Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 10116 ggr
[imtoofabuloustofitin]
3

Vilken är din skostorlek?

Kan verka som en märklig fråga men jag undrar för att jag har ganska stor skostorlek själv och har haft komplex för stora fötter sen alltid, jag tänkte kolla hur vanligt det egentligen är att ha så stor skostorlek som jag, och hur vanligt alla skostorlekar är egentligen.

i fokus
0

39 :)

MalinMalvina
0

40-41 :)

InkaAthilea
1

37 :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

[imtoofabuloustofitin]
0

Jag glömde jag skriva vad jag har. Jag har typ 42.

LinaLj
0

41 på finskor och gympaskor för det mesta och 42 på kängor, stövlar och liknande.

antidote
0

41-42

Skorpion76
0

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[tk1971]
0

38.

Scorpio97
0

37-38

//Jessie

[xMondSy]
1

40-41

Inaarah
0

41.

[imtoofabuloustofitin]
0

Jag har lite olika storlekar 41-42, i vissa fall 43 om dem är extremt små Men annars 41-42, 42 oftast.

Fridaaaa
0

38-40, beroende på skorna, men oftast 39-40.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
4

36-37

Niini
0

35-39 beroende på skor, men oftast 37.

Karmatarerskanise
0

37-38

Jetaime
0

37-38 oftast :)

Fialialej
0

39-40

"På natten är alla katter svarta"

Rumblebee
1

Beror pa skorna, men 40-42. Tycker inte du ska komplex over stora fotter. Visst, vissa skor kan ge illusion av att ens fotter ar storre an vad de ar (nar jag hade ett par t.ex Converse sa tyckte jag att mina fotter sag sa otroligt langa och smala ut 🤪).
Ar man lang sa tenderar man att oftast ha lite langre fotter an kortare manniskor. Min pojkvan ar 2 meter och hans skor ar rena rama ubåtar for mig som bara ar cirka 1.80 :P

PogoPedagog
0

39-40

[rumelle]
0

41.

JoJo!
1

36 :-)

lizzplace
2

36 ^^

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Blanksteg
0

38

pyromanen
0

38

Karolina-H
0

Har 40-42 lite beroende på vilken typ av sko det är

Codeavalone.blogg.se

emeliiiiieee
0

39-41 beroende på vilken typ av sko det är.

TatsuOni
4

34-36 beroende på skor. Inte det lättaste att hitta skor på vuxenavdelningen…

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Razzora
0

38

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Smári-Alva]
0

38-39

MsSofieG
0

37-38 :)

[Tilde]
0

38 för det mesta, men mellan 37-39 beroende på modell eller märke :)

Spöket
0

41

Multi vad?

KitoBonito
0

41-42. Jag har med tiden lärt mig att släppa mitt "storfot-komplex". Idag bryr jag mig inte mycket, även om jag skulle få någon kommentar. :)

Jojaton
0

38-39 :)

Johanna - Instagram

Miniland
0

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Hanna
0

40 (ibland 41 lite beroende på).

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

ChristineL
0
Emshify
0

Ca 42 beroende på sko. :)

Intehärutandär
1

36-37

Caaassiiie
0

36-39 :) allt beroende på sko!

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots

Toxics
0

36-38 här. Det är väldigt beroende på sko. =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

obstitant
1

Jag har korta och breda och typ hjärtformade fötter (små smala hälar och väldigt breda strax före tårna), så jag har knappt 37 på längden samtidigt som 39:or kan vara för smala.

Oftast köper jag 38:or men bara när jag hittar rimligt breda modeller. Lyckas jag komma över skor med bred läst blir det 37. De flesta skomodeller är helt körda oavsett storlek.

RoxannaS
0

40-42 har jag

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
lanabanana
1

36-37

[rosetten]
0

39-40

panini
0

37

Officielle
0

38 :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[Sandi92]
0

39-41 beroende på vad det är för skor.

Clementinbarn
0

39-40 brukar jag ha 🙂

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Yellow22
0

Jag har storlek 35-36 och har det motsatta problemet, har lite komplex för hur otroligt små mina fötter är.

mollyt
0

Storlek 39 förvaret mesta men har 38 i vissa skor. Jag är 161cm om det spelar någon roll :P

Anema
0

41-42 ca.

Har också haft komplex i många år. Fått en hel del elaka kommentarer och blickar osv. Men du ska veta att du inte är ensam!

giffan
2

41-42 

Du skulle gjort en röstnings tråd istället så skulle man lättare kunna se svaren.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[Mikaelann]
0

38-39

[Friton]
0

38

IngridSvensson
0

40 :)

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Anterrabae
2

36-37 och smala fötter. 36 tenderar att vara aningen för kort men lagom brett, 37 är bättre på längden men ofta alldeles för brett. :P

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

hannapannah97
0

37-38 :)

[neptunens]
0

37-38 här med 🙂

[EmmiieErixon]
0

38 at all time :) om inte skorna har stora avvikelser från den normala storleks måttet :)

[Tuulikki]
0

[Lallie]
0

36-38 har jag :)

[tralala Livi]
0

39,5 :P

molam
0

Från 34 till 39 xD Killskor mindre storlek (hatar tjejskor egentligen har alltid haft killskor till för 2 år sedan då jag hittade ett par tjejskor jag älskar ^^ 39 på vinter kängor I vanliga fall 36-37-38

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

KastKatt
0

Alltså. Det är väldigt många här som har större fötter än 38, jag har själv 39-40 och jag har svårt att hitta skor?

Jag vill ha tag i ett par snygg buffalos/platå skor (till ett studentvänligt pris) men de flesta skor jag hittar slutar på 37-38? Är inte det skumt när vi ändå är många som har större storlekar än så?

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

maria14
1

43 :(

Denna kommentar har tagits bort.
[Lillmatten]
1

Boschkis
0

I want to take time to remember, cause I always make time to forget. When it usually ends in disaster, I know it's not over yet.

Skorpion76
0

#54 Det håller jag faktiskt med om!

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

JenniferFahlander
0

Ja har haft strl 43-44 sen jag var 15 år gammal o jag är glad över att dom inte blivit ännu större!! Storlekarna varierar lite beroende på vilken affär jag köper skorna ifrån, men för de mesta så funkar 43 endast i få affärer 43 är för smått :D

[EllenAlicia]
1

36 ^^

nlinds
0

34 … 😃

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[imtoofabuloustofitin]
1

66- Du letar nog fel eller något för jag som har 41-42 i skor behöver inte ens leta särskilt länge,tycker det är rätt lätt att hitta skor faktiskt.

Jag har komplex över att mina fötter är stora men svårt att hitta skor-nej absolut inte.

Fridaaaa
0

#75 Jag upplever lite som #66, men är pga att det är en vanlig storlek och brukar i regel tyvärr vara slut, men att det har funnits. Aldrig att det har slutat på 38 har jag inte upplevt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lojs
0

43, men kan klämma ner fötterna i 42 när jag måste. Har inga direkta komplex över fötterna längre som jag hade i tonåren (är 31 nu), men jag mår ofta dåligt av att gå i skoaffärer och inte hitta ett enda par snygga skor som passar.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Tess86]
0

38, ibland 37.

[imtoofabuloustofitin]
0

77 - Jag trodde jag hade 41-42 men har trott fel. 43 sitter bäst på min fot.42 går ibland men 43 är bäst.

fellfrosch
0

37-38

KastKatt
0

Kollat runt i såna där Nelly, scorett och dinsko och liknande affärer. Storlekarna slutar efter 38.

Men finns det någon annanstans att hitta bra skor i 39-40 för studentpris så dela gärna med er! :P

Greetings.

Legacy Mwari.

Karmatarerskanise
1

81 dinsko har större skor än så. Minst till 41 ser jag var gång jag är där.

[imtoofabuloustofitin]
1

82 - Jag har köpt flera skor på din sko i storlek 42 så det stämmer utmärkt .

nora1345
0

38-39:)

Fizzy
0

Jag har rediga problem att hitta skor. Fast nu är jag man :)

Har storlek 48. Specialbeställer.

May the Gerbils be with you :3

obstitant
0

Jag blev nyfiken och kollade på Nelly hur många skor som finns i 41, och det verkar vara typ alla?

På rea händer det ofta att 38 är slut eftersom det är vanligaste storleken, men när skorna är "nya" finns det ofta många eftersom det väl ändå är vanligaste storleken.

Min man har rätt små fötter, och att hitta herrskor i 39 är däremot svårt på riktigt! Nästan alla hans skor är köpta på olika resor, Kina, USA osv.

KastKatt
0

#86 gjorde du? :O Jag måste verkligen ha kollat på helt fel skor. Men jag söker ju en viss typ av skor. Platåskor finns på flera ställen men de finns oftast bara i storlekarna 37-38.

Menade inte att det inte finns NÅGRA skor i de affärerna som inte har storlekar större än 37-38 utan att det finns många skor som inte har det. Tycker att alla skor borde ha i större storlekar.

Greetings.

Legacy Mwari.

[imtoofabuloustofitin]
0

87- Jag har ett flertal platåskor hemma i storlek 41,42,43 så svårt kan det inte vara.

KastKatt
0

#88 Okej, men jag hittar inga just nu i alla fall, eftersom skor går i modevågor så förändras ju det. Jag kan inte köpa ett par för 500-600.

Jisses, ville bara se om det var fler som hade dragit samma slutsats inte få massor som absolut skulle motbevisa mig.

Greetings.

Legacy Mwari.

[imtoofabuloustofitin]
0

89- Ursäkta att jag är så otrevlig men att påstå att skor slutar på storlek 38 är absurt om inte ännu mer löjligt. Jag tycker du klagar över ett problem som inte ens finns, och kom inte och påstå att du har problemet att det ej finns skor för jag har större fötter än dig och det finns gott om skor för mig. Det handlar inte om att motbevisa dig, det handlar om att få dig inse att det faktiskt finns större än 38 i alla normala sko affärer i Sverige. Jag köper nästan aldrig dyra skor heller, men hittar ändå i min storlek. De som jag måste ha 43 i är problem hitta då just gränsen då det slutar finnas massor går där. Finns hur många som helst i 42 men i 43 är det mindre utbud.

[Lottliz]
0

38,5

Spade
0

39-40

[Forest]
0

36-37 oftare 36or som passar mig, dottern har större fötter än mig och hon drar 37-38 mer 38 antar hon kommer hamna ungefär på 38-39  hon är lika lång som mig med hon blir 12 år i sommar 🙂 Hon tycker hon har stora fötter men det beror lite på vad för typ av skor man köper med köper man smala så ser fötter större ut medans man köper rundare skor tycker jag dom ser mindre ut. 

Har flera kompisar som drar 40-42 tycker inte deras fötter ser stora ut på dom.

Mirinda
0

Medelstora - jättetrist när man går på rea. De storlekarna går åt fortast - ofta innan rean ens börjat. Har förstås inga problem att hitta skor till ordinarie pris. Men jag har ett annat bekymmer; stor skillnad mellan höger och vänster fot. Tänk om man kunnat köpa en av vardera storlek eller om det funnits halvstorlekar överallt.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

mayolica
0

35

~ mayolica ~

juliancasablancas
0

38-39 yo

Scorpio97
0

37-38

//Jessie

nlinds
0

34

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[M1nho]
0

36-38 har jag på mina skor. Men oftast är det 37.

Skogsraah
0

37

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Em_
0

39-41

[Sabina]
0

36-37

Blanksteg
0

37-38

Glorious
1

Oftast 35, men det är faktiskt svårt att hitta skor där också som är riktigt snygga. Sneakers är väl aldrig problem eftersom barnmodellerna oftast ser likadana ut som vuxenstorlekarna bland kända sportmärken och Converse, Vans osv. 

Men lite finare skor kan va svårt, eller boots. Jag är rätt kräsen när det kommer till skor också, har inga problem att hitta skor i storlek 36/37 som jag tycker om, men urvalet blir ju betydligt mindre när man har 35. 

Har några skor i 36-37 med som jag har extra sulor i, men det är ju svårt att göra så med öppna skor/sandaletter. Även vissa 35:or är stora på mig, mina senaste stövletter är i storlek 35 men kan ändå ha en rätt tjock sula i.

Vans kan jag ha i storlek 34 - 34,5. 

Stör mig på att innermåtten ska variera så. Om ändå storlekarna ändå alltid va de som de är tänkta att vara vore det ju lättare, nu upplever jag att de ofta är större än de ska, 35:or är som 36:or osv. osv.

Men jag är glad över att ha små fötter annars, det passar min i övrigt lilla kropp :)

neasfotografier
1

35-36 beroende på vad det är för skor. I mina Converse har jag alltid en specialsula som tar rätt mycket plats så de är alltid skönast att ha 36 på. De flesta skorna brukar bli 36 för jag hittar sällan skor som är särskilt fina i storlek 35. Har 2 par klackskor i 35 som är fina.
Har också väldigt smala fötter så det är sällan jag hittar bra/fina sandaler.
Plus att det är lite jobbigt att 36 alltid tar slut så fort i butiker/på nätet, så det gäller att vara ute i god tid om man har hittat några snygga skor :)

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

[Nettan120]
0

40,39 är min skostorlekar :) Mina vinterskor är det 39 och vanliga 40 på :)

[Lindizen]
0

36-37

Sigrid33
1

#0: jag är tjej, 17 och har skostorlek 45 :)
jag stötte på detta inlägg när jag försökte googla fram vad sveriges största skostorlek är för kvinnor men hittade inget. så om du vet skulle jag bli väldigt glad om du skrev :))

Karmatarerskanise
0

#108: detta är en tråd från 2014 och trådstartaren har avslutat sitt konto tyvärr.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.