Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsexualitet
Läst 10885 ggr
SunnaSunniva
7

23-årig oskuld

Hej!

Jag är 23 år och oskuld. Jag börjar må mer och mer dåligt över detta då det känns som att det är något fel med mig, och jag vågar inte erkänna detta för någon då det känns som att folk skulle tycka att det var väldigt konstigt. Saken är den att jag vill inte ha sex med någon som jag inte är kär i och jag har inte direkt haft någon tur i kärlekslivet. Jag blir sällan kär i killar och blir jag det är jag för blyg för att våga göra något åt det. Jag har aldrig haft en pojkvän och har faktiskt inte ens kysst en kille. Okysst 23-åring, det börjar kännas extremt och ju längre tiden går, desto större grej blir det av det.. Har börjat fundera på att ge mig ut och supa mig full och ligga med första bäste bara för att slippa känna denna press att bli av med oskulden. Jag tror inte att det skulle kännas så bra dock och jag är rädd att bara känna mig äcklad, men samtidigt känns det skitjobbigt att vara i denna situation. Vissa folk runtomkring mig börjar till och med tro att jag är gay, och när de pratar om hur "sent" de förlorade oskulden (typ 18) så känner jag mig än mer dum… Någon som har samma problem som jag? Är jag den enda 23-åriga oskulden nu för tiden och har någon något råd att komma med? Tack på förhand.

[JenniN]
6

Hej! 
Jag tycker absolut att du ska vänta till rätt kille dyker upp. Jag hade väntat om jag visste att det skulle kännas bättre med den rätte. 
Jag blev av med oskulden när jag var tretton, för att jag kände som du att jag bara ville bli av med den. Och jag ångrar det så fruktansvärt och ja, jag kände mig äcklad över den situationen. Otroligt dumt.

Jag träffade killen jag har nu för 6 år sedan när jag var arton, oh du kan gissa om jag önskar att jag hade sparat oskulden tills dess.Det skulle kännas så mycket bättre. 

Men det har inte med åldern att göra alls, hade jag inte träffat killen förän jag var trettio så hade jag fortfarande önskat att det var han som hade tagit den. 
Så var inte för hård mot dig själv för att du är 23, det är inte det som räknas, det som räknas är att du helt enkelt inte har träffat den rätte än och därför fortfarande är oskuld och det är en bra sak,
:)

Anonym
2

Här är en 21 årig oskuld som ALDRIG skulle erkänna det för någon. Jag får ångest av att tänka på att säga det till någon eller faktiskt ha sex, och vara helt naken inför någon. Har aldrig haft ett förhållande oc ju längre tiden går desto värre mår jag. Vet inte om jag någonsin kan öppna upp mig för någon. Hur som helst så ska man inte må dåligt över det! Tänk förr i tiden då var det otänkbart att vara något annat än oskuld innan man gifter sig.

fruktgumman
1

Jag tycker du gör helt rätt i att vänta tills du träffar nån det känns rätt med. Känn ingen press att du måste få det gjort. Man har sex när man känner för det helt enkelt. Jag var själv 22 när jag hade sex första gången och det var med min nuvarande partner. Jag är glad att jag inte gjorde det innan för jag var inte kär i någon före honom.

Anonym
2

Jag tycker defenitivt att du gör rätt som väntar på någon du faktiskt tycker om. Jag kunde inte vara lyckligare över att förlorat oskulden med någon jag tyckte om vid 22 års ålder. Vi är inte tillsammans längre men det käns väldigt bra nu flera år senare att det hände just då och inte tidigare.

[Älskamig]
3

Jag har vart tsm med min pojkvän i nästan 3 år, och inte för ens nu i höst blev jag av med oskulden (17 år). Jag väntade på den rätta och jag ville inte känna "press" för det. Min pojkvän hade haft sex sedan innan, men han hade tålamod och vänta tills jag kände mig redo. 😊

Jag tycker faktiskt inte du ska bekymra dig för att vara oskuld och okysst. Är det ett jättestort problem kan du ju börja dejta, finns ju många tillfällen, så som på nätet, telefonen och i verkliga livet. Där kanske du ifnner något, som sedan kanske utvecklas till en relation och i slutändan till sex..? Man får testa sig fram.

Dock är det många som känner sig "udda" och mår dåligt för att vara oskulder och okyssta, för att de hör att den ena och den andra har förlorat sina oskulder i så pass ung ålder. Så, det är kanske det du känner? Du jämför dig med andra? Eller så är det kanske bara av ren lust som du vill förlora oskulden? 

Hur som, hade jga vart dig, så hade jag sparat den, om jag inte kände väldig lust för oskulden. Detta för att hittar du sedan en karl du känner dig rätt med, så tror jag att det bara är med glädje han gillar att du är oskuld. Min pojkvän kände det som en "ära" att få ta min oskuld, efter att vi hade väntat ett tag. 😃Det kändes bra, både för mig och för honom. 

Egentligen kan du ju ta din oskuld själv, haha, genom att köpa dig en dildo eller liknande. Möjligtvis inte någon "riktig variant", men åtminstone något, om du nu känner lust. 👍

Finns många möjligheter. Använd bara lite fantasi och känn inte sån press, för då löser det sig förr eller senare. 

Kram!

Omorika
1

Tycker inte det är någon ålder. Själv var jag 21 med killen jag var kär i då. Min nuvarande partner var 23 och precis som du oskuld och okysst men sen träffades vi. Har också en av min kompisar som är 28 och oskuld (typ) som verkligen vill träffa den rätte, tycker det är starkt och inget man behöver oroa sig för.

KitoBonito
2

Det är JÄTTEvanligt att människor inte haft sex första gången innan 20. Du ska inte känna dig stressad och absoluuuuut inte "få det gjort" med någon random snubbe. Det kommer du verkligen att ångra! Gå på känsla och vänta på din första riktiga kärlek. Den kommer. :) Som sagt tror jag verkligen att du kommer ångra dig om du gör någonting förhastat. Ingen kommer se skillnad på dig före eller efter och dessutom kommer det jaga dig, om det inte blev som du tänkt dig.

Emshify
14

Alltså jag förstår verkligen inte det här med "oskuld" - varför skulle det vara en bra eller dålig grej att ha eller inte ha haft sex? Folk gör en så stor grej av det, man ska antingen vara stolt över det eller skämmas över det. Men varför egentligen? Att man inte har haft sex säger ju ingenting om personen i fråga! Så jag tycker att du ska slänga begreppet oskuld i soptunnan och istället försöka lära känna nya människor. Försök våga mer och utöka din bekantskapskrets så kommer du så småningom hitta nån du blir kär i som också blir kär i dig. Då kommer det att lösa sig självt. ^^

OlgaMaria
4

Det finns massor med äldre oskulder och det är inte något sämre med dem. Vad känner du själv för någon annan tjej som är 23 och oskuld? Tycker du att hon är konstig eller att hon inte har potential för en lycklig framtid? Antagligen tycker du inte det, så varför ska du tänka så om dig själv?

Folk måste släppa sex-pressen. 

Det är verkligen inte värt att ha sex bara för att ha det gjort. Spara det till någon du verkligen tycker om och känner dig trygg med.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Blanksteg
7

Jag är också 23 år och har inte haft sex än. Jag har varit intim med någon, men har inte haft samlag. Och jag har aldrig haft någon ångest över faktumet att jag inte har haft det än. Jag skulle antagligen inte bry mig om jag så var 50 år och inte haft sex än. Jag vet inte hur jag kommer se på sex när jag väl har haft det, men just nu så ser jag det bara som vilken upplevelse som helst. Jag har inte bråttom (även om jag är sugen på det ibland).

Som andra redan skrivit här, ha inte sex bara för att få det överstökat. Vänta tills du träffar en person som du känner är rätt för dig att ha sex med. Behöver inte vara en person som du vill spendera resten av ditt liv med, men någon som du kan lita på och som du känner. Man måste vara försiktig. Man vet inte om personen ljuger eller inte när man frågar om hen har några könssjukdomar.

Angående begreppet "oskuld" - håller med Emshify. Skrota det genast. Det är ett begrepp som hör till medeltiden. Har påpekat det i ett par andra inlägg i detta ämne. Det bidrar bara till ungas press att ha sex så tidigt som möjligt.

Anonym
2

Jag förlorade oskulden när jag var 17 jag minns att jag låg där och tänkte "Var det här allt?" man har målat upp en bild av att sex är värsta häftigt och stort och det måste egentligen inte vara särskilt häftigt alls. Däremot tycker jag att du ska välja vem du vill förlora din oskuld till det måste ju inte vara någon du vill stanna med för resten av ditt liv heller!

[Mimsynims]
8

Jag var faktiskt över 30 när jag hade sex första gången, så 23 låter inte gammalt!;) Skämt åsido, att jag var oskuld var inget jag skyltade med, det var bara människor jag litade på som jag berättade för, för tyvärr var jag också rädd att folk skulle tycka att jag var konstig. Jag skulle säga att det du skriver stämmer rätt bra på mig med, sällan jag blir kär och när jag väl blir det, blir jag feg… 

Men när det väl hände, helt oplanerat (från min sida iaf😉), var det med en person som jag litar helt och fullt på och som jag känner mig trygg med. Och jag ångrar verkligen inte att jag inte raggade upp nån random kille på krogen bara för att få det avklarat tidigare, för även om sexet inte på nåt sätt var spektakulärt, haha, så kändes det bra att det var med min vän som jag känner och litar på.

Jag vet av erfarenhet att det är svårt, men försök att släppa föreställningen om att du är konstig bara för att du är oskuld, det är du inte. :)

PrincessMelpomene
2

Tycker inte det e nått fel i att vara oskuld eller något man ska skämmas för vilket jag märkt många gör :/ Det e lite synd egentligen. Jag själv e 22 år och förlorade min oskuld för ca 1 år sen. Har även en kompis som e 25 och förlorade hennes runt ett år sedan med. 

Jag kan inte svara på varför jag egentligen var oskuld, råkade bara bli så. Jag hade inget behov av att förlora den eller ha massa sex med folk jag inte tyckte om. Träffade aldrig någon som egentligen jag kände jag ville ha sex med. Och därför ansåg jag bara att det var onödigt att slänga bort det till vem som helst. 

Hade en kompis dock som pressade mig och försökte få ihop med mig killar som egentligen var svin. Men allt för att då skulle vi kunna prata om sexuella problem och relations problem. Men jag tycker absolut inte det är något man ska stressa fram. Vänta på rätt person, en person du känner att du vill dela den upplevelsen med. Sex är oftast skönast om man faktiskt har känslor för personen, att ha random sex med någon är inte riktigt samma sak. 

Samtidigt kan jag tillägga att mer eller mindre alla killar älskar oskulder och för dem är det mer eller mindre det sexigaste som finns. Att veta att man är helt orörd och dem kan blir ens "första". 

Sen att folk tror att du e gay e ganska underhållande för det hände mig med x3 Isig är jag Bi. Så jag antar att man bör ge folk ett halvt poäng för det. Men ändå ^^ ganska underhållande att bara för att man inte är sexuellt aktivt att det betyder att man e gay xD 

Skulle säga att du bör ta det lugnt och leva ditt liv. En dag lär du finna någon för dig och ni kommer ha sex och det kommer kännas rätt ^^

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

Skogsraah
8

#13 "Samtidigt kan jag tillägga att mer eller mindre alla killar älskar oskulder och för dem är det mer eller mindre det sexigaste som finns. Att veta att man är helt orörd och dem kan blir ens "första". "

Fast det är ju något väldigt stort fel på samhället om det är så många resonerar. Vidrig syn. Att du skulle vara sexigare för att du är "orörd"… well. Anser även att det är något av en myt. Vad baserar du det på att det skulle vara så? Själv har jag inte bemötts med den inställningen nämligen.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Cindy S
2

Jag är 26 år, oskuld och "nästan" okysst(obekvämt girafftunga hångel med bögklasskamrat på studenten, bläh). Visst är det pinsamt, men det kändes bättre när jag pratat om det med familj, pröva det. Jag pratar ibland kärlek och sex med min lillasyster som är gift med barn, men visst, jag har ingen erfarenhet, bara drömmar och ideer. Att pröva att prata ut med någon du litar på kan hjälpa din självkänsla.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Devya]
1

#14 Det finns ju faktiskt en sådan inställning hos vissa personer.  Jag har hört saker som: "Då kan man ju lära upp henne/honom från första början."  eller "Han/hon är erfaren, hon/han vet vad hon/han gör!" Klart man får höra sådana där grejer ibland.

Vi alla är faktiskt olika,. Om vissa tycker om erfarna typer och andra föredrar oskulder så är det bara så. Men sällan att jag har hört att det skulle vara en avgörande grej, så att någon väljer bort någon bara pga något sådant. Sist och slutligen är det oftast en liten bagatell. Tyvärr tycks det ibland vara värre om man har varit med väldigt många än om man inte har varit med någon alls. Det är nog bara verkligheten. Jag menar, hur många gånger har vi inte på forum fått läsa om killar/tjejer som blir svartsjuka och omöjliga då de får veta att sin partner har varit med väldigt många (då är det inget fel på den personen som har varit med många utan den andra som har problem med det)? Jag har inte läst, vad jag minns, att det har varit några problem då det har varit tvärtom (förutom oro över hur det ska gå).

Sen har vi det här också att killar/tjejer kan bli lite avskräckta från att "ta någons oskuld" för de vill att det ska vara speciellt nog för personen och kanske tror att man inte duger. Andra kanske känner sig ärade att få vara den första och är glada att de har just blivit valda.

Personligen skulle jag föredra en oskuld OM jag skulle få välja men i slutändan spelar det ju ingen roll så länge jag inte blir jämförd med de tidigare partners som killen har haft (vilket tyvärr har hänt mig som har gjort att jag har fått sämre självförtroende).

Skogsraah
6

#16 Fast här handlar det ju om en kvinnoförnedrande sak. Det är inte samma som att jämföra som att man föredrar olika saker.

Här handlar det om att män ser på oskulder som sexiga just_för_att de är orörda och för att de praktiskt taget blir de första som får "vara i henne". Det handlar i grund och botten om makt och om att äga en kvinna. Om man ska gå lång tillbaka i tiden. De älskar oskulder för att de inte är smutsiga och att de därför blir sexigare i mannens ögon. Han blir den första som får röra vid hennes orörda delar!! Liksom. Inget annat än en vidrig kvinnosyn och har inget med smak att göra. Det har med ett sjukt psyke och vidrig inställning till kvinnors tidigare sexliv som tyvärr verkar vara acceptabelt i dagens samhälle, även bland kvinnor själva.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Zepp
2

För det första.. oskulden är inget att spara på för att ge till den rätta.. det är f*n ingen gåva, det är gammalmodigt tänkande, trodde i min enfald att vi lagt sådant bakom oss?

För det andra så är sex något som man har med någon person som man gillar/åtrår.. åtminstone på ett sexuellt plan.. behöver inte alls betyda att man blir tvungna att gifta sig och sen skaffa barn, radhus, Volvo och vovve!

Oså kan jag avslöja en hemlighet, det är som regel inte såå himla märkligt, dvs själva sexet, utan det är oftast själva samvaron/att den andre känner samma sak, som är det häftiga!

Mycket handlar om våra naturliga drifter och självbekräftelsen som sexuell individ, på bekräftelsen av samvaron/åtrån till varandra!

Man kan altså ha sex med någon som är trevlig/bekräftar en själv.. trots att man vet att det inte kommer att leda till ett längre förhållande/giftemål.. osv!

Det man skall se upp med.. tror jag iallafall, är att ha sex med kreti o pleti bara för att man skall/få bekräftelse på att man är normal/han/hon är en "big catch" i andras ögon!

För övrigt så håller jag med #17!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

PrincessMelpomene
0

#14 vet inte om du anklagar mig för att jag har en sån syn för i så fall vill jag bara tillägga att jag sa att det e sånt jag hört mina killkompisar och killar på krogen faktiskt säga. Och som jag faktiskt upplevt själv. Ena stunden e man inte så intressant men då en kompis säger högt att jag e oskuld fick jag plötsligt väldigt många "bud". Samtidigt vet jag inte om det skulle vara speciellt för kvinnor osv. För jag har även väldigt många tjejvänner som faktiskt vill ha en oskuld kille och att det skulle vara lika sexigt. Tror mer det handlar om en människor syn i så fall. Men vad vet jag ^^Jag förmedlar endast det som jag hört människor säga ^^ ni kan dra slutsatser utefter det ^^

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

Skogsraah
1

#19 Nej jag menade inte att du står för den åsikten eller så, men att det är väldigt tråkigt ifall du tror att det är så och även tråkigt ifall killar i din närhet ser på kvinnor så. För det är inte okej. Det är inte bra killar. Det låter mindre troligt att kvinnor skulle vara lika angelägna att deras ligg eller partner, låt säga en man, skulle vara oskuld, men det finns säkert.

Hur som helst är det en riktigt diskriminerande syn (som jag faktiskt aldrig stött på i verkligheten) och jag hade blivit flyförbannad om någon kille på en krog fick mer intresse för mig och började stöta på mig för att exempelvis någon talade om för honom att jag var oskuld.

Förstår faktiskt inte det just sexiga med att medvetet sträva efter en oskuld? Just ordvalet sexig? Sexighet hör ju mycket till utseende, utstrålning, personlighet osv. En oskuld har ju varken ett "unikt" utseende, utstrålning eller personlighet i jämförelse med de som redan haft sex? Fattar verkligen inte 🤔

PrincessMelpomene
3

#20 jag tycker isig det e lite weird att du säger så då du aldrig hört något från nått håll xD Nu e det ju sig såg att jag hört runt 15 killar säga det och kanske 17 tjejer. Så jag vet inte vad som e mest troligt xD 

Tror det e 50/50 om jag ska vara ärlig. Kvinnor e inte alltid bättre än män. Men vi kanske inte alltid säger vad vi tänker till 100.

Skogsraah
3

#21 Hört något från något håll? Förstår nog inte riktigt vad du menar. Men nej, jag har aldrig diskuterat med varken nära vänner eller ytliga ifall man vill ha en oskuld eller inte? När skulle det komma på talan? Kanske umgås i lite vuxnare kretsar.

Måste verkligen beklaga att det är så höga siffror som tycker det är "sexigast" med oskulder. Låter i mina öron inte särskilt troligt. Har du frågat ut 15 män och 17 kvinnor och dessa svarar "ja, jag älskar oskulder, de är sexigast"?

Det handlar inte heller om att kvinnor är bättre än män… Det handlar om förtryck.

PrincessMelpomene
0

#22 :) Vet inte riktigt vad du menar :) Menar du antingen att jag skulle vara barnslig för att jag råkar ha väldigt öppna diskussioner med nära liggande vänner? och att det är fel av mig att kunna diskutera sådant men medmänniskor i mitt liv då detta gör mig enligt dig såkallad "barnslig". För man e endast "vuxen" om man e tyst och inte diskuterar åsikter eller kan prata öppet om vissa saker?

Eller menar du att det är osannolikt att jag skulle kunna ha så många nära vänner att kunna diskutera detta med och att det gör mig i dina ögon en lögnare då jag inte skulle kunna diskutera detta med random personer?

Vet inte om det dock e nått att beklaga ^^ Människor är som dem är ^^ Vet heller inte om det skulle vara ett förtryck ^^ Människor har väl olika "smaka" (tror det e fel ordval men du vet min mening). Man gillar olika saker. Som att vissa tycker tjejer med stora bröst skulle vara sexigare, eller killar med bröstmuskler (bara exempel). Vissa gillar mulliga, vissa gillar vältränade, vissa föredrar vissa delar på kroppen medan andra gillar annat. Ser egentligen inget konstigt att det finns människor som faktiskt tänder på oskulder. Idag finns det människor som tänder på det mesta trots allt. Och det har inte med typiskt manligt eller kvinnligt utan mänskligt. Alla gillar man olika saker och föredrar olika saker.

Skogsraah
2

#23 Nej, jag vet inte. Men varken då jag var i tidiga tonåren och förlorade oskulden eller nu idag då jag är 22 pratades det någonsin om huruvida oskulder är sexiga eller inte. Det kommer bara inte på tal… Känns lite creepy. Men det kanske är så att du har frågat och pratat med folk angående det här att vara oskuld, och att personer då sagt vad de tycker? Jag vet inte. Jag pratar självklart sex med mina vänner, sambo etc, men om oskulder är extra tilldragande eller ej - nej. Varför? Helt oväsentligt! 

Nej, jag försöker inte att angripa dig personligen. Men enligt min åsikt är det väldigt märkligt att sitta och diskutera huruvida personer "älskar oskulder/tycker de är sexigare". Och nej, det handlar inte om en smak man har. Det är inte en sexuell preferens på det sättet, att vilja ha oskulder, som du jämför med mulliga och stora bröst. Hur menar du att en oskuld är sexig? Hur kan en människa plötsligt bli sexigare för att denne yttrar att denne är oskuld? Av ett ord? Hur skulle jag plötsligt kunna bli sexigare för en annan människa om jag plötsligt hasplar ur mig att jag inte kan cykla? Eller att jag aldrig har kysst en människa? Ungefär så ologiskt är det.

Läs vad jag skrev i #17. Du förstår säkert sambandet mellan förtryck och att vilja ha oskulder.

PrincessMelpomene
0

#20 Tror kanske att det som egentligen bekymrar dig är användningen av ordet sexigt vilket du anser har en betydelse i utseende osv ^^ Vilket jag skulle vilja debattera är fel, men man har kanske sina egna uppfattningar angående ord också. Men sexigt kan även vara något inom oss. Jag kan tycka att det är sexigt men vissa personer utifrån saker man gör ^^ Sexigt e trots allt en synonym för: erotiskt, sensuellt, amorös, eggande, het, häftig, cool osv. 

Så jag tror att just det att ordvalet sexigt gjorde dig förvirrad i det jag menar. Det jag menar e inte att vissa människor går runt och tycker att oskulder e utseendemässigt vackrare än andra människor. Men att det faktiskt finns människor som kan tycka att det e erotiskt (osv) med en oskuld. Förlåt om mitt ordval förvirrade dig ^^

Skogsraah
0

#25 Såhär skrev jag: "Sexighet hör ju mycket till utseende, utstrålning, personlighet osv. En oskuld har ju varken ett "unikt" utseende, utstrålning eller personlighet i jämförelse med de som redan haft sex?" Så, sexighet är verkligen inte bara utseende.

Var tvungen att ändra det jag skrev då jag tror att du menade att det INTE handlar om att oskulder till utseendet är vackrare än andra människor? För det första så kan man ju inte se ifall någon är oskuld eller ej, så givetvis.

PrincessMelpomene
0

#24 ^^ Förstår inte varför det skulle vara märkligt att diskutera oskulder ^^ Kanske det kommit upp enklare då jag själv varit det ganska nyligen (1 år sen) eller kanske för att jag har väldigt många vänner som än är oskulder. Men jag anser inte att det skulle vara ett märkligt samtalsämne som borde vara tabu och något som bara barnsligt människor diskuterar ^^ Förstå mig rätt

PrincessMelpomene
0

#26 -.-' suck…..sa ju precis att det INTE har med ens oskulds utseende att göra. Vill du bara inte lyssna eller spelar du bara du just nu? Det har med att vissa tycker det e erotiskt att få känna sig speciella att vara den första osv. Det har som sagt INTE med utseendet….läs ordentligt snälla.

Skogsraah
1

#27 Förstår mig rätt. Att "diskutera oskulder" är det väl inget tabu med? Att diskutera huruvida man är oskuld själv eller annat. Herregud, det diskuteras väl i kompiskretsar extremt mycket enda tills man haft sex.

Men att diskutera ifall man tycker oskulder är sexigare eller mer älskvärda, det är inte tabu (antar jag), men det är ganska sjukt och vidrigt! Att döma någon som sexig eller attraktiv utifrån hur dennes tidigare sexliv sett ut. Sålla ut potentiella partners för att de "är förstörda" och inte oskulder längre. Det är förtryckande, och särskilt eftersom detta allt mest vänder sig mot kvinnor. Männen vill ha kvinnor som är "orörda" och som de får ta något av. Ta oskulden. För det finns ingen gen de som inte haft sex ännu bär på som utsöndras till männen så att vissa av dem "hellre föredrar oskulder".

De som tycker oskulder är sexigast och mest tilldragande lär ju få det svårt att hitta partners tillslut… Och jag undrar fortfarande hur man ser på någon att den är oskuld. Den som bara är ute efter oskulder måste ju i så fall exempelvis gå fram till varje bord på baren och fråga om det finns någon oskuld i sällskapet. Jag har aldrig upplevt att folk gör så.

Skogsraah
0

#28 Jag missuppfattade och ändrade direkt i #26.

PrincessMelpomene
1

#29 vet inte om jag någonsin funnit människor som går och frågar ut bara för att dem bara har sex med oskulder :) Det enda jag egentligen sagt och menade e att vissa människor gillar att känna sig speciella av att ha sex med en oskuld. Det betyder ju inte att de har sex med en oskuld, dumpar denna personen och sedan letar efter nästa oskuld. 

Allt jag egentligen menar e att människor gillar oskulder pga att de känner sig speciella av att få vara först. Tror inte det finns någon som bara ha sex med oskulder. Men jag tror/vet att många anser att får man veta att ens partner osv e oskuld så känns det för vissa som en extra bonus om de väljer att ge den till dem. Och detta gör att vissa anser oskulder vara sexig/erotiska/speciella osv

Men tror inte vi kommer någon vart och vi diskuterar saker TS inte frågade om ^^

Zepp
4

Handlar inte det där om en gammal förlegade föreställning om att man som man skall väcka en kvinnas sexualitet och för det skall hon då vara honom evigt tacksam och trogen?

Helst då på brölloppsnatten!

Vad jag vet, det lilla jag vet, så fungerar det inte på det viset.

Tror det kallas för Hora-Madonna-komplexet?

Dvs som en hora i sängen men en kysk madonna för övrigt.

Tyder i så fall mer på en kluven inställning till sexualitet där man skiljer på sexuell partner och livspartner.. eller om man är väldigt ung alldrig upplevt hur det är med en stadig partner.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Love-
1

inget fel med att vara oskuld länge, stressa inte fram det utan vänta tills det känns rätt man ska inte stressa med sådant

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism