väger olika dag till dag?!
Jag tränar 4ggr i veckan för att jag mår bra av det, gillar inte vågen men en dag på gymmet testa jag och hade gått ner några kilon. Hade inget emot det.. men om jag träna på mån och vägde mig, sen vila på tis, sen väger mig på ons så har jag gått upp 1 -2 kg?! Hur kan jag gå upp bara för jag tar en vilodag liksom. Hur kan detta vara möjligt när jag är aktiv och äter inte mer än jag ska under vilodagar. Jag blev iallafall påmind varför jag hatar vågen igen
Det skiljer sig på olika vågar och vilken tid på dygnet du väger dig, vad/när du ätit osv. Inget att bry sig om, fortsätt skippa vågen för jag tror de flesta mår bäst av det :)
/Christine
Det är normalt att vikten varierar, speciellt som kvinna. Det kan variera mycket beroende på om man drack/åt något innan exempelvis. Kvinnor samlar dessutom på sig olika mycket vatten beroende på när i menscykeln man är.
//Jessie
Det kan räcka att äta något som är rikligt salt så binder kroppen mer vatten. Om man ska väga sig så är det bättre med längre mellanrum och att vara inställd på även hormonella variationer. Många väger 1-2 kilo mer strax innan mensen. Men det är vatten, inte att man blivit fet.
Så skönt med kloka lugnande ord från er. Jag tänkte inte så själv men klart det kan bero på mycket annat än att man verkligen gått upp i vikt. :) ska försöka strunta i vågen nu
Min diagnos är att du är en människa och inte en robot. Grattis.
Snabba viktförändringar beror i stort sett alltid på hur mycket vätska som finns i kroppen, fettvikt förändras inte så snabbt. Det är vanligt att binda mer vätska efter träning när musklerna svullnar lite. Hormoner, vad man ätit (isht salt, alkohol), temperatur - det finns massor av saker som påverkar.