Mens på ingång?
Jag är 14 år och fyller 15 i vår. Har fortfarande inte fått min mens än och tycker den kan komma snart. Vet att det kan vara ärftligt och min mamma fick när hon var runt 14 också. Har haft flytningar i minst 2 år och brösten har också utvecklas så länge.
Dem senaste dagarna nu så har jag fått lite ont i magen så jag behövt lägga mig ned, och mina bröst har svullnat upp och gör ont om man tar på dem, speciellt uppe vid armhålan. Vet att det är rätt svårt att veta, men jag skulle tro att jag snart ska få mens? Som sagt vet jag ju att man aldrig vet, men skulle vara kul att få höra lite tankar om det.
Oj… ända upp i armhålan .. Jag vet att det brukar ömma runt bröstvårtorna och på sidorna av brösten , men magont fick jag också faktiskt samma dag jag fick min första mens . Men tänk på att det går magsjuka nu också ;) men gör det ont i tjej magen eller magen ?
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
Var glad så länge du kan innan du får den. När jag fick min för första gången var jag runt 11-12 och mina tankar var typ "min barndom är över" "Jag är vuxen nu och jag måste skaffa ett jobb"😃 Sen hade jag ju så jäääävla jobbiga mensvärkar att jag bara ville gråta
Don't cry, just say 'Fuck you' and SMILE!

OJ! jag får det att låta hemskt (vilket det är) (OJ FÖRLÅT IGEN) Lycka till, rekommenderar Libresse👍
Don't cry, just say 'Fuck you' and SMILE!

#1 Ja alltså det ömmar ju överallt, men gör speciellt ont på sidan av dem alltså. Sant, men det gör inte ont i magen hela tiden heller utan det kom i vågor och gör ont i nedre delen och inte magen magen!
#2 Hahah jo jag vet, men det är inte så kul att vara sist heller c: Så tänker jag inte direkt dock. ;) Tack så mycket :D
Det kanske blir en "röd jul " för dig ! För nedre delen är ju buken och det är mer åt tjej magen . Mensen är ju tecken på könsmognad och ett steg närmare kvinna , men självklart ska ju allt ha brister.. dvs mensvärk . Usch o fy.. jag fick min mens när jag var 10(idag är jag 23) , jag var först i min klass och det var rent ut sagt skit jobbigt i början.. I din ålder vill man ju ha sin mens , vet jag iaf att många tjejer ville i min klass då man gick i sjuan -åttan , då hade man redan haft skiten i drygt 4 år .. men som vuxen uppskattar man faktiskt mensen på ett annat sätt , då den kommer vet man liksom att det är som det ska där nere . ^^
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
#5 Det återstår att se :)
Det stämmer ju, ja det verkar göra jäkligt ont… Oj det var tidigt, jag vill ju inte vara sist men samtidigt är det väl lika jobbigt och vara först?
Annan sak som kan ha påverkat är ju att jag är "för smal" enligt min skolsköterska. Är 1.74 och väger ca. 46,7. Dock har jag alltid varit naturligt smal så förstår inte varför hon måste klaga om jag äter som jag ska men inte kan gå upp i vikt. Har hört att mensen kommer senare när man är smal dock? :/
#6 att vara för smal och för överviktig KAN vara ett faktum.. Men det är så olika , det behöver absolut inte vara därför din mens inte kommit än , du är fortfarande ung och har inte vuxit färdigt varken i kropp eller vikt , mensen kommer när det är beräknat , inte för att du väger för lite . Du kan nog vara lugn , ät o lev som du trivs :)
När man blir för smal så brukar mensen utebli och du väger väldigt lite för din längd. När man är runt 160-165cm lång kan mensen försvinna när man närmar sig 40-45kg ifall man har anorexia och liknande och du är ju längre än så. Så det kan ju hända att mensen dröjer ännu ett tag eftersom du väger så lite, man kan få mensvärk och dyl utan att få blödningar ifall kroppen inte riktigt är redo för uppgiften än.
Kanske det, dock har jag somsagt inte anorexia utan bara är naturligt smal. Men jo jag vet att det kan dröja, bara inte hur länge..
/Christel & kaninerna! 
Kanske det, dock har jag somsagt inte anorexia utan bara är naturligt smal. Men jo jag vet att det kan dröja, bara inte hur länge..
/Christel & kaninerna!