanske först när man provar ut en ny behå så blir den personalen den första som noterar. Själv har jag två kupors skillnad men det märks inte speciellt mycket eftersom jag har såpass stora bröst - 80 L, M kupa. Men jag använder utfyllnad typ "chicken fillet"  i behån för att att matcha upp lillasyster mot storasyster ;-)

Kram alla som svarat och till dig - Kokburra (Kul namn! I Australien finns det en fågel som heter Kokaburra - jag har sett en själv i Sydney!)

https://www.google.se/search?q=Kookaburra&espv=2&biw=1600&bih=775&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=rtmRVL_rKYXNygO48IGQBQ&ved=0CAYQ_AUoAQ

[SisselaJ]
2

Det har jag med! Men, vissa gillar ju små bröst och vissa gillar större. Så jag brukar tänka att oavsett vad en eventuell kille tycker om så kan han ju välja ett ;) Skämt och sido, det är helt normalt. Men besvärar det dig så mycket att det hindrar dig i din vardag så kan du alltid söka hjälp! :) men jag skulle tro att det jämnar ut sig med tiden.