Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 1459 ggr
[SophD]
1

Gått upp i vikt

Hej! Äter p-piller sedan ungefär 2 år tillbaka och har nu det senaste halvåret gått upp i vikt.. Ungefär 4kg. Någon som varit mer om samma sak? Har ni löst det på något speciellt sett? Är nu lite inne på att byta preventivmedel, men känner mig så bekväm med p-piller 😃 

Har börjat gymma för att försöka få bort fett och skaffa muskler istället så jag ska trivas med kroppen. Har redan bra vardagsmotion (Har hund), så det kan jag inte ändra så mycket.

luckiestgirl
1

Det är ju inte själva pillren som gör att man går upp i vikt. Man kan få större aptit (och sötsug!) och därför äta mer och gå upp i vikt. Det gäller bara att man tänker på vad man äter, som vanligt. Äta mycket bra nyttig mat och försöka inte äta överdrivet mycket onyttigheter :) och motionera som du skrev

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

[SophD]
0

#1 Hmm, okej då är det kanske en myt det där att man går upp i vikt pga p-piller. Kan stämma att jag äter lite mer onyttigt, men inte så mycket ändå tycker jag. Fast det kan vara lite svårt att säga också 😃

luckiestgirl
0

#2 japp det är en myt. Bara du tar hand om din kropp så är det bra, nåt kilo hit och dit är inget att tänka på :)

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

SuperLimm
1

Jag tycker det är vanligt att man går upp i vikt av p-piller. Sen om det faktiskt beror på det eller om det beror på att man äter annorlunda utav hormonerna vet jag inte. Jag hade dock p-plåster när jag gick upp i vikt men jag upplever att det är samma saker där i som i p-piller och i mitt fall var det hormonerna som jag gick upp i vikt av då jag aldrig tidigare kunnat gå upp i vikt men helt plötsligt gick upp 10 kilo på två månader.

Men du kan ju alltid börja med att äta nyttigare och motionera lite mer och se om det hjälper. Det är ju en bra början iaf :)

Mvh Linn

emeliiiiieee
1

Jag gick upp ca 40-50kg av min pstav(på 3 år) då hormonerna gjorde mig hungrigare :/ Så antagligen är det så med piller med, att dom gör en hungrigare och inte att man går upp av själva pillren. 

Men börja motionera och äta nyttigare så borde det väl inte vara någon fara

[SophD]
0

#4 och #5 Ja jag har börjat träna på gymmet den senaste tiden så vi får väl se🙂