Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: skönhet-och-mode
Läst 13273 ggr
Zississs
0

Hur många trosor har du?

Det är bara att sätta igång å räkna! Glad

Zississs
0

Går inte att skapa undersökning?

hus-musen
0

Alldeles för många haha! säkert en 40 stycken.

Qui dormit, non peccat

PogoPedagog
0

Gissar på runt 30 st.

Tina-A
2

Runt 60-70 tror jag nog. Har runt 40 BHar, men trosorna har jag faktiskt aldrig räknat!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Viccan92
0

Max 30st tror inte ens det är så många. Jag gillar inte att handla nämligen så många är väldigt slitna.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Ruzicka
0

#4 Oj jisses! 40 stycken BHar?! Jag brukar hålla mig runt 5 stycken som är hela, och så några gamla med brutna bågar i reserv. Min mamma tjatade alltid på mig att jag hade så fruktansvärt många BHar. Själv tyckte hon att två var max. ;)

Jag har faktiskt ingen aning om hur många trosor jag har, men allt för få är de. Jag har 8 stycken som är bekväma och hela, och sedan har jag kanske 15 andra som skaver och är slitna som jag mycket mycket motvilligt sätter på mig när de bekväma är i tvätten.

Jag är i princip konstant fattig (XD) så jag prioriterar verkligen inte sådana "tråkiga" saker som kläder. =P Hela min garderob är tråkig och sliten och dan.. men tänk så mycket fina saker jag kan köpa istället! =P

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Tina-A
1

#6: Haha, ja.. Jag har inte haft tvättmaskin på 4 år utan delar tvättstuga med ca 100 andra lägenheter. Plötsligt känns det väldigt viktigt med många underkläder så att man alltid har rena underkläder att sätta på sig när man efter 4 veckor utan att tvätta känner att "vi måste tvätta NU!!!" och till sin förskräckelse ser att tvättstugan inte är ledig på ytterligare 2 veckor :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

hus-musen
0

#7 Samma som här då, har ingen egen tvättmaskin, och ibland finns det inga lediga tvättider på flera veckor! Jag orkar inte stå och handtvätta stup i kvarten och jag gillar rena underkläder ;)

Qui dormit, non peccat

[Girlpower]
3

Alldeles för lite, köper nya trosor hela tiden men de försvinner av någon konstig anledning efter bara några dagar *host, kollar irriterat på min syster* Obestämd

Cindy
0

Sedan jag shoppade trosor på italienska Intissimi och HankyPankys på Twifit, så har jag slängt en jäkla massa trosor. De är nämligen multi-sizes och passar mig både nu och för tio kilo sen, och med mina mediciner blir vikten en jo-jo ibland.

Så, vad kan jag ha nu… Får nog räkna i tvättstugebesök! Hmm, en trosa per dag, och tvättar cirka var tredje vecka… Och rena trosor-förrådet är tomt om jag inte tvättat på en månad… 30 dagar på en månad… Så, 30 st? Ja, nåt sånt. Flört

Vänliga hälsningar
Cindy

Ladydragon
1

Herrejösses med trosor ni har? och jösses med pengar det måste ha gått åt Obestämd

just nu så har jag runt 10 par och jag ser tyvärr ingen anledning till att byta trosor varje dag….tycker gott det räcker med ungefär var 3 dag

men visst det spelar ju lite in oxå att jag har egen tvättmaskin och kan när som helst sätta igång den om trosorna börjar att ta slut 
dock så tar dom aldrig slut då jag alltid tvättar dom ihop med sonens kläder och då blir det 2-3 tvättmaskiner per vecka….han är en j-vel på att smutsa ner sig suck

Cindy
1

#11 Det är ju inte så att man sliter ut fler trosor genom att ha dom alla på en gång. Så på lång sikt kostar det nog inte mig mer att ha 30 trosor på samma gång än 10.

Hur ofta man behöver byta beror väl också på hur mycker flytningar man har, och om man har trosskydd (vilket jag avråder från).

Vänliga hälsningar
Cindy

Love-
0

oj orkar inte räkna dem det är väldigt många iaf….

Jag passar på att köpa när dem säljer billiga, det gå inte att ha för mycket av kläder =) det slits med tiden och då är de bra att ha ett litet lager, sen har är det så svårt att få tvättider i min tvättstuga  så jag tvättar bara var 3de vecka så det blir en del trosor på den tiden, byter var dag. Inte för jag flytningar eller så men det känns bästa att göra så för mig :)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Karmatarerskanise
0

Har nog en 50-60 st, men över hälften av dom är alldeles för stora och oanvändbara efter viktnedgång.

citytjejen
1

Jag gillar trosor och har väl runt 50 par, och använder alla!

/Christina

[Devya]
1

Jag räknade en gång och då hade jag lite över 350 stycken och jag har fått många många fler sedan jag senast räknade, men jag har också slängt ett par. Räknade dem typ för några år sedan.

Jag har väl säkert 60 stycken bh men bara kanske 3-5 stycken som passar någorlunda. Jag har verkligen inte köpt alla bh:n utan fått dem från antingen syrran eller mamma. Går bra att ta emot använda bh:n om de är från mamma eller syrran, annars skulle jag inte gå med på det.:)

Anledningen till att jag har så många trosor är på grund av att vi brukade prenumerera på trosor då jag bodde hemma (tre kvinnor). Vi fick hem trosor varannan-var tredje månad och så höll det på i kanske 8 år så det blev en hel del då.  Mamma brukade ofta ge trosorna till mig, de som såg för små ut. Så det blev en hel del som man samlade ihop.

Jag har fortfarande en hel del trosor som jag inte ens har använt ännu. Jag älskar dock att ha så många trosor, de finns i alla dess färger och material. Det är lite skojigt.Sen byter jag trosor varje dag och ibland två gånger om dagen, speciellt om sommaren. Jag tycker det känns fräschast så. Så kanske det är bra att jag har så pass många trosor som jag har, hehe.. :)

[FruStein]
0

Ca 30 stycken.

CelsiusT
0

Jag har väl runt 20 tror jag. Jag brukar tvätta en gång i veckan och jag vet att om jag inte tvättat två veckor i rad så börjar det krisa sig inför den 3e tväten (alltså när det närmar sig 3 veckor mellan). Tror jag har typ en veckas uppsättning med "vanlig"/hipsters och en veckas uppsättning med string och typ en veckas uppsättning med fula "reserver" (menstrosor, alltså såna jag inte är rädd om och därför änvänder när jag har mens, omifall det blöder igenom).

Medarbetare på westernridning.ifokus

Saga85
0

Jag räknade just till 29 par. Köper inte trosor så ofta, har fått en del i present/julklapp och när jag väl köper så är det billiga från matbutiker, billiga affärer som typ Ullared eller erbjudanden/flerpack.

Hade en hel del stringtrosor som jag slängde för några år sedan (slutade använda string när jag var 15, men fick fortfarande string ibland efteråt).

[WickedAlly]
2

Tror att jag har mellan 15 och 20, byter varje dag och ibland två gånger om dagen om det har blivit varmt. Jobbar i restaurang och det blir otroligt varmt i köket ibland.

Har dock egen tvättmaskin så när det är tomt i garderoben (är för lat för att tvätta tidigare oftast) så är det ju egentligen ingen fara. Har några par bikinitrosor som får tjäna som vanliga om jag inte orkar tvätta, haha.

[RMSLiners]
0

För lite just för att jag precis gjort om hela min garderob, slängt allt gammalt och startat ny kula så jag tippar väll på en 20 trosor och 10 bhar så här långt (notera då att antalet är från 1 månads tid sen jag gjorde om garderoben). Trosor byts varje dag men inte BHar.

Maria
1

Jag har 92Tyst Jag var med i en sådan där "trosklubb" så jag fick på posten med jämna mellanrum. Riktigt bra kvalitet dessutom så jag har många som är oöppnade.

/Maria

Jetaime
0

Inte räknat, men en gissning på en 40 st.

Agda
0

Skulle tippa att jag har runt 60 st.

Dipsie'n'Poo
0

Drygt 35 st kanske? Vet inte. Hälften är i tvätten nu.. :P

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

HannaM
0

För få. Jag får ihop sköna trosor till drygt en vecka därefter blir det trasigt och sånt som sitter halvdant. Som tur är så är det väldigt lätt att få tvättider här och vi tvättar varje vecka. Tycker det är sjukt tråkigt att lägga mina få slantar på underkläder framförallt när det krävs sådan jakt för att hitta något som sitter bra.

Emelie-E
0

Har väl runt en 20 st skulle jag gissa på. Dock finns det några jag inte alls använder. Skulle behöva köpa nytt men tycker det är så svårt att hitta några som passar ;/

Elshira
0

Har kanske 50 trosor och 5 fungerande behåar.

Jag brukar köpa många trosor av samma sort om jag springer på några som både är snygga, funktionella och relativt billiga. Jag har nog drygt 20 hankypankys från twilfit jag med, de är så himla sköna och sitter bra!!!

Hakuna matata!

Stellastar
0

FÖR FÅ!! Och för få bh:ar också skulle jag säga!

Haha, nä, men jag kanske har runt 20-25 par trosor (varav int jättemånga jag tycker om…) och kanske 5 olika bh:ar som jag använder (har några till som jag inte använder också p.g.a. för små eller helt enkelt bara för fula, haha!)

Malena Me
0

Oj! Jag har inte koll på alla mina trosor. De har blivit många efter att jag är med i två trosklubbar och har varit med i en tredje, som jag gick ur efter att trosorna hade blivit större och resårerna slappa. De hade bytt tillverkare, nämligen. Jo, det har blivit en hel del genom åren, men jag känner mig ändå sugen på nya.

Scorpio97
0

Tjugo-trettio kanske. Samt sex-sju BH:ar som används (och det tyckte jag var mycket..?)

//Jessie

Fridaaaa
0

Inte en blekaste noll koll xD Men har en hel del som ska kasstas som är för små eller slitna 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

IceTee
0

En hel del ligger hos pojkvänen, men tippar på runt 30 varav minst 10 är för små. Bh-ar har jag 4, en pushup, 2 vanliga och en t-shirt, skulle vilja ha fler men har inte råd när en bh kostar över 400kr… (Udda storlek)

Medarbetare på Skor iFokus

Anonym
0

Jag bryr mig inte om hur många trosor jag har faktiskt jag vill ha så det räcker det känns som att man kan ha väldigt mycket trosor det är svårt att det ska kunna bli för mycket jag byter trosor varje dag så har jag många behöver jag inte tvätta lika ofta. Jag har mest halvfula bomullstrosor så det är få som är osköna snygga spets/string varianter ;D

Tant Grön
0

Har nog en 60-70 trosor. Har börjat sy egna och det är så roligt, därför så många. 🙂 http://aterbruk.ifokus.se/discussions/527975d0ce12c42a17000cd4-trosor-av-gamla-toppar?discussions-2

Catta-
0

Jisses vad mycket underkläder ni har :) ! Jag skulle vilja se bild på era byrålådor haha.. Jag har väl ca 10-15 sköna trosor och 2 BHar som jag cirkulerar mellan. Jag har även egen tvättmaskin så jag kan tvätta när jag vill.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[SophD]
0

Skulle gissa att jag har 25 trosor som jag använder 😃 Har fler i lådan, men dem använder jag i stort sett aldrig, eller isf när jag har mens🙂

mikkan01
0

Har nog 100+… vissa har inte sett dagsljus på väääldigt länge med tanke på hur djupt nedstoppade dom ligger i byrålådan. Kanske dags att rensa 😛

~mikkan

neasfotografier
0

Min mamma har alltid klagat på mig att jag har alldeles för många trosor! Kan man ens ha det tänker jag? ;)
Har nog mellan 70-80 par och då har jag nyss rensat ut en massa gamla som blivit fula och resåren har blivit uttöjd osv. Har haft vissa trosor väldigt länge så börjar fundera vad livslängden på ett par trosor är för att det inte ska bli äckligt? ^^
Har endast 2 bhar som jag kan ha utan att brösten trillar ut eller som är obekväma. Men det ligger nog ca 10 st i lådan ändå trots att jag bara använder 2.
Hittar sällan bhar som jag trivs i och tycker är sköna. Så det är brist på det i min garderob. Ganska kräsen när det gäller bhar med andra ord :)

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

juliancasablancas
0

Har väl typ 15-20.. Tror inte ens det är så många, haha.

FemFem
0

Jag vet inte, men ganska många iaf. Det är som en liten hobby för mig att gå och köpa trosor. Tycker att det är skitkul, haha 🥳

Sweelin
1

15 st hade jag tydligen 😃

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Wony
0

Ärligt talat har jag inte en aning. Skulle nog gissa på någonstans kring 50-60st, men det är svårt att gissa sig till hur många det verkligen är… Har dessutom ett extra lager i lägenheten jag sover i när jag pluggar, vilket gör det extra svårt att räkna.