Väldigt klumpig mens
Ber om ursäkt för ett vidrigt inlägg men jag har hemska klumpar i min mens. Använde tampong och när jag tog ur den satt det som geleklumpar av mööööörkt blod… Vad ska man göra? Har även superduperont i magen så jag tror jag svimmar snart. Ska man vänta till imorgon och ringa umo?
inget farligt, sådant händer ibland, men kontakta ändå vårdcentralen och se vad de säger.
U R us
Det behöver inte vara något konstigt med levrat blod i mensen, har man mycket mens så kan blodet hinna levra sig innan det kommer ut och klumparna kan också bestå av delar av livmoderslemhinnan som stöts bort. Har du väldigt svåra smärtor i kombination med klumpar så kan det vara ett tecken på endometrios.
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
Ringer nog umo imorgon ändå. Har en pstav som jag redan tröttnat på efter 2 veckor då jag bara blöder :/
Är det inte så att du borde låta p-staven vara inne ca 3månader för att ge kroppen tid att vänja sig? Två veckor är väldigt kort tid fast jag förstår att det är jobbigt att blöda hela tiden. Min BM varnade för att jag kunde blöda hela tiden så jag valde annat preventivmedel.
Glömde skriva att jag ofta får levrat blod på tamponger och jag blöder väldigt lite.
Jo man ska ge den 3 mån men sist blödde jag konstant i ett halvår och det är precis som min vanliga mens så då kan jag väl lika gärna ha den då jag blöder exakt lika mycket och så.
#6 är det andra gången du prövar med p-stav?
ja det är det
#8 för mig personligen låter det dumt att pröva en andra gång om första i te fungerade. Där jag bor kostar det närmare 2000kr att skaffa en pstav(inte Sverige) . Jag vågade pröva då det är så vanligt att blöda i flera månader.
första gången funkade kanon för mig efter 6månader.. jag är en sån person som inte funkar på nå preventivmedel då jag bara blöder..