Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsexualitet
Läst 4662 ggr
Anonym
0

Onani-funderingar

Jag har tre små funderingar gällande onani (typ), och vill gärna höra era tankar om det. Dom senaste månaderna har jag upptäckt att det kommer ut kiss när jag kommer. Jag undrar om det är normalt, eller kan det vara så att jag är "svag" där nere på något vis? Detta händer alltså även om jag inte druckit något dom senaste timmarna och gick på toa precis innan. Det är dock inga mängder, utan bara lite. Så egentligen gör det inget, men man blir ju lite orolig ifall något är fel. Jag har även läst att man bör gå på toa efteråt för att minska risken för uvi, vilket leder till mitt andra problem. Jag kan nämligen inte kissa direkt efter. Även om jag känner mig kissnödig, så kommer inget. Måste vänta 30-60 min innan det funkar. Vad kan det bero på? Båda dessa problem uppstod alltså för någon månad sen, inte innan. Sen har jag ovanan att slicka av fingrarna efter onani (mest för att undvika att kladda ner något på väg till toa, sen har det helt enkelt blivit en vana), så jag undrar om det är olämpligt/ohälsosamt eller så? //En frågvis tonåring

Tjeja
1

Helt normalt och inget konstigt! Dessutom är det säkert inte ens kiss när nu kommer utan en så kallad sprutorgasm som endel tjejer kan få. Var glad att du kan få så starka orgasmer bara! 😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anonym
0

#1 Okej, skönt att höra! Är dock ganska säker på att det är just kiss, är det fortfarande normalt i så fall..? Sprut/fontänorgasm har jag hört talas om, har dock inte tänkt på att det kanske är det jag får. Vore ju lite häftigt i så fall, även om det snarare rinner än sprutar för mig. Sen undrar jag fortfarande vad det andra problemet beror på, och om det är något man kan göra åt? Brukar egentligen vilja lägga mig och sova efter, och då är det lite drygt att sitta uppe bara för att man inte kan kissa.

Tjeja
0

Du märker med tiden själv hur snart du behöver kissa eller inte. Som ung har du friska och starka slemhinnor i grunden och du kanske klarar dig bra från urinvägsinfektioner utan att kissa efter sex. Andra och ju äldre man blir ju viktigare blir det.

Jag tycker inte du ska oroa dig om du inte märker att du får besvär. Sov gott istället och när och om du börjar känna sveda när du kissar så får du börja kissa efter sex då i framtiden.

Vad som är viktigare istället än att kissa direkt efter är snarare hur du gör när du onanerar. Dvs.. det man får urinvägsinfektion av är när det kommer in bakterier utifrån in i urinröret. Värst är om man får bakterier från analen. Så  undvik att peta dig i analen och sedan peta med samma sak eller fingar runt urinöppningen.  Och om du slickar på fingrarna, undvik då att peta med fingrarna just runt urinrörets öppning. Därför är det extra viktigt att kissa direkt efter att man haft tex oralsex eller analsex.. för att så snabbt som möjligt spola ut bakterierna som kan ha kommit in i urinröret, innan de hinner fästa och börja växa.

Anonym
0

Jag har fått uvi en gång redan, och det är något jag gärna slipper i framtiden. Men jag ska tänka på dina tips, tack!

Tjeja
0

Ok… ja då är det ju bra om du kissar så snart du kan efter sex. 30 min efter tycker jag låter ganska vanligt och helt ok. Sällan man är "färdig" i sängen på mindre än 30 min när man är två tex (låter i af som tråkig sex i så fall;).

Tänk på att ju tidigare du kissar efterråt ju snabbare spolar du rent från bakterier som kommit in. Dvs.. få bakterier hinner fästa sig på 30 minuter ;).

Att det rinner istället för "sprutar" när man kommer är nog vanligare än just "sprut" egentligen. 

Om det nu skulle vara kiss istället är det ändå inget farligt alls eftersom urin direkt när det kommer ut är sterilt! ;) Man kan t o m tvätta rent sår med färskt kiss om man inte har vatten i närheten.. så inget att oroa sig för oavsett! ;)

Å vad gäller att slicka på fingrarna efteråt… vem gör inte det liksom?.. Det är nog lika vanligt som att onanera över huvud taget. Bara kanske inte alla som vågar erkänna det! ;-b

Anonym
8

#5 Eh, rättning: alla slickar sig inte på fingrarna efter de onanerat…

Anonym
0

#5 Jo, efter sex är det säkert inga problem att vänta trettio min, då kan man ju ligga och gosa eller så. Men det är ju lite tråkigt när man är själv, men jag får väl göra det ändå då :) Tack för svaren!

Tjeja
0

#6 Jag har inte påstått att alla slickar sig på fingrarna efter sex! Det jag sade var att det är nog lika vanligt som att onanera och inte våga erkänna att man gör det!

Karmatarerskanise
0

#7 du behöver ju inte ligga och rulla tummarna i 30 min? Gör vad du vill och gå på toa när det är dags.

[JenniN]
8

Jag brukar inte alltid kissa efteråt. Ibland sover vi och jag kissar på morgonen efter, har aldrig åkt på UVI pga detta. 
men de där med att slicka av fingrarna efteråt har jag inte ens hört talsa om att det finns folk som gör. Haha.

[M1nho]
6

Är väl ofarligt att slicka sin fingrar, men själv får jag kväljningar av att ens tänka på det.  Finns ju papper i så fall…