Hjälp! Orkar inte mer.
Hej.
(vet inte om den hamnade i rätt grupp)
Jag har ett stort problem och jag vet inte hur länge jag kommer orka.
Jag och min sambo har varit ihop i snart 2 år och har varit sambos i 1 år nu.
Vi spenderar nästan 24 timmar om dygnet med varandra (förutom de timmarna jag går i skolan)
Sista månaden har jag förändrat mig totalt mot honom. Jag sårar honom, skriker på honom, vill inte ha närhet, vill inte ha sex och vill bara vara ensam.
Jag är egentligen en person som verkligen älskar när jag älskar någon men nu är jag helt avvisande och stör mig bara på honom. Jag känner inte igen mig själv och inte han heller. Han har under en period i vårat förhållande varit riktigt elak mot mig (när han var inne i en djup deprission) men nu är han jätte snäll och visar mycket uppskattning mot mig.
Han är väldigt beroende av sex och vill varje dag. Han blir ledsen/sur om jag inte vill och då känner jag mig 'tvingad' till att ge honom sex. Samma sak med oralsex.
När vi bråkar är vi väldigt elaka. På sista tiden har jag blivit riktigt elak när vi bråkar och kallat honom det ena och det andra. Då har han blivit så sur att han inte kan kontrollera sig själv och slår till mig. Han tycker efteråt att det är mitt fel eftersom jag provocerat honom att bli så sur på mig. Jag kan också rivas och klösas under mina panikångestattacker tyvärr.
Igår bröt vi upp. Han packade sina väskor och skulle åka idag.
Igår natt ropade han på mig, vi kramades och jag grät och sa att jag aldrig vill lämna honom.
Vad är fel. Ena stunden vill jag bara vara hans och aldrig lämna förhållandet och ibland vill jag bara bryta upp…
Snälla hjälp. Jag mår så dåligt.
Känner igen mig extremt mycket. Jag och min sambo har inte bråkat så jättemycket eller allvarligt men annars. Skrämmer mig att vi kanske kommer ryka ihop på samma sätt då jag älskar honom och vill vara med honom för evigt.
Har inga kanontips direkt men kan du inte skriva upp exakt vad som stör dig med honom?
Lämna honom. Det är inte okej att han slår dig.
Vill du inte lämna honom måste du i alla fall ta ett allvarligt samtal med det du känner! Det är inte konstigt att du inte vill ha sex när du känner dig tvingad (hade liknande problem ett tag), och att du är på dåligt humör om han slår dig när ni bråkar är helt förståeligt det också! Du kanske är inne i en tuff period just nu, men det är ingen anledning för honom att misshandla dig!
Jag har haft perioder när jag varit riktigt elak mot min pojkvän (var väldigt sjuk och kunde varken äta eller dricka, och hade rätt ont), och någon gång snäste han tillbaka, men för det mesta bet han ihop och lät det gå över så vi kunde prata om det. När jag är inne i mina riktigt djupa perioder så brukar jag vara rätt dum mot honom då med, men han försöker att inte ta åt sig, för han vet att jag egentligen älskar honom! Och jag tycker att du förtjänar samma sak!
Medarbetare på Skor iFokus
Bli särbos så fort som möjligt. Att inte ha eget space, egen tid och sin kropp/ sexualitet i fred funkar inte! Inte konstigt att det kör ihop sig!
Det låter väldigt destruktivt, råder er verkligen att ta en paus och ev söka hjälp i någon slags terapi/rådgivning. Lycka till! 🌺